Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Animation Supported Environmental Education on Achievement, Retention of Ecology and Environmental Attitude

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 130 - 143, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.90852

Öz

Environmental problems continue to increase environmental education has become more and more important. The goal of environmental education is to train environmentally literate individuals who are aware of and sensitive to environmental problems and try to solve these problems. The present study aims at examining the influence of the Animation-Supported Instruction Method on environmental literacy compared to the traditional method. The research process of the present study started with 2nd grade teacher candidates attending the Department of Elementary School Teaching in the Education Faculty of Dicle University. The research process will continue for 8 weeks in the Fall Term of the 2010-2011 academic year. In this experimental study, the post-test model with experimental and a control group is applied. The control and experimental groups were chosen on random basis among equivalent groups. Students control group were taught through the traditional method, while the animation-supported instruction method was used in the experimental group. The environmental education attitude scale and successful test were used as the data collection tool in the study. 

Kaynakça

  • Acar Şeşen, B. (2010). Çevre eğitiminde proje tabanlı öğrenme ve jigsaw işbirlikli öğrenme yaklaşımları, 9. Ulusan Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül, İzmir
  • Arıcı, N. & Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 421-430.
  • Asçı, Z. & Demircioğlu, H. (2003). Çoklu zeka tedrisine göre geliştirilen ekoloji ünitesinin 9. Sınıf öğrencilerinin ekoloji başarısına ve tutumlarına olan etkileri http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Biyoloji/bildiri/t7.pdf Erişim tarihi: 24.05.2010
  • Atam, O. & Tekdal, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5.sınıf öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 1, 2.
  • Ayvaz, Z. (1998). Çevre Eğitiminde Temel Kavramlar El Kitabı, İzmir: Çevre Eğitim Merkezi Yay.
  • Clark, R. E. & Craik, T. G. (1992). Interactive multimedia learning environments. NATO ASI Series F: Computer and System Sciences, 93, Springer, Berlin.
  • Çelikler, D. (2007). Kimyasal bileşikler konusu için geliştirilen çalışma yapraklarının öğrenci başarısı ve kalıcı öğrenme üzerine etkisi, 1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 20-22 Haziran, İstanbul.
  • Doğança, Z. (2010). Nedensel döngü şemalarıyla tasarlanan bir çevre eğitimi uygulamasının öğrenci performansına etkisi, 9. Ulusan Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül, İzmir.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 409-422.
  • Foley , J., Van Dam, A.S. & Feiner, J. (1990). Computer Graphics Principles and Practice (2nd edt). Addison – Wesley, New York, U.S.A.
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri, Eğitim ve Bilim, 34, 151.
  • Güney, S. (2000). Davranış Bilimleri. Genişletilmiş 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Hançer, A., & Yalçın, N. (2009). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin problem çözme becerisine etkisi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 55-72.
  • -
  • Hede, A. (2002). An integrated model of multimedia effects on learning. J. Ed. Multimedia Hypermedia, 11, 177–191.
  • Huk, T., Steinke, M. & Floto, C. (2003). Helping teachers developing computer animations for ımproving learning in science education, Albuquerque, USA: Proceedings of the Society for Information Technology and Teacher Education, 3022-3025.
  • Kara, Y. (2007). Mitoz ve mayoz bölünme konularında öğrenci başarıları, kavram yanılgıları ve biyolojiye karşı tutumlara öğretim amaçlı bilgisayar yazılımlarının etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 49-57.
  • Karaçöp, A., Doymuş, K., Doğan, A. & Koç, Y. (2009). Öğrencilerin akademik başarılarına bilgisayar animasyonları ve jigsaw tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 211-235.
  • Karalar, H. & Sarı, Y. (2007). Bilgi teknolojileri eğitiminde BDÖ yazılımı kullanma ve uygulama sonuçlarına yönelik bir çalışma, akademik bilişim, 31 Ocak - 2 Şubat, Kütahya
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 16.baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keleş, Ö., Uzun, N., Varnacı Uzun, F. (2010). Öğretmen adaylarının çevre bilinci, çevresel tutum, düşünce ve davranışlarının doğa eğitimi projesine bağlı değişimi ve kalıcılığının değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (32), 384-401.
  • -
  • Kert, S.B. & Tekdal, M. (2004). Literatürdeki tasarım ilkelerine uygun olarak hazırlanmış multimedya ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. 13.Ulusal Eğitim Bilimler Kurultayı, 6-9 Temmuz, Ankara.
  • Kraidy, U. (2002). Digital media and education: cognitive impact of ınformation visualization. Journal of Educational Media, 27(3), 95–106.
  • Kurgun, E., Aydın, N. ve Tarkay, N. (2003). Çevre El Kitabı. Ankara: Aydoğdu.
  • Kurt, H., Kaya, B., Kılıç, S., Ateş, A. & Taflı, T. (2009). Lise öğrencilerinin kavramsal öğrenme ve çevreye karşı olumlu davranış geliştirmeleri üzerine çevre gezilerinin etkisi. The First International Congress of Educational Research, "Trends and Issues of Educational Research", 1-3 Mayıs, Çanakkale
  • Large, A., Beheshti, J., Breuleux, A. & Renaud, A. (1995). Multimedia and comprehension: The relationship among text and animation. Journal of American Society for Information Science. 46 (5), 340-347.
  • Laybourne K. (1998). The Animation Book: A Complete Guide to Animated Film-Making – From Flip-Books to Sound Cartoons to 3-D Animation. Three Rivers Press. N.Y., U.S.A.
  • Lowe, R.K. (2003). Animation and learning: selective processing of information in dynamic graphics Learning and Instruction, 13, 157–176
  • Mayer, R.E. & Anderson, R.B. (1992). The instructive animation: Helping students build connections between words and pictures in multimedia learning, Journal of Educational Psychology, 84 (4), 444-452.
  • -
  • Mıkropoulos, T., Chalkıdıs, A., Katsıkıs, A. & Kossıvakı., P. (1997). Virtual realities in environmental education: the project LAKE, Education and Information Technologies, 2, 131–142.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. & Cingör, N. (2002). Fen eğitiminde çevre ve çevre koruma projesi hazırlamasına yönelik çalışma, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 16-18 Ekim 2002, Ankara
  • Özdemir, A. (2003). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Bilinçlerinin Araştırılması, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özmen, H., Kolomuç,A. (2004). Bilgisayarlı öğretimin çözeltiler konusundaki öğrenci başarısına etkisi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 57-68.
  • Sülün, Y. & İskender, B. M. (2007). Özel dershanelerde fen öğretimi: animasyonlarla mitoz-mayoz hücre bölünmesi. 1. Ulusal İlköğretim Kongresi, 15-17 Kasım 2007. Ankara
  • Schnotz, W. & Rasch, T. (2005). Enabling, facilitating, and inhibiting effects of animations in multimedia learning: Why reduction of cognitive load can have negative results on learning, ETR&D, 53 (3), 47–58.
  • Stuart, R., & Thomas, J.C. 1991. The implications of education in cyberspace. Multimedia Review 2, 17-27.
  • Şahin, N.F., Cerrah, L., Saka, A. & Şahin, B. (2004). Yüksek öğretimde öğrenci merkezli çevre eğitimi dersine yönelik bir uygulama, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 113-128.
  • Rotbain, Y., Marbach-Ad, G. & Stavy, R. (2008). Using a computer animation to teach high school molecular biology, Journal of Science Education Technology, 17: 49–58.
  • Rieber, L. P. (1990). Animation in computer-based instruction. Educational Technology Research & Development, 38(1), 77-86.
  • Rieber, L.P. (1991). Animation, incidental learning and continuing motivation, Journal of Educational Psychology, 83 (3), 318-328.
  • Park, O.C. & Gittelman, S.S. (1992). Selective use of animation and feedback in computer-based instruction, ETR&D, 40 (4), 27-38.
  • McClean, P., Johnson, C., Rogers, R., Daniels, L., Reber, J., Slator, B.M., Terpstra, J. & White, A. (2005). Molecular and cellular biology animations: Development and impact on student learning, Cell Biology Education, 4, 169–179.
  • -
  • Tezcan, H. & Yılmaz, Ü. (2003). Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile geleneksel anlatım yöntemin başarıya etkileri, Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi. 2,14
  • Tuncer, G., Ertepınar, H., Tekkaya, C. & Sungur, S. (2005). Environmental attitudes of young people in Turkey: Effects of school type and gender. Environmental Education Research, 11, 215-233.
  • Tversky, B., Morrison, J.B. & Betrancourt, M. (2002). Animation: Can it facilitate?, Int. J. Human-Computer Studies, 57, 247–262.
  • Vaughan, C., Gack, J., Solorazano, H. & Ray, R. (2003). The effect on environmental education on schoolchildren, their parents, and community members: A study of ıntergenerational and ıntercommunity learning. The Journal of Environmental Education, 34(3), 12-21.

ANİMASYON DESTEKLİ ÇEVRE EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA, AKILDA KALICILIĞA VE ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 130 - 143, 25.06.2015
https://doi.org/10.18009/jcer.90852

Öz

Çevre sorunlarının hızla arttığı günümüzde çevre eğitimi giderek daha önemli duruma gelmektedir. Çevre eğitimi ile amaçlanan çevre bilinci yüksek, çevre sorunlarının farkında olan ve bu sorunların çözümü için çaba gösteren bireyler yetiştirmektir. Bu araştırmada, Animasyon destekli öğretim yönteminin geleneksel yönteme göre başarıya ve çevreye yönelik tutuma etkisi araştırılmaktadır. Araştırma Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2010-2011 eğitim öğretim yılının güz döneminde 8 hafta boyunca devam etmiştir. Deneysel nitelikli bu araştırmada, son test kontrol gruplu modeli kullanılmıştır. Kontrol ve deney grupları birbirine denk olan gruplar arasından rastgele seçilmiştir. Kontrol grubunda geleneksel yöntem ile ders işlenirken, deney grubunda animasyon destekli tabanlı öğretim yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak çevre eğitimi başarı testi ve çevreye yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Acar Şeşen, B. (2010). Çevre eğitiminde proje tabanlı öğrenme ve jigsaw işbirlikli öğrenme yaklaşımları, 9. Ulusan Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül, İzmir
  • Arıcı, N. & Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: bir uygulama örneği, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 421-430.
  • Asçı, Z. & Demircioğlu, H. (2003). Çoklu zeka tedrisine göre geliştirilen ekoloji ünitesinin 9. Sınıf öğrencilerinin ekoloji başarısına ve tutumlarına olan etkileri http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Biyoloji/bildiri/t7.pdf Erişim tarihi: 24.05.2010
  • Atam, O. & Tekdal, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5.sınıf öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 1, 2.
  • Ayvaz, Z. (1998). Çevre Eğitiminde Temel Kavramlar El Kitabı, İzmir: Çevre Eğitim Merkezi Yay.
  • Clark, R. E. & Craik, T. G. (1992). Interactive multimedia learning environments. NATO ASI Series F: Computer and System Sciences, 93, Springer, Berlin.
  • Çelikler, D. (2007). Kimyasal bileşikler konusu için geliştirilen çalışma yapraklarının öğrenci başarısı ve kalıcı öğrenme üzerine etkisi, 1. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 20-22 Haziran, İstanbul.
  • Doğança, Z. (2010). Nedensel döngü şemalarıyla tasarlanan bir çevre eğitimi uygulamasının öğrenci performansına etkisi, 9. Ulusan Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül, İzmir.
  • Emrahoğlu, N. & Bülbül, O. (2010). 9. sınıf fizik dersi optik ünitesinin bilgisayar destekli öğretiminde kullanılan animasyonların ve simülasyonların akademik başarıya ve akılda kalıcılığa etkisinin incelenmesi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 409-422.
  • Foley , J., Van Dam, A.S. & Feiner, J. (1990). Computer Graphics Principles and Practice (2nd edt). Addison – Wesley, New York, U.S.A.
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri, Eğitim ve Bilim, 34, 151.
  • Güney, S. (2000). Davranış Bilimleri. Genişletilmiş 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Hançer, A., & Yalçın, N. (2009). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin problem çözme becerisine etkisi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 55-72.
  • -
  • Hede, A. (2002). An integrated model of multimedia effects on learning. J. Ed. Multimedia Hypermedia, 11, 177–191.
  • Huk, T., Steinke, M. & Floto, C. (2003). Helping teachers developing computer animations for ımproving learning in science education, Albuquerque, USA: Proceedings of the Society for Information Technology and Teacher Education, 3022-3025.
  • Kara, Y. (2007). Mitoz ve mayoz bölünme konularında öğrenci başarıları, kavram yanılgıları ve biyolojiye karşı tutumlara öğretim amaçlı bilgisayar yazılımlarının etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 49-57.
  • Karaçöp, A., Doymuş, K., Doğan, A. & Koç, Y. (2009). Öğrencilerin akademik başarılarına bilgisayar animasyonları ve jigsaw tekniğinin etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 211-235.
  • Karalar, H. & Sarı, Y. (2007). Bilgi teknolojileri eğitiminde BDÖ yazılımı kullanma ve uygulama sonuçlarına yönelik bir çalışma, akademik bilişim, 31 Ocak - 2 Şubat, Kütahya
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi; Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 16.baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Keleş, Ö., Uzun, N., Varnacı Uzun, F. (2010). Öğretmen adaylarının çevre bilinci, çevresel tutum, düşünce ve davranışlarının doğa eğitimi projesine bağlı değişimi ve kalıcılığının değerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (32), 384-401.
  • -
  • Kert, S.B. & Tekdal, M. (2004). Literatürdeki tasarım ilkelerine uygun olarak hazırlanmış multimedya ders yazılımının lise düzeyi fizik öğretiminde akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. 13.Ulusal Eğitim Bilimler Kurultayı, 6-9 Temmuz, Ankara.
  • Kraidy, U. (2002). Digital media and education: cognitive impact of ınformation visualization. Journal of Educational Media, 27(3), 95–106.
  • Kurgun, E., Aydın, N. ve Tarkay, N. (2003). Çevre El Kitabı. Ankara: Aydoğdu.
  • Kurt, H., Kaya, B., Kılıç, S., Ateş, A. & Taflı, T. (2009). Lise öğrencilerinin kavramsal öğrenme ve çevreye karşı olumlu davranış geliştirmeleri üzerine çevre gezilerinin etkisi. The First International Congress of Educational Research, "Trends and Issues of Educational Research", 1-3 Mayıs, Çanakkale
  • Large, A., Beheshti, J., Breuleux, A. & Renaud, A. (1995). Multimedia and comprehension: The relationship among text and animation. Journal of American Society for Information Science. 46 (5), 340-347.
  • Laybourne K. (1998). The Animation Book: A Complete Guide to Animated Film-Making – From Flip-Books to Sound Cartoons to 3-D Animation. Three Rivers Press. N.Y., U.S.A.
  • Lowe, R.K. (2003). Animation and learning: selective processing of information in dynamic graphics Learning and Instruction, 13, 157–176
  • Mayer, R.E. & Anderson, R.B. (1992). The instructive animation: Helping students build connections between words and pictures in multimedia learning, Journal of Educational Psychology, 84 (4), 444-452.
  • -
  • Mıkropoulos, T., Chalkıdıs, A., Katsıkıs, A. & Kossıvakı., P. (1997). Virtual realities in environmental education: the project LAKE, Education and Information Technologies, 2, 131–142.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. & Cingör, N. (2002). Fen eğitiminde çevre ve çevre koruma projesi hazırlamasına yönelik çalışma, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 16-18 Ekim 2002, Ankara
  • Özdemir, A. (2003). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Bilinçlerinin Araştırılması, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özmen, H., Kolomuç,A. (2004). Bilgisayarlı öğretimin çözeltiler konusundaki öğrenci başarısına etkisi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 57-68.
  • Sülün, Y. & İskender, B. M. (2007). Özel dershanelerde fen öğretimi: animasyonlarla mitoz-mayoz hücre bölünmesi. 1. Ulusal İlköğretim Kongresi, 15-17 Kasım 2007. Ankara
  • Schnotz, W. & Rasch, T. (2005). Enabling, facilitating, and inhibiting effects of animations in multimedia learning: Why reduction of cognitive load can have negative results on learning, ETR&D, 53 (3), 47–58.
  • Stuart, R., & Thomas, J.C. 1991. The implications of education in cyberspace. Multimedia Review 2, 17-27.
  • Şahin, N.F., Cerrah, L., Saka, A. & Şahin, B. (2004). Yüksek öğretimde öğrenci merkezli çevre eğitimi dersine yönelik bir uygulama, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 113-128.
  • Rotbain, Y., Marbach-Ad, G. & Stavy, R. (2008). Using a computer animation to teach high school molecular biology, Journal of Science Education Technology, 17: 49–58.
  • Rieber, L. P. (1990). Animation in computer-based instruction. Educational Technology Research & Development, 38(1), 77-86.
  • Rieber, L.P. (1991). Animation, incidental learning and continuing motivation, Journal of Educational Psychology, 83 (3), 318-328.
  • Park, O.C. & Gittelman, S.S. (1992). Selective use of animation and feedback in computer-based instruction, ETR&D, 40 (4), 27-38.
  • McClean, P., Johnson, C., Rogers, R., Daniels, L., Reber, J., Slator, B.M., Terpstra, J. & White, A. (2005). Molecular and cellular biology animations: Development and impact on student learning, Cell Biology Education, 4, 169–179.
  • -
  • Tezcan, H. & Yılmaz, Ü. (2003). Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile geleneksel anlatım yöntemin başarıya etkileri, Pamukkale Eğitim Fakültesi Dergisi. 2,14
  • Tuncer, G., Ertepınar, H., Tekkaya, C. & Sungur, S. (2005). Environmental attitudes of young people in Turkey: Effects of school type and gender. Environmental Education Research, 11, 215-233.
  • Tversky, B., Morrison, J.B. & Betrancourt, M. (2002). Animation: Can it facilitate?, Int. J. Human-Computer Studies, 57, 247–262.
  • Vaughan, C., Gack, J., Solorazano, H. & Ray, R. (2003). The effect on environmental education on schoolchildren, their parents, and community members: A study of ıntergenerational and ıntercommunity learning. The Journal of Environmental Education, 34(3), 12-21.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hülya Aslan Efe

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Aslan Efe, H. (2015). ANİMASYON DESTEKLİ ÇEVRE EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA, AKILDA KALICILIĞA VE ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ. Journal of Computer and Education Research, 3(5), 130-143. https://doi.org/10.18009/jcer.90852

Cited By










Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "