Bu araştırmada, İskenderun bölgesindeki taze su ürünlerinin
pazarlama yapısı incelenmiştir. Su ürünlerinin perakende satışını yapan işletmelerin, ürünlerini nasıl tedarik ettikleri ve
tüketiciye ne şekilde sundukları hakkında bilgiler edinilmeye çalışılmıştır. İşletmelerin pazarlama yapıları incelenirken
perakende ticaret yapan işletmelerin kendilerini nasıl tanımladıkları, tüketiciye
sundukları ürünleri nasıl ve ne zaman temin ettikleri, ürün temininde karşılaşılan
problemler, ürünü ne kadar süreyle muhafaza ettikleri, ellerinde kalan ürünü
nasıl değerlendirdikleri, ürünün fiyatını belirlerken neleri dikkate aldıkları,
tüketicilerin ne tür ürünleri tercih ettikleri, faaliyet gelirlerini ağırlıklı
olarak hangi ürünlerden elde ettikleri, rakip durumdaki diğer perakende
işletmelere güvenip güvenmedikleri, mesleğin tercih edilme sebepleri, meslekten memnuniyet dereceleri, işletmelerin geleceğe bakış açıları,
pazarlama kanalları gibi
birçok faktör incelenmiştir. Araştırma
sonucunda, su ürünlerinin perakende ticaretiyle uğraşan işletmelerin en temel
sorununun ürün tedarik zorluğu ve teminindeki düzensizlik olduğu anlaşılmıştır.
İskenderun’da toptan balık halinin olmaması, mevcut perakende balıkçı
pazarının ihtiyaca yetmemesi ve merkezden uzak olması diğer bir sorundur.
Pazarlama hizmetleri, rekabet ve finansman açısından yetersizliklere sebep
olduğu için pazarın saydam olmamasına neden olmaktadır. Bu durum
genel anlamda ilk üretici olan balıkçı ve son tüketiciye dezavantaj
oluşturmaktadır. Perakende esnafı, diğer taraflara nazaran daha fazla
memnuniyet göstermektedir.
Su Ürünleri Ticareti Perakende Balıkçılık Yönetimi İskenderun
In this study, fish marketing structure were investigated in Iskenderun.
The information which is fishery products was obtained from businesses engaged
in the retail sales which they supply and how they offer to customer. During
study many factors have been examined in marketing. These factors are listed;
retail trade enterprises engaged themselves describe, how they provide the
consumer the products when and how they procure, product supply problems in the
product, how long kept their hands remaining in the product, how they evaluate
the product's price when determining what they consider the consumer what kind
of products they prefer, which products are mainly operating income earned from
its competitors in case they trust other retail businesses, professional
reasons for the preference, the degree of satisfaction of the profession, the
future perspectives of enterprises and marketing channels. The basic problem
dealing with retail trade enterprises is difficulty of obtaining product and
irregularities. Another problem is the lack of wholesale fish market,
insufficient fish market and the current retail fishing is far from the city
center. Marketing services, competition and financial terms to cause failure
of the market leads to be transparent. This situation for the fisherman and
consumer, are disadvantages. Retail trades are satisfied compared to other
sides.
Konular | Hidrobiyoloji |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |