Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A/R/TOGRAPHIC RESEARCH ON THE EFFECT OF SELF PERCEPTION ARTISTIC EXPRESSION

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 4, 209 - 222, 31.10.2019
https://doi.org/10.31566/arts.2.015

Öz

Self-perception can
be defined as how individuals perceive, what they are, how they should be, and
how their thoughts are analyzed and evaluated. This research aims the put forth
the students’ perceptions that related with theirself which they have been formed
until that age by means of artistic expression tools. The research is important
for the student to recognize, analyze and transform his / her assessment into
an artistic form. It was carried out with the undergraduate 3rd year students
of Anadolu University Faculty of Education Fine Arts Education Department in
the spring semester of the 2014-2015 academic year and it covers a three week
course period between 09.03.2015 / 28.03.2015. The method is structured
according to A/r/tography which also covers the dimension of artist, researcher
and educator, which is an art-based research form within the scope of
qualitative research. Art-based research is an approach used to evaluate,
interpret, and analyze educational situations and students' artistic work. Student
data forms, open-ended questions and student products were used as data
collection tools. The data obtained in the research were analyzed by
descriptive analysis method.

Kaynakça

  • BAYAT, B. (2003). Bireylerin Benlik Algısı Sistemi ve Bu Sistemin Davranışları Üzerindeki Rolü, Gazi Üniversitesi. D.D.B.F. Kamu-Ds; c:7
  • DENZİN, N. K., & LİNCOLN, Y.S. (2005). The sage handbook of qualitative research (3rd ed.). Thou- sand Oaks, CA: Sage Publications.
  • ERİŞTİ, S. D. (2012). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Görsel Anlatımlarında Geleceğin Dünyasına ve Teknolojisine İlişkin Algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi. 2 (2), 102-117.
  • KESER, N., ve NARİN, H. (2017). Sanat Temelli Bir Soruşturma Yöntemi: A/R/Tografi. HUMANITAS-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 193-203.
  • WİEBE, S. & SMİTH, C. (2016). A/r/tography and Teacher Education in the 21st Century. McGill Journal of Education , 51(3), 1163–1178. doi:10.7202/1039633ar
  • YILMAZ, S. (2011). Güzel Sanatlar Eğitiminde Gelişen ve Değişen Kavramlar ve Tanımlar. Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 1. Sanat Eğitim Tasarımı Sempozyumu: Dün Bugün Gelecek, Ankara

BENLİK ALGISININ SANATSAL İFADEYE ETKİSİ ÜZERİNE A/R/TOGRAFİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 4, 209 - 222, 31.10.2019
https://doi.org/10.31566/arts.2.015

Öz

Benlik algısı,
bireylerin çevresi tarafından nasıl algılandığı, ne olduğu, nasıl olması
gerektiği gibi düşüncelerini kendine özgü çözümlemesi ve değerlendirmesi olarak
tanımlanabilir. Bu araştırma öğrencilerin bu yaşa kadar oluşturmuş oldukları
kendilerine ilişkin algılarını sanatsal ifade araçlarıyla ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Araştırma öğrencinin kendisini tanıması, çözümlemesi ve yaptığı
değerlendirmeyi sanatsal bir forma dönüştürebilmesi açısından önem
taşımaktadır. 2014- 2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Anadolu
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü lisans 3. Sınıf
öğrencileriyle gerçekleştirilen çalışma, 09.03.2015/28.03.2015 tarihleri
arasındaki üç haftalık bir ders sürecini kapsamaktadır. Yöntem, nitel araştırma
kapsamında sanat temelli araştırma biçimi olan sanatçı, araştırmacı ve eğitimci
boyutunu da ele alan A/r/tografiye göre yapılandırılmıştır. Sanat temelli
araştırma, eğitsel durumları ve öğrencilerin sanatsal çalışmalarını
değerlendirmek, yorumlamak, çözümlemek için kullanılan bir yaklaşımdır. Veri
toplama aracı olarak öğrenci bilgi formları, açık uçlu sorular ve öğrenci
ürünleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle
çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • BAYAT, B. (2003). Bireylerin Benlik Algısı Sistemi ve Bu Sistemin Davranışları Üzerindeki Rolü, Gazi Üniversitesi. D.D.B.F. Kamu-Ds; c:7
  • DENZİN, N. K., & LİNCOLN, Y.S. (2005). The sage handbook of qualitative research (3rd ed.). Thou- sand Oaks, CA: Sage Publications.
  • ERİŞTİ, S. D. (2012). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Görsel Anlatımlarında Geleceğin Dünyasına ve Teknolojisine İlişkin Algıları. Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi. 2 (2), 102-117.
  • KESER, N., ve NARİN, H. (2017). Sanat Temelli Bir Soruşturma Yöntemi: A/R/Tografi. HUMANITAS-Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 193-203.
  • WİEBE, S. & SMİTH, C. (2016). A/r/tography and Teacher Education in the 21st Century. McGill Journal of Education , 51(3), 1163–1178. doi:10.7202/1039633ar
  • YILMAZ, S. (2011). Güzel Sanatlar Eğitiminde Gelişen ve Değişen Kavramlar ve Tanımlar. Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi 1. Sanat Eğitim Tasarımı Sempozyumu: Dün Bugün Gelecek, Ankara
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Çiğdem Tanyel Başar 0000-0001-5740-336X

Öznur Işır 0000-0002-7231-0329

Metin İnce 0000-0001-5740-336X

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tanyel Başar, Ç., Işır, Ö., & İnce, M. (2019). BENLİK ALGISININ SANATSAL İFADEYE ETKİSİ ÜZERİNE A/R/TOGRAFİK BİR ARAŞTIRMA. Journal of Arts, 2(4), 209-222. https://doi.org/10.31566/arts.2.015