Bu çalışma, üç üniversitede sürdürülebilir uygulamaların hayata geçirilmesini ve etkilerini incelemektedir: Kopenhag Üniversitesi, Nottingham Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi. Nicel veri analizi ve nitel belge incelemesini birleştiren karma yöntem yaklaşımını kullanan araştırma, altı temel ölçütü değerlendirmektedir: Enerji verimliliği, yeşil alanlar, atık yönetimi, çevre eğitimi, karbon ayak izinin azaltılması ve sürdürülebilir ulaşım. Bulgular, enerji verimliliği ve karbon emisyonlarının azaltılmasında kayda değer başarılarla birlikte, çevresel etkinin azaltılmasında tüm kurumlarda önemli ilerleme kaydedildiğini göstermektedir. Yaklaşımlar yerel bağlamlara göre değişmekle birlikte, tüm üniversiteler sürdürülebilirliği müfredata ve kampüs operasyonlarına dâhil etme konusunda kararlılık göstermektedir. Çalışma, sürdürülebilir kampüs uygulamalarının çevrenin korunmasına olumlu katkıda bulunduğunu, potansiyel olarak öğrencilerin refahını artırdığını ve çevre bilincini teşvik ettiğini ortaya koymaktadır. Bununla birlikte, uzun vadeli planlama ve kaynak tahsisi ihtiyacı da dâhil olmak üzere zorluklar devam etmektedir. Araştırma, sürdürülebilirlik stratejilerinin belirli kurumsal ve kültürel bağlamlara göre uyarlanmasının önemini vurgulamaktadır. Araştırma, üniversitelerin sadece kendi kampüslerinde değil, aynı zamanda sürdürülebilir kalkınmaya yönelik daha geniş toplumsal geçişlerde de sürdürülebilirlik çabalarını yönlendirmede çok önemli bir rol oynadığı sonucuna varmaktadır. Çalışma, öğrenci davranışları ve toplumsal sonuçlar üzerindeki uzun vadeli etkileri değerlendirmek için daha fazla boylamsal araştırma yapılmasını önermektedir.
sürdürülebilir kampüs yeşil alanlar enerji verimliliği çevresel eğitim atık yönetimi karbon ayak izi
This study examines the implementation and impact of sustainable practises at three universities: University of Copenhagen, University of Nottingham, and Middle East Technical University. Using a mixed-methods approach combining quantitative data analysis and qualitative document review, the research evaluates six key criteria: Energy efficiency, green spaces, waste management, environmental education, carbon footprint reduction, and sustainable transportation. The findings demonstrate significant progress across all institutions in reducing environmental impact, with notable achievements in energy efficiency and carbon emissions reduction. While approaches vary based on local contexts, all universities show a commitment to integrating sustainability into curricula and campus operations. The study reveals that sustainable campus practises contribute positively to environmental conservation, potentially enhance student well-being, and foster environmental consciousness. However, challenges remain, including the need for long-term planning and resource allocation. The research underscores the importance of tailoring sustainability strategies to specific institutional and cultural contexts. It concludes that universities play a crucial role in driving sustainability efforts, not only within their campuses but also in broader societal transitions towards sustainable development. The study recommends further longitudinal research to assess long-term impacts on student behaviour and societal outcomes.
sustainable campus green spaces energy efficiency environmental education waste management carbon footprint
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Doğal Kaynak Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |