The purpose of this study is to analyze and find out the needs of the fifth grade secondary school students for a two-hour elective English course. The population (N=179) comprises the students from five schools in different regions of Turkey. A needs analysis survey form developed by the researchers was administered to the research participants. Results indicate that fifth grade students want to learn English through various instructional materials and techniques that appeal to their interests. This study also reveals that the materials and techniques to be implemented for the elective course need to be designed in accordance with the expectations of the learners. However, more research is needed to determine what the syllabus of the elective course should include, how the students’ interests can be fully integrated into classroom activities and how and when the course should be evaluated.
Needs analysis learners elective course language teaching syllabus
Bu çalışmanın amacı ortaokul beşinci sınıfta iki saat olarak okutulan seçmeli İngilizce dersi için öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemek ve buna yönelik bir ders izlencesi oluşturulmasına katkıda bulunmaktır. Bu çalışmanın evrenini Türkiye'nin farklı okullarından 179 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan anket formu araştırma grubuna uygulanmış ve katılımcılar ders için kullanılan materyal ve yöntemlerin kendi ilgi alanlarına yönelik olması gerektiğini vurgulamışlardır. Ayrıca dinleme ve konuşma etkinliklerinin seçmeli İngilizce dersi izlencesi içerisinde daha çok yer alması gerektiği ortaya çıkmıştır. Çalışma bu derse yönelik izlencenin hazırlanırken dersin nasıl işlenmesi ve hangi materyal ve tekniklerin kullanılması gerektiği ve nasıl değerlendirilmesi gerektiği konusunda da yeni bir çalışmanın yapılması gerektiğini göstermiştir.
İhtiyaç analizi ortaokul öğrencileri seçmeli ders dil öğretimi izlence
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "