This study aims to find the effects of assisted and unassisted repeated reading activities (combined reading activities) on the development of beginner and pre-intermediate adult L2 learners’ reading fluency and find out which proficiency level benefits more from the combined reading activities. The participants of the study are 16 beginner and 19 pre-intermediate L2 university learners. Sixteen reading passages (eight for beginner level and eight for pre-intermediate) were chosen for the study. The sessions lasted five weeks. The participants first read the text and recorded their time (unassisted reading). Then the passage was read along with the audiotape for the second, third, and fourth times (assisted reading). The participants read the text three times more and the last reading was again recorded (unassisted reading). The first and the last readings were used as pre and post-tests. The findings suggest that both groups developed their reading rate while pre-intermediate group benefited more from the treatment.
Keywords: reading rate, assisted reading activities, unassisted reading activities, proficiency level
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 9 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "