The aim of this study is to examine pre-service
mathematics teachers’ questioning in terms of “checking of prior knowledge,
focusing, determining of misconceptions, guiding, probing, and checking to
understand” aims within the Teaching Practice course. The study group included six math preservice
teachers studying Secondary Mathematics Teaching in their 5th year. In this
study, two lessons of all preservice teachers were observed in their Teaching
Practice course and the data were analyzed with the deductivecontent analysis.
The findings show that while the vastmajority of questions asked by pre-service teachers contained checking of prior knowledge, the few of them probing and determining of
misconceptions. They also used some of the questions qualitatively inadequate,
such as no deepening student’s answer, cutting short student’s talk. As a
result of these findings, it is recommended that some content which helps
pre-service teachers to notice questions’ function and increase questions’
depth should be integrated into teacher education programs
questioning pre-service teacher mathematics education teacher education
Bu çalışmada matematik öğretmeni adaylarının,
Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında yürüttükleri derslerinde kullandıkları
soruların “ön bilgileri kontrol etme, odaklama, kavram yanılgılarını belirleme,
yönlendirme, sorgulama ve değerlendirme” amaçları doğrultusunda incelenmesi
amaçlanmıştır. Çalışmaya bir devlet üniversitesinin Ortaöğretim Matematik
Öğretmenliği programına devam eden altı 5.sınıf öğretmen adayı katılmıştır.
Çalışmada her bir öğretmen adayının Öğretmenlik Uygulaması derslerinde
yürüttükleri ikişer ders saati gözlemlenmiş ve kullandıkları sorular
tümdengelimsel içerik analizine tabii tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre,
öğretmen adayları ön bilgileri kontrol etme boyutunda sorulara daha fazla yer
verirken sorgulama ve kavram yanılgılarını belirleme boyutlarında ise çok az
soruya yer vermişlerdir. Öğretmen adayları bir de öğrencilerle diyaloglarını
kısa tutma ve öğrencilerin düşüncelerini derinleştirememe anlamında bazı
soruları niteliksel açıdan yetersiz kullanmışlardır. Elde edilen sonuçlardan
hareketle öğretmen adaylarının kullandıkları soruların işlevini fark ettirecek
ve bu soruların derinliğini artırmalarını sağlayacak uygulamaların öğretmen
yetiştirme programlarına entegre edilmesi önerilmiştir.
Soru sorma öğretmen adayı matematik eğitimi öğretmen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "