Çevre sorunlarıyla mücadelede bireylerin
çevre sorunlarına yönelik tutumları ve çevre okuryazarlık düzeyleri önemli bir
göstergedir. Bu araştırma, Ankara
Üniversitesi Beypazarı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin çevre sorunlarına
yönelik görüşlerini ve çevre okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırma verileri anket yöntemiyle toplanmıştır. Öğrencilerin çevre okuryazarlığı
düzeylerinin belirlenmesinde “yetişkinler için çevre okuryazarlığı” ölçeği
kullanılmıştır. Öğrencilerin çevre okuryazarlığı düzeylerini etkileyen
değişkenlerin belirlenmesinde “bağımsız gruplar t testi” ve “tek yönlü varyans
analizi” kullanılmıştır. Analizler sonucunda,
öğrencilerin çevre okuryazarlığı düzeylerinin yüksek olduğu ortaya
çıkmıştır. Öğrencilerin çevre okuryazarlığı düzeylerinin ise çevre eğitimine,
yurtdışı deneyimine, cinsiyete ve okudukları programlara göre farklılık
gösterdiği tespit edilmiştir.
environment problem environmental literacy environment education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |