Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Analysis of the Effect of the Use of the Fishbone Technique in “The Unit of Systems in Our Body” On the Academic Success of Students

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 10, 281 - 297, 03.12.2017
https://doi.org/10.18009/jcer.288863

Öz

The aim of this study is to
research the effect of teaching of the unit of systems in our body with the
fishbone technıque on the academic success of the students. This study has been
carried out together with forty four students that study at the 6th grade of a
secondary school in Kahramanmaraş in 2015-2016 school years. Pretest-posttest
hasn’t been equalized as a control group in the study but quasi-experimental
model has been used. While the lessons in the control group were taught
according to the existing curriculum, the lessons in the experimental group
were taught with the fishbone technıque. The study datas have been collected by
the test of academic success which consists of thirty items. The reliability of
the success of the academic test that includes the unit of systems in our body
has been calculated as 0,85. The study was completed in 7 weeks-28course hours.
The data obtained have been evaluated in SPSS-15 packaged software. Group
distributions have been determined in the analysis of data and the result of
the test of Shipiro Wilk in which the groups showed a normal distribution has
been seen. After this phase, data have been analyzed with the use of the
techniques of paired samples t-test and ındependent samples t-test. As a
result, it has been observed that the use of the fishbone technıque in the 6th
grade unit of systems in our body provided a significant increase on the
academic success of the students, but a significant difference between the
fishbone technıque and the existing curriculum hasn’t been observed in respect
of academic success.

Kaynakça

  • Aydoğdu, M. & Güven, E., 2009. Portfolyonun 6.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Başarı ve Kalıcılığa Etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, Yıl:6, Sayı:2, ss:115-128, Ağustos.
  • Büyüköztürk, Ş., 2001. Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi, 4. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss:3.
  • Büyüköztürk, Ş., 2013. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara ISBN:978-9944-919-28-9, 15. Baskı, ss:329.
  • Charlin, B., Hansen, P. & Mann, K., 1998. The Many Faces of Problem-Based Learning a Framework for Understanding and Comparison, Medical Teacher, 20(4), 323-330.
  • Çağlar, A., Gürdal, A. & Şahin, F., 2001. Fen Eğitimi: İlkeler, Stratejiler ve Yöntemler, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Davies, J., K., Loureiro, I. & Sherriff, N., 2009. Developing Public Health Competencies Through Building a Problem Based Learning Project, Journal of Public Health, 17(6), 417-424.
  • Doğanay, A., 2010. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınları, ISBN: 978 9944-919-21-1, Ankara, ss:421.
  • Gemici, Ö., 2006. Fen ve Teknoloji Eğitiminde Kavram Öğretimi, (Ed: Taşkın, Ö., Koray, Ö.), Fen ve Teknoloji Öğretimi, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss:119.
  • Gürsul, F. 2016. İleri İstatistiksel Yöntemler ve Veri Analizi, 2-18, alınan yer,
  • http://yunus.hacettepe.edu.tr/~fatihg/SPSS/hafta4_PDF.pdf
  • Kalaycı, Ş., 2014. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınları, 6. Baskı, ISBN: 975-9091-14-3, Ankara, ss:425.
  • Karasar, N., 2009. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss:87-102.
  • Otrar, M. 2016. Bağımlı (İlişkili) Gruplar T-Testi,1, alınan yer, http://mustafaotrar.net/bağımlı-ilişkili-gruplar-t-testi/
  • Özgüven, D., E., 1998. Psikolojik Testler, PDREM Yayınları, ISBN:9789759579807, ss:430, Ankara.
  • Sönmez, V., 2007. Eğitimin Felsefi Temelleri, Eğitim Bilimine Giriş (Ed. Veysel Sönmez), ss:61-93, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şems, D., 2006. Lise I Biyoloji Dersi Canlıların Temel Bileşenleri Konusunun Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşımın Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tokdemir, K., 2009. Öğretim Strateji Yöntem ve Teknikleri, 1-8, URL (erişim tarihi:03.01.2016). http://korgan.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_05/28034031_07120822_retmynt emtekn.doc
  • Yılmaz, C., H., 2011. Otomotiv Sektöründe İstatistiksel Kalite Kontrolü ve Ford Otosan A.Ş.’de Uygulanması, Yayınlanmış Yüksek Lisans Seminer Çalışması, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.

Balık Kılçığı Tekniğinin Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 10, 281 - 297, 03.12.2017
https://doi.org/10.18009/jcer.288863

Öz

Bu çalışmanın amacı; balık kılçığı
tekniği ile vücudumuzda sistemler ünitesi öğretiminin öğrencilerin akademik
başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu çalışma 2015-2016 eğitim öğretim
yılında Kahramanmaraş’taki bir ortaokulun 6. Sınıfında öğrenim gören 44 öğrenci
ile yürütülmüştür. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu eşitlenmemiş yarı
deneysel model kullanılmıştır. Kontrol grubunda dersler mevcut öğretim
programına göre işlenirken; deney grubunda dersler balık kılçığı tekniği ile
işlenmiştir. Çalışma verileri 30 maddeden oluşan akademik başarı testi ile
toplanmıştır. Vücudumuzda sistemler ünitesini kapsayan akademik başarı testinin
güvenirliği 0,85 olarak hesaplanmıştır. Çalışma 7 hafta-28 ders saatinde
tamamlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS-15 paket programında
değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde grup dağılımları belirlenmiş,
grupların normal dağılım sergilediği Shapirowilk Testi sonucu görülmüştür. Bu
aşamadan sonra veriler t-testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.
Sonuç olarak 6. Sınıf
vücudumuzda sistemler ünitesinde balık kılçığı tekniği kullanımının
öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı bir artış sağladığı gözlenmiş;
fakat balık kılçığı tekniği ile mevcut öğretim programı arasında akademik
başarı açısından anlamlı bir fark gözlenmemiştir.

Kaynakça

  • Aydoğdu, M. & Güven, E., 2009. Portfolyonun 6.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesinde Başarı ve Kalıcılığa Etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, Yıl:6, Sayı:2, ss:115-128, Ağustos.
  • Büyüköztürk, Ş., 2001. Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu, Desen ve Veri Analizi, 4. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss:3.
  • Büyüköztürk, Ş., 2013. Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara ISBN:978-9944-919-28-9, 15. Baskı, ss:329.
  • Charlin, B., Hansen, P. & Mann, K., 1998. The Many Faces of Problem-Based Learning a Framework for Understanding and Comparison, Medical Teacher, 20(4), 323-330.
  • Çağlar, A., Gürdal, A. & Şahin, F., 2001. Fen Eğitimi: İlkeler, Stratejiler ve Yöntemler, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Davies, J., K., Loureiro, I. & Sherriff, N., 2009. Developing Public Health Competencies Through Building a Problem Based Learning Project, Journal of Public Health, 17(6), 417-424.
  • Doğanay, A., 2010. Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegem Akademi Yayınları, ISBN: 978 9944-919-21-1, Ankara, ss:421.
  • Gemici, Ö., 2006. Fen ve Teknoloji Eğitiminde Kavram Öğretimi, (Ed: Taşkın, Ö., Koray, Ö.), Fen ve Teknoloji Öğretimi, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss:119.
  • Gürsul, F. 2016. İleri İstatistiksel Yöntemler ve Veri Analizi, 2-18, alınan yer,
  • http://yunus.hacettepe.edu.tr/~fatihg/SPSS/hafta4_PDF.pdf
  • Kalaycı, Ş., 2014. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınları, 6. Baskı, ISBN: 975-9091-14-3, Ankara, ss:425.
  • Karasar, N., 2009. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss:87-102.
  • Otrar, M. 2016. Bağımlı (İlişkili) Gruplar T-Testi,1, alınan yer, http://mustafaotrar.net/bağımlı-ilişkili-gruplar-t-testi/
  • Özgüven, D., E., 1998. Psikolojik Testler, PDREM Yayınları, ISBN:9789759579807, ss:430, Ankara.
  • Sönmez, V., 2007. Eğitimin Felsefi Temelleri, Eğitim Bilimine Giriş (Ed. Veysel Sönmez), ss:61-93, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Şems, D., 2006. Lise I Biyoloji Dersi Canlıların Temel Bileşenleri Konusunun Öğretiminde Yapılandırmacı Yaklaşımın Etkisi, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tokdemir, K., 2009. Öğretim Strateji Yöntem ve Teknikleri, 1-8, URL (erişim tarihi:03.01.2016). http://korgan.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_05/28034031_07120822_retmynt emtekn.doc
  • Yılmaz, C., H., 2011. Otomotiv Sektöründe İstatistiksel Kalite Kontrolü ve Ford Otosan A.Ş.’de Uygulanması, Yayınlanmış Yüksek Lisans Seminer Çalışması, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Üzeyir Bekereci 0000-0002-6492-7521

Mustafa Yazıcı 0000-0003-1071-0316

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 30 Ocak 2017
Kabul Tarihi 3 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Bekereci, Ü., & Yazıcı, M. (2017). The Analysis of the Effect of the Use of the Fishbone Technique in “The Unit of Systems in Our Body” On the Academic Success of Students. Journal of Computer and Education Research, 5(10), 281-297. https://doi.org/10.18009/jcer.288863

Creative Commons Lisansı


Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.


Değerli Yazarlar,

JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.

Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.

Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır.  ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "