To meet the needs of 21st-century learners in today’s classrooms, it is needed that teachers be familiar with programming and computational thinking. Particularly, subject-area pre-service teachers should be exposed to programming instruction in their teacher education programs. This case study including three participants aims to explore the process of pre-service teachers’ learning of programming while completing CT-oriented tasks through observations and interviews in a 14-week educational technology course at a public university in Turkey. The findings demonstrate that pre-service teachers, being novice programmers, prefer contextualized, structured and visually well-designed programming tasks. They use various strategies to face challenges, and the effort they put into dealing with these challenges enables them to produce higher-quality programs. Accordingly, implications for further research are also discussed in this study.
Computer science education programming skills teacher education computational thinking
Name of the board that carries out ethical assessment: Boğaziçi University Social and Humanities Scientific Research and Publication Ethics Board The date and number of the ethical assessment decision: 24.01.2023-109746
To meet the needs of 21st-century learners in today’s classrooms, it is needed that teachers be familiar with programming and computational thinking. Particularly, subject-area pre-service teachers should be exposed to programming instruction in their teacher education programs. This case study including three participants aims to explore the process of pre-service teachers’ learning of programming while completing CT-oriented tasks through observations and interviews in a 14-week educational technology course at a public university in Turkey. The findings demonstrate that pre-service teachers, being novice programmers, prefer contextualized, structured and visually well-designed programming tasks. They use various strategies to face challenges, and the effort they put into dealing with these challenges enables them to produce higher-quality programs. Accordingly, implications for further research are also discussed in this study.
Computer science education programming skills teacher education computational thinking
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "