Technology has provoked the concept of game to
be viewed from different perspectives by generations. The most careful
observers of these are the most adapted ones, which are students. This research
study aims to find the similarities and differences of video game playing
preferences of 3 Generations from the students’ eye. The study sample consists
of 50 students from whom data was collected. Univariate one-way Anova is used
to compare group means of Game Genre groups (“Building”, “Cars”, “Cards”,
“Cartoon”, “Educational”, “Simulation”, “Spor”, “Strategy” and “War”), which
are formed by metaphorical analysis of students’ narratives. Independent sample
t-test is used to find if there is a significant difference between girls and
boys game genre playing preferences. This paper is orientated towards anyone
interested in video games; especially game designers, teachers, instructors,
students and educational organizations, such as primary.
Technology has provoked the concept of game to
be viewed from different perspectives by generations. The most careful
observers of these are the most adapted ones, which are students. This research
study aims to find the similarities and differences of video game playing
preferences of 3 Generations from the students’ eye. The study sample consists
of 50 students from whom data was collected. Univariate one-way Anova is used
to compare group means of Game Genre groups (“Building”, “Cars”, “Cards”,
“Cartoon”, “Educational”, “Simulation”, “Spor”, “Strategy” and “War”), which
are formed by metaphorical analysis of students’ narratives. Independent sample
t-test is used to find if there is a significant difference between girls and
boys game genre playing preferences. This paper is orientated towards anyone
interested in video games; especially game designers, teachers, instructors,
students and educational organizations, such as primary.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2016 |
Kabul Tarihi | 10 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "