Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CRITICAL ANALYSIS OF CHEMA MADOZ PHOTOS

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 281 - 290, 16.08.2020
https://doi.org/10.31566/arts.3.019

Öz

In this study; Two photographs selected from his book, which covers the whole art career of Chema Madoz and presents the panorama of its production, which was held in İzmir Folkart Gallery in 2017, were examined scientifically. These two photographs examined were subjected to critical analysis in the context of arrangements and conventions in the theory of meaning defined by Roland Barthes.While performing critical analysis, technical analysis of the photographs was made first, the subject objects were described, then the photographs were interpreted and it was tried to explain how the images turned into a concept and made sense in the intellectual process.

Kaynakça

  • BARRETT, T., 2017, Fotoğrafı Eleştirmek İmgeleri Anlamaya Giriş, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 978-605-63346-0-3.
  • CLARKE, G., 2017, Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 978-605-9452-12-0.
  • GRZYMKOWSKI, E., 2015, Sanat 101, Say Yayınları, İstanbul, 978-605-02-0432-2.
  • GÜVENDİ, Ü., 2006, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Sanatsal Atölye Resim Dersi Kapsamında Soyutlama Yöntemlerinden Biçim Bozumun Kullanımı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • KARADAĞ, Ç., 2016a, Görüntü Tasarımı Dizisi I Fotoğrafın Temel Yapısı, Öteki Yayınevi, İstanbul, 978-975-584-275-2.
  • KARADAĞ, Ç., 2016b, Görüntü Tasarımı Dizisi II Fotoğrafta Sanatsal Kompozisyon, Öteki Yayınevi, İstanbul, 978-975-584-277-6.
  • KARADAĞ, Ç., 2016c, Görüntü Tasarımı Dizisi II Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma, Öteki Yayınevi, İstanbul, 978-975-584-276-9.
  • KANLIOĞLU, A., AYTAŞ M., 2016, Sıradan Objeleri Yeniden Yorumlamak: Chema Madoz Fotoğraflarının Eleştirel Perspektiften Göstergebilimsel Analizi, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 9, Sayı 2.
  • ÖZDEMİR, F., 2017, Chema Madoz Suskun Bakışın Aykırı Çığlığı. Folkart Gallery, İzmir, 978-605-9018-53-1.
  • SONTAG, S., 1999, Fotoğraf Üzerine, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul, 99-24-02-7/2-1433.
  • SOYGÜDER Ş., 2002, Türk Magazin Gazeteciliğinde Kullanılan Fotoğraflarda Etik Sorunu, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • ŞEN, E., 2020, Fotoğrafta Bir Sanat Akımı Olarak Minimalizm, Sanat ve İnsan Dergisi, Cilt 4, Sayı 1.
  • TUNALI, İ., 1984, Estetik, Cem Yayınları, İstanbul, 9789751418661.
  • YETİŞKEN, H., 2009, Estetiğin ABC’si, Say Yayınları, İstanbul, 978-975-468-842-9.
  • http://www.chemamadoz.com [Erişim Tarihi: 15 Haziran 2020].

CHEMA MADOZ FOTOĞRAFLARI ELEŞTİREL ÇÖZÜMLEMESİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 3, 281 - 290, 16.08.2020
https://doi.org/10.31566/arts.3.019

Öz

Bu çalışmada; Chema Madoz’un tüm sanat kariyerini kapsayan, üretiminin panaromasını sunan, 2017 yılında İzmir Folkart Gallery’de gerçekleştirilen sergide izleyicileri ile buluşan yapıtlarından oluşturulmuş kitaptan seçilmiş iki adet fotoğraf, gösterge bilimsel açıdan incelenmiştir. İncelenen bu iki fotoğraf Roland Barthes’in tanımladığı anlamlandırma kuramındaki düzanlamlar ve yananlamlar bağlamında eleştirel çözümlemeye tabi tutulmuştur.
Eleştirel çözümleme yapılırken önce fotoğrafların teknik analizi yapılmış, konu nesneleri betimlenmiş sonra fotoğraflar yorumlanarak imgelerin düşünsel süreçte nasıl kavrama dönüştüğü ve anlamlandırıldığı açıklanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • BARRETT, T., 2017, Fotoğrafı Eleştirmek İmgeleri Anlamaya Giriş, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 978-605-63346-0-3.
  • CLARKE, G., 2017, Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Fotoğraf, Hayalperest Yayınevi, İstanbul, 978-605-9452-12-0.
  • GRZYMKOWSKI, E., 2015, Sanat 101, Say Yayınları, İstanbul, 978-605-02-0432-2.
  • GÜVENDİ, Ü., 2006, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri Sanatsal Atölye Resim Dersi Kapsamında Soyutlama Yöntemlerinden Biçim Bozumun Kullanımı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • KARADAĞ, Ç., 2016a, Görüntü Tasarımı Dizisi I Fotoğrafın Temel Yapısı, Öteki Yayınevi, İstanbul, 978-975-584-275-2.
  • KARADAĞ, Ç., 2016b, Görüntü Tasarımı Dizisi II Fotoğrafta Sanatsal Kompozisyon, Öteki Yayınevi, İstanbul, 978-975-584-277-6.
  • KARADAĞ, Ç., 2016c, Görüntü Tasarımı Dizisi II Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma, Öteki Yayınevi, İstanbul, 978-975-584-276-9.
  • KANLIOĞLU, A., AYTAŞ M., 2016, Sıradan Objeleri Yeniden Yorumlamak: Chema Madoz Fotoğraflarının Eleştirel Perspektiften Göstergebilimsel Analizi, Selçuk İletişim Dergisi, Cilt 9, Sayı 2.
  • ÖZDEMİR, F., 2017, Chema Madoz Suskun Bakışın Aykırı Çığlığı. Folkart Gallery, İzmir, 978-605-9018-53-1.
  • SONTAG, S., 1999, Fotoğraf Üzerine, Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul, 99-24-02-7/2-1433.
  • SOYGÜDER Ş., 2002, Türk Magazin Gazeteciliğinde Kullanılan Fotoğraflarda Etik Sorunu, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi.
  • ŞEN, E., 2020, Fotoğrafta Bir Sanat Akımı Olarak Minimalizm, Sanat ve İnsan Dergisi, Cilt 4, Sayı 1.
  • TUNALI, İ., 1984, Estetik, Cem Yayınları, İstanbul, 9789751418661.
  • YETİŞKEN, H., 2009, Estetiğin ABC’si, Say Yayınları, İstanbul, 978-975-468-842-9.
  • http://www.chemamadoz.com [Erişim Tarihi: 15 Haziran 2020].
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Egemen Umut Şen 0000-0001-7518-0737

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şen, E. U. (2020). CHEMA MADOZ FOTOĞRAFLARI ELEŞTİREL ÇÖZÜMLEMESİ. Journal of Arts, 3(3), 281-290. https://doi.org/10.31566/arts.3.019