Çalışmada tarih öncesi çağlardan günümüze uzanan her dönemde, kültür tarihinin önemli bir merkezi olmuş ve çok sayıda uygarlığa ev sahipliği yapmış olan KOP (Konya Ovası Projesi) Bölgesi ele alınmıştır. Bu çalışmanın sorusu “KOP Turizm Bölgesi oluşturulmalı mıdır” olarak belirlenmiştir. Gezginlerin dikkatini çekmiş olan bir rotanın sadece turistik ziyaretle sınırlı kalmaması, yiyecek içecek işletmelerinin ve konaklama imkânlarının da kullanılmasının ilin kalkınmasına ve bölgesel olarak gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman analizinden yararlanılmıştır. Tripadvisor sitesinde yer alan KOP Bölge illerine ait 186 gezilecek yer belirlenmiştir. KOP Bölge illerinin tripadvisor.com sitesinde bulunan gezilecek yerler sekmesi altındaki doğa ve parklar, turistik ve simgesel yerler, müzeler, alışveriş ve diğer kategoriler incelenmiştir. Aksaray, Karaman, Konya, Niğde, Nevşehir, Yozgat, Kırıkkale ve Kırşehir illerini kapsayan gezilecek yerler incelenmiştir. Belirlenen iller ve gezilecek yerler hakkında gezgin favorileri detaylandırılmıştır. KOP illeri turizm alanında bir bütün olarak ele alınmalıdır. Turizm Planı 2023’te belirlenen hedefler doğrultusunda turizm potansiyelinin geliştirilmesi amacıyla KOP Turizm Bölgesi oluşturulmasına yönelik öneriler verilmiştir. “KOP Turizm Bölgesi” adıyla bir marka yaratılmalıdır. Bu çalışmada KOP Bölge illerinde gezginlerin favorilerine göre gezilecek yerlerin incelenmesi yanı sıra KOP Bölgesinde daha az gezgin tarafından ziyaret edilen yerlerin gezgin sayılarının artırılması ve KOP Turizm Bölgesi’nin hayata geçirilmesi amacıyla öneriler sunulmaktadır.
In the study, Aksaray, Karaman, Konya, Niğde, Nevşehir, Yozgat, Kırıkkale and Kırşehir provinces within the scope of the KOP Region were discussed. The question of this study which is prepared to develop the tourism potential in line with targets set out in the Turkey's Tourism Strategy 2023 Action Plan, determined as "Should a KOP Tourism Area be established?". Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. The categories of "nature and parks, touristic and symbolic places, museums, shopping and other" under the "places to visit" tab on the Tripadvisor.com site of the KOP Region provinces have been examined. In this context, 186 "places to visit" were determined. The traveler favorites are detailed about the determined provinces and “places to visit”. Recommendations are provided in addition to examining the places to visit according to the favorites of the travelers in KOP Region, increasing the number of travelers in the places visited by fewer travelers in the KOP Region and implementing of the KOP Tourism Region. Accordingly; KOP provinces should be considered as a whole in the field of tourism. It is recommended that creating a brand with the name of "KOP Tourism Zone", a logo and slogan belonging to the KOP Tourism Region, a website and mobile application, promoting the places to see and the values to be discovered in the best way, promised by all provinces in the KOP Region, using of social media accounts actively, placing transportation, accommodation, food and beverage facilities and digitalization of tourism and landmarks as 3D virtual travel.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 7 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1 |