Ülkemizde akvaryum sektörü; üreticiler, ithalat
ve ihracat yapan firmalar, toptancılar, perakende akvaryumcu/petshop satış
yerleri ve tüketicilerden oluşmaktadır. Bu
araştırmada, üniversite öğrencilerinin akvaryum balıkları perakende satış yerleri
ile ilgili görüş ve tutumları tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada çalışma
grubu, Akdeniz Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 600
öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma, üniversite öğrencisi ile yüz yüze yapılan
görüşmelerle anket yoluyla gerçekleştirilmiştir. Üniversite öğrencilerinin
akvaryum balıkları satış yerleri ile ilgili görüş ve tutumlarının
belirlenmesine yönelik 19 kapalı uçlu sorudan oluşan 5’li likert-tipi tutum
ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin
analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü
varyans analizi kullanılmıştır. Anket çalışmasından elde edilen verilerin
istatistiksel analiz sonuçları yorumlanarak öğrencilerin akvaryum balıkları
satış yerleri hakkındaki görüş ve tutumları açıklanmaya çalışılmıştır. Ayrıca,
araştırma sonucunda satış yerleri ile ilgili olarak gelecekteki müşteri
profili, satış yerlerinin nasıl olması gerektiği ile ilgili fiziksel ortam ve
diğer konularda birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Süs balıkları akvaryumcu perakende ticaret sektörü Tüketici davranışı Beklenti
Bu makalenin gerçekleştirilmesinde herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.
Bu çalışmanın gerçekleştirilmesinde katkısı bulunan Zeliha Tiryakioğlu’na teşekkür ederim.
The aquarium sector in Turkey consists of breeders,
import and export companies, wholesalers, retail aquarium stores and consumers. In this study, it was aimed to determine the
opinions and attitudes of university students about retail aquarium stores. The study group consisted of 600 students
studying at a public university in the Mediterranean Region in Turkey. We conducted face-to-face survey with students. The five-point Likert-type scale consisting of
19 closed-ended questions was used as a data collection tool. Descriptive
statistics, independent sample t-test, and one-way ANOVA were used in the
analysis of the data. The results of the statistical analysis of the survey
data were interpreted to explain the students' views and attitudes about retail
aquarium stores. In addition, as a result
of the research, some suggestions have been made regarding the future customer
profile of the sector, how the aquarium store should be as a physical
environment, and other issues.
Ornamental fish aquarium retail trade sector consumer buying behavior expectation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |