Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemisinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2024, , 88 - 124, 21.03.2024
https://doi.org/10.18009/jcer.1374560

Öz

Bu araştırmanın amacı COVID-19 pandemisinde fen bilimleri öğretmenlerinin sahip oldukları teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) öz yeterliği ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma açıklayıcı sıralı karma araştırma modeli ile yürütülmüştür. Araştırma nicel boyutunda kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla 106 fen bilimleri öğretmenine ulaşılmıştır. Araştırmanın nicel boyutundan elde edilen veriler Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis H Testi ile analiz edilmiştir. Nitel aşamada katılımcılar nicel aşamada yer alan katılımcılar içerisinden seçilerek standartlaştırılmış açık uçlu soruların yöneltildiği bir görüşme gerçekleştirilmiş, görüşmelerin ses kaydı alınarak içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB öz yeterliği ile uzaktan eğitim tutumu kurum türü, kıdem ve cinsiyet açısından incelendiğinde anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Bu bağlamda görüşmeden elde edilen nitel bulgular nicel bulguları desteklemektedir.

Etik Beyan

Etik Kurul Komisyon Adı: Bahçeşehir Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Protokol No: 21/05/2021-E.8752

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı algılarının belirlenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akgül, G. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin COVID-19 pandemisi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uşak.
  • Alpago, H., & Alpago Oduncu, D. (2020). Koronavirüs salgınının sosyoekonomik sonuçları. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 99-114.
  • Alper, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Milli Eğitim, 49(Özel Sayı), 45-67.
  • Altunoğlu, A. (2017). Fen öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ve teknolojiye yönelik algılarının incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Bağdiken, P., & Akgündüz, D. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 38(2), 535-566.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (COVID 19) pandemisi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER- Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bayburtlu, Y. (2020). COVID-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü, yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 85-124.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2012). Fen bilimleri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enst., Ankara.
  • Canbazoğlu-Bilici, S., & Baran, E. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi: Boylamsal bir araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 285-306.
  • Çam, E. (2017). İlköğretim öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin yaşam boyu öğrenme, özyeterlik düzeyleri, hizmet içi gereksinimleri açısından incelenmesi: muş/bulanık örneği (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Çok, C., & Günbatar, M. (2022). Coronavirus (COVID-19) pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin öz- yeterlik algıları. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 12(1), 57-81.
  • Han, F., Demirbilek, N., & Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (coronavirus) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193.
  • İpekli, N. (2022). Öğretmenlerin COVID-19 pandemisi öncesi ve sonrasındaki uzaktan eğitime yönelik algılarının incelenmesi (Sakarya ili örneği) (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Karadeniz, G., & Zabcı, N. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin çalışma koşulları ve algıladıkları stres ile psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişki. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(22), 301-314.
  • Karakaya, Ç. (2013). Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen ortaöğretim kurumlarında çalışan kimya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri (Yayınlanmış Yükse Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B., & Şentür-Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Kıray, S., Çelik, İ., & Çolakoğlu, M. (2018). Fen öğretmenlerinin TPAB öz yeterlik algıları: Bir yapısal eşitlik modeli çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(195), 253-268.
  • Kocayiğit, A., & Uşun, S. (2020). Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları (Burdur ili örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299.
  • Koehler, M., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Koehler, M., Mishra, P., & Cain, W. (2013). What is technological pedagogical content knowledge. Journal of Education, 193(3), 13-19.
  • Koh, J., Chai, C., & Tsai, C. (2014). Demographic factors, TPACK constructs, and teachers’ perceptions of constructivist-oriented TPACK. Educational Technology & Society, 17(1), 185-196.
  • Kulaksız, T. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisini etkileyen bağlamsal faktörlere yönelik model önerisi (Yayınlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Onyema, E., Eucheria, N., Ayobamidele Obafem, F., Sen, S., Atony, F., Sharma, A., & Alsayed, A. (2020). Impact of COVID-19 pandemic on education. Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121.
  • Organ-Ulus, S. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi algıları ile uzaktan eğitime yönelik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztaş, B. (2021). COVID-19 sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik yeterlilik algıları ve uzaktan eğitime ilişkin görüşleri (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Öztürk, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 223-228.
  • Mishra, P. (2019). Considering contextual knowledge: The TPACK diagram gets an upgrade. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 35(2), 76-78.
  • Shulman, L. (1986, February). Those who understand; Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Soydan, M. (2021). Öğretmenlerin salgın döneminde uzaktan eğitime yönelik algısı (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • TEDMEM. (2021). 2020 eğitim değerlendirme raporu (TEDMEM Değerlendirme Dizisi 7). TED.
  • Topçu, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enst., Sakarya.
  • Türkoğlu, R. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim programı geliştirme süreçleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 2(3), 116-125.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üni, Eğitim Bilimleri, Bolu.
  • Ünal, I. (2021). Covid-19 pandemisi dönemi uzaktan eğitim sürecinde iş yaşam dengesi. İstanbul: Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enst..
  • Yıldırım, S. (2020). Salgınların sosyal-psikolojik görünümü: COVID-19 (Koronavirüs) pandemisi örneği. Turkish Studies, 15(4), 1331-1351.

The Investigation of the Relationship between Science Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge and their Attitudes towards Distance Education during the COVID-19 Pandemic

Yıl 2024, , 88 - 124, 21.03.2024
https://doi.org/10.18009/jcer.1374560

Öz

The purpose of this study is to investigate the relationship between science teachers’ self-efficacy of the technological pedagogical content knowledge (TPACK) and their attitude of distance education during the COVID-19 pandemic. The study was carried out via explanatory mixed methods design. In the quantitative stage of the study, 106 science teachers were reached through convenient sampling. The data obtained from both scales were analyzed by using Mann-Whitney U test and Kruskal Wallis H Test analysis techniques. In the qualitative stage of the study the content analysis was made via interpreting the interviews through recordings. The results of the quantitative portion of the study indicated that there was no significant relationship between the TPACK self-efficacy of science teachers and the attitude of distance education. The qualitative findings confirmed the quantitative results of the study.

Kaynakça

  • Ağır, F. (2007). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı algılarının belirlenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Akgül, G. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin COVID-19 pandemisi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Uşak Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uşak.
  • Alpago, H., & Alpago Oduncu, D. (2020). Koronavirüs salgınının sosyoekonomik sonuçları. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 99-114.
  • Alper, A. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Milli Eğitim, 49(Özel Sayı), 45-67.
  • Altunoğlu, A. (2017). Fen öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeyleri ve teknolojiye yönelik algılarının incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Bağdiken, P., & Akgündüz, D. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 38(2), 535-566.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (COVID 19) pandemisi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER- Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bayburtlu, Y. (2020). COVID-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü, yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 85-124.
  • Canbazoğlu-Bilici, S. (2012). Fen bilimleri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enst., Ankara.
  • Canbazoğlu-Bilici, S., & Baran, E. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi: Boylamsal bir araştırma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 285-306.
  • Çam, E. (2017). İlköğretim öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin yaşam boyu öğrenme, özyeterlik düzeyleri, hizmet içi gereksinimleri açısından incelenmesi: muş/bulanık örneği (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi, Amasya.
  • Çok, C., & Günbatar, M. (2022). Coronavirus (COVID-19) pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin öz- yeterlik algıları. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 12(1), 57-81.
  • Han, F., Demirbilek, N., & Demirtaş, H. (2021). Okul yöneticisi ve öğretmenlerin koronavirüs (coronavirus) salgını sürecinde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193.
  • İpekli, N. (2022). Öğretmenlerin COVID-19 pandemisi öncesi ve sonrasındaki uzaktan eğitime yönelik algılarının incelenmesi (Sakarya ili örneği) (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Karadeniz, G., & Zabcı, N. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin çalışma koşulları ve algıladıkları stres ile psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişki. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(22), 301-314.
  • Karakaya, Ç. (2013). Fatih projesi kapsamında pilot okul olarak belirlenen ortaöğretim kurumlarında çalışan kimya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlikleri (Yayınlanmış Yükse Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B., & Şentür-Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Kıray, S., Çelik, İ., & Çolakoğlu, M. (2018). Fen öğretmenlerinin TPAB öz yeterlik algıları: Bir yapısal eşitlik modeli çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(195), 253-268.
  • Kocayiğit, A., & Uşun, S. (2020). Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları (Burdur ili örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299.
  • Koehler, M., & Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Koehler, M., Mishra, P., & Cain, W. (2013). What is technological pedagogical content knowledge. Journal of Education, 193(3), 13-19.
  • Koh, J., Chai, C., & Tsai, C. (2014). Demographic factors, TPACK constructs, and teachers’ perceptions of constructivist-oriented TPACK. Educational Technology & Society, 17(1), 185-196.
  • Kulaksız, T. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisini etkileyen bağlamsal faktörlere yönelik model önerisi (Yayınlanmış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Onyema, E., Eucheria, N., Ayobamidele Obafem, F., Sen, S., Atony, F., Sharma, A., & Alsayed, A. (2020). Impact of COVID-19 pandemic on education. Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121.
  • Organ-Ulus, S. (2022). Ortaokul öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi algıları ile uzaktan eğitime yönelik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztaş, B. (2021). COVID-19 sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik yeterlilik algıları ve uzaktan eğitime ilişkin görüşleri (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Öztürk, E. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 223-228.
  • Mishra, P. (2019). Considering contextual knowledge: The TPACK diagram gets an upgrade. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 35(2), 76-78.
  • Shulman, L. (1986, February). Those who understand; Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Soydan, M. (2021). Öğretmenlerin salgın döneminde uzaktan eğitime yönelik algısı (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Samsun On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • TEDMEM. (2021). 2020 eğitim değerlendirme raporu (TEDMEM Değerlendirme Dizisi 7). TED.
  • Topçu, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enst., Sakarya.
  • Türkoğlu, R. (2003). İnternet tabanlı uzaktan eğitim programı geliştirme süreçleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 2(3), 116-125.
  • Ülkü, S. (2018). İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları (Yayınlanmış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üni, Eğitim Bilimleri, Bolu.
  • Ünal, I. (2021). Covid-19 pandemisi dönemi uzaktan eğitim sürecinde iş yaşam dengesi. İstanbul: Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enst..
  • Yıldırım, S. (2020). Salgınların sosyal-psikolojik görünümü: COVID-19 (Koronavirüs) pandemisi örneği. Turkish Studies, 15(4), 1331-1351.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Deniz Cemre Cimbar 0000-0001-8454-0669

Nihal Yurtseven 0000-0002-1338-4467

Erken Görünüm Tarihi 27 Şubat 2024
Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2023
Kabul Tarihi 27 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Cimbar, D. C., & Yurtseven, N. (2024). COVID-19 Pandemisinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ile Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 12(23), 88-124. https://doi.org/10.18009/jcer.1374560

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "