Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of The Activities Developed Regarding Sound Knowledge and Acoustics on Concept Knowledge Levels of Physics and Music Teacher Candidates

Yıl 2015, , 129 - 151, 05.12.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.59532

Öz

The purpose of this study; is to determine the influence
of physics and music – content activities over the
conceptual knowledge levels of the students studying
in both physics and music teaching programs as to be
used in the subject area of sound knowledge and
acoustics. In the study, the pre-test - post-test design
which is the static group contained within the
experimental designs has been used. The research
group is composed of 62 students from the music
teaching program and 55 students from the physics
teaching program. The students of physics and music
teaching have been divided into the control and
experimental groups within themselves. When the
sound knowledge and acoustics was being told to both
experimental groups of physics and music teaching by
being supported with the technics developed, lectures
were conducted in the control groups. Data have been
collected by "The Subject of Sound Knowledge and
Acoustics – Oriented Conceptual Knowledge Test". As
a result of the analyzes carried out; it has been
identified that the pre-application conceptual
knowledge levels of the experimental group students
of music and physics teaching were similar and postapplication
conceptual knowledge levels of the physics
teaching students were higher. 

Kaynakça

  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi Dersinde Eğitim Teknolojisi Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume 4, Issue 1, Article 12.
  • -
  • Aşkar-Aktamış, H., Ergin, Ö. ve Akpınar, E. (2002). Yapısalcı Kurama Örnek Bir Uygulama. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Ankara.
  • -
  • Aydoğan, S., Güneş. B. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Isı ve Sıcaklık Konusunda Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, 111-124.
  • -
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2012). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. PegemA Akademi Yayınları.
  • -
  • Bolat, M. ve Sözen, M. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Sesin Hızı İle İlgili Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının ve Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Samsun İli Örneği). X. Ulusal Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • -
  • Çakır, S.Ö. ve Yürük, N. (1999). Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Konusunda Kavram Yanılgıları Teşhis Testinin Geliştirilmesi ve Uygulanması. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon.
  • -
  • Demirci, N. ve Efe, S. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Ses Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 1, 1, 23-56.
  • -
  • Efe, S. (2007). Üç Aşamalı Soru Tipi Geliştirilerek İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Ses Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • -
  • Englert, S. (2010). Physik und Musik. Julius - Maximilians Universität Würzburg.
  • -
  • Gürer Yücel, F. (2014). Ses Bilgisi ve Akustik Konusunun Disiplinler Arası Öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • -
  • Hrepic, Z. (1998). Ucenicke koncepcije u razumijevanju zvuka (Students' conceptions in understanding of sound). Unpublished Bachelor's thesis, University of Split, Croatia.
  • -
  • İnel, D., Balım, A.G. ve Evrekli, E. (2009). Fen Öğretimde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, 1-16.
  • -
  • İsen, İ.A. ve Kavcar, N. (2006). Ortaöğretim Fizik Dersi “Yeryüzünde Hareket” Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Ünitenin Öğretim Programının Geliştirilmesi Üzerine Bir Çalışma. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20: 84-90.
  • -
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M. ve Özmen, H. (2005). Bilgisayar Destekli Fizik Etkinliklerinin Öğrenci Kazanımlarına Etkisi: Basit Harmonik Hareket Örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume 4, Issue 4, Article 10.
  • -
  • Küçüközer, A. (2009). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ses Konusundaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. Elementary Education Online, 8(2), 313-321.
  • -
  • Linder, C. J. and Erickson, G. L. (1989). A study of tertiary physics students’ conceptualizations of sound. International Journal of Science Education, 11, 491–501.
  • -
  • Maurines, L. (1993). Spontaneous Reasoning on the Propagation of Sound, Third Misconceptions Seminar Proceedings, Ithaca, New York. http://www.mlrg.org/proc3pdfs/Maurines_Sound.pdf adresinden 10 Ekim 2012 tarihinde alınmıştır.
  • -
  • Menchen, K., (2005). Investigations of Students Understanding of Sound Propagation and Resonance. Master of Science in Teaching Dissertation, University of Maine.
  • -
  • Özmen, H. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume: 3, Issue: 1, Article: 14.
  • -
  • Sözen, M. (2009). Farklı Eğitim Düzeyindeki Öğrencilerin Ses İle İlgili Temel Kavramlar Üzerine Bilgi Düzeylerinin Ve Kavram Hatalarının Belirlenmesi (Samsun İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • -
  • Turna, Ö. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzikteki Fizikle İlgili Kavramları İlişkilendirme Düzeyleri (Samsun İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • -
  • Ubuz, B. (1999). 10. ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometri Konularındaki Hataları ve Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, (17), 95-104.
  • -
  • Whittaker, A.G. (2012). Pupils Think Sound Has Substance – well, sort of …, SSR, 94(346). https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:N3nJ8o05cocJ:www.ase.org.uk/journals/school-science-review/2012/09/346/3166/ssr-september-2012-109-111-whittaker.pdf+Pupils+think+sound+has+substance&hl=tr&gl=tr&pid=bl&srcid=ADGEEShA4j-Ln3GZU66PXVhSW1EsSL4TWZFN3lY-pT-qV8ASdWBVdvntrWTe2OQVOLuZbU6X3t83Dl2spr3PVaz70qhhqynGhz9oiRxchCepFZ4T4Radu9gV3LT0DjCRkWHwkfptDlsH&sig=AHIEtbRQipy0s9u5jtcWynzsY7DDbK2WWQ adresinden 10 Eylül 2012 tarihinde alınmıştır.
  • -
  • Wittmann, M., Steinberg, R. N. and Redish, E. F. (2003). Understanding and Affecting Student Reasoning about Sound Waves. International Journal of Science Education, 25(8), 991–1013.
  • -
  • Yağbasan R. ve Gülçiçek Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 110-128.
  • -
  • Yakışan, M., Selvi, M. ve Yürük, N. (2007). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Tohumlu Bitkiler Hakkındaki Alternatif Kavramları. Türk Fen Eğitim Dergisi, Yıl:4, Sayı:1.
  • -
  • Yavru, Ö. ve Gürdal, A. (1998). İlköğretim Okullarının 4. ve 5. Sınıflarında Laboratuvar Deneylerinin Öğrencilerin Mekanik Konusundaki Başarısına ve Kavramları Kazanmasına Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı:10, 327-338.

SES BİLGİSİ VE AKUSTİK KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERİN FİZİK VE MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM BİLGİSİ DÜZEYLERİNE OLAN ETKİSİ

Yıl 2015, , 129 - 151, 05.12.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.59532

Öz

Bu araştırmanın amacı; ses bilgisi ve akustik konusunda kullanılmak üzere geliştirilen fizik ve müzik içerikli etkinliklerin, hem fizik hem de müzik öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğrencilerin kavram bilgisi düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmada, deneysel desenler içinde yer alan statik grup ön test - son test deseni kullanılmıştır. Araştırma grubunu, 62 müzik öğretmenliği ve 55 fizik öğretmenliği programı öğrencisi oluşturmaktadır. Fizik ile müzik öğretmenliği öğrencileri, kendi içinde kontrol ve deney gruplarına ayrılmıştır. Hem fizik hem de müzik öğretmenliği deney grubu öğrencilerine ses bilgisi ve akustik konusu, geliştirilen etkinliklerle desteklenerek anlatılırken; kontrol gruplarında düz anlatım yapılmıştır. Veriler, “Ses Bilgisi ve Akustik Konusuna Yönelik Kavram Bilgisi Testi” ile toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; müzik ve fizik öğretmenliği deney grubu öğrencilerinin uygulama öncesindeki kavram bilgisi düzeylerinin benzer olduğu, uygulama sonrasında ise fizik öğretmenliği öğrencilerinin kavram bilgisi düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi Dersinde Eğitim Teknolojisi Kullanılmasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume 4, Issue 1, Article 12.
  • -
  • Aşkar-Aktamış, H., Ergin, Ö. ve Akpınar, E. (2002). Yapısalcı Kurama Örnek Bir Uygulama. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Ankara.
  • -
  • Aydoğan, S., Güneş. B. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Isı ve Sıcaklık Konusunda Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, 111-124.
  • -
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2012). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri. PegemA Akademi Yayınları.
  • -
  • Bolat, M. ve Sözen, M. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Sesin Hızı İle İlgili Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının ve Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Samsun İli Örneği). X. Ulusal Fen Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • -
  • Çakır, S.Ö. ve Yürük, N. (1999). Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Konusunda Kavram Yanılgıları Teşhis Testinin Geliştirilmesi ve Uygulanması. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon.
  • -
  • Demirci, N. ve Efe, S. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Ses Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 1, 1, 23-56.
  • -
  • Efe, S. (2007). Üç Aşamalı Soru Tipi Geliştirilerek İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Ses Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • -
  • Englert, S. (2010). Physik und Musik. Julius - Maximilians Universität Würzburg.
  • -
  • Gürer Yücel, F. (2014). Ses Bilgisi ve Akustik Konusunun Disiplinler Arası Öğretimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • -
  • Hrepic, Z. (1998). Ucenicke koncepcije u razumijevanju zvuka (Students' conceptions in understanding of sound). Unpublished Bachelor's thesis, University of Split, Croatia.
  • -
  • İnel, D., Balım, A.G. ve Evrekli, E. (2009). Fen Öğretimde Kavram Karikatürü Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, 1-16.
  • -
  • İsen, İ.A. ve Kavcar, N. (2006). Ortaöğretim Fizik Dersi “Yeryüzünde Hareket” Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi Ve Ünitenin Öğretim Programının Geliştirilmesi Üzerine Bir Çalışma. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 20: 84-90.
  • -
  • Karamustafaoğlu, O., Aydın, M. ve Özmen, H. (2005). Bilgisayar Destekli Fizik Etkinliklerinin Öğrenci Kazanımlarına Etkisi: Basit Harmonik Hareket Örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume 4, Issue 4, Article 10.
  • -
  • Küçüközer, A. (2009). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ses Konusundaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. Elementary Education Online, 8(2), 313-321.
  • -
  • Linder, C. J. and Erickson, G. L. (1989). A study of tertiary physics students’ conceptualizations of sound. International Journal of Science Education, 11, 491–501.
  • -
  • Maurines, L. (1993). Spontaneous Reasoning on the Propagation of Sound, Third Misconceptions Seminar Proceedings, Ithaca, New York. http://www.mlrg.org/proc3pdfs/Maurines_Sound.pdf adresinden 10 Ekim 2012 tarihinde alınmıştır.
  • -
  • Menchen, K., (2005). Investigations of Students Understanding of Sound Propagation and Resonance. Master of Science in Teaching Dissertation, University of Maine.
  • -
  • Özmen, H. (2004). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Teknoloji Destekli Yapılandırmacı (Constructivist) Öğrenme. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Volume: 3, Issue: 1, Article: 14.
  • -
  • Sözen, M. (2009). Farklı Eğitim Düzeyindeki Öğrencilerin Ses İle İlgili Temel Kavramlar Üzerine Bilgi Düzeylerinin Ve Kavram Hatalarının Belirlenmesi (Samsun İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • -
  • Turna, Ö. (2010). Müzik Öğretmeni Adaylarının Müzikteki Fizikle İlgili Kavramları İlişkilendirme Düzeyleri (Samsun İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • -
  • Ubuz, B. (1999). 10. ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometri Konularındaki Hataları ve Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, (17), 95-104.
  • -
  • Whittaker, A.G. (2012). Pupils Think Sound Has Substance – well, sort of …, SSR, 94(346). https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:N3nJ8o05cocJ:www.ase.org.uk/journals/school-science-review/2012/09/346/3166/ssr-september-2012-109-111-whittaker.pdf+Pupils+think+sound+has+substance&hl=tr&gl=tr&pid=bl&srcid=ADGEEShA4j-Ln3GZU66PXVhSW1EsSL4TWZFN3lY-pT-qV8ASdWBVdvntrWTe2OQVOLuZbU6X3t83Dl2spr3PVaz70qhhqynGhz9oiRxchCepFZ4T4Radu9gV3LT0DjCRkWHwkfptDlsH&sig=AHIEtbRQipy0s9u5jtcWynzsY7DDbK2WWQ adresinden 10 Eylül 2012 tarihinde alınmıştır.
  • -
  • Wittmann, M., Steinberg, R. N. and Redish, E. F. (2003). Understanding and Affecting Student Reasoning about Sound Waves. International Journal of Science Education, 25(8), 991–1013.
  • -
  • Yağbasan R. ve Gülçiçek Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 110-128.
  • -
  • Yakışan, M., Selvi, M. ve Yürük, N. (2007). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Tohumlu Bitkiler Hakkındaki Alternatif Kavramları. Türk Fen Eğitim Dergisi, Yıl:4, Sayı:1.
  • -
  • Yavru, Ö. ve Gürdal, A. (1998). İlköğretim Okullarının 4. ve 5. Sınıflarında Laboratuvar Deneylerinin Öğrencilerin Mekanik Konusundaki Başarısına ve Kavramları Kazanmasına Etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı:10, 327-338.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Filiz Gürer Yücel

Yayımlanma Tarihi 5 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Gürer Yücel, F. (2015). SES BİLGİSİ VE AKUSTİK KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERİN FİZİK VE MÜZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM BİLGİSİ DÜZEYLERİNE OLAN ETKİSİ. Journal of Computer and Education Research, 3(6), 129-151. https://doi.org/10.18009/jcer.59532

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "