Bu çalışmada
yedinci sınıf seviyesinde finansal içerikte matematiksel modelleme
problemlerinin yapılandırma sürecinin incelenmesi amaçlanmıştır. Matematiksel
modelleme problemlerinin yapılandırılmasına yönelik tasarım önerisi
oluşturulması hedeflenmiştir. Araştırmada tasarım tabanlı araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları üç yedinci sınıf öğrencisi, altı
finans uzmanı ve dokuz matematik eğitimi uzmanından oluşmaktadır. Çalışmanın
veri toplama araçları yedinci sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme
etkinlikleri süresinde videolarının ve ses kaydının transkiribi, öğrenci
çalışma dokümanları, uzman katılımcıların görüş alma formlarıdır. Çalışma üç
aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşama ön uygulamanın yapılması aşamasıdır. Bu
aşama, matematiksel modelleme problemlerin sınıf seviyesine uygunluğu,
öğrencilerin zamanlamaları, problemlerin anlaşılırlığı ve öğrencilerin bağlam
hakkındaki bilgileri konusunda değerlendirmeler sunmuştur. İkinci aşamada
finans konusunda uzman kişilerden; matematiksel modelleme problemlerin finansal
okuryazarlık standartlarına uygunluğu konusunda görüş alınmıştır. Üçüncü
aşamada ise matematik eğitimi uzmanları matematiksel modelleme problemlerin
sınıf seviyesine, matematiksel modelleme ilkelerine ve yedinci sınıf matematik
dersi kazanımlarına uygunluğu konusunda görüş bildirmişlerdir. Görüş alma
formundaki maddelerin frekans değerleri hesaplanmış ve uzmanların ifadelerinden
alıntılar yapılmıştır. Araştırmada tasarım rehberinin aşamalandırılmasına ve
uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Tasarım araştırması matematiksel modelleme finansal okuryazarlık
The purpose of this study is to examine the
construction of mathematical modelling problems process in the content of
financial literacy. It is also aimed to create design proposals for
construction of mathematical modelling problems. A design based research method
was used in this study. The participants were three seventh grade students, six
finance experts and nine mathematics education experts. Data collection tools
were transcription of video and tapes group discussions, presentations and
worksheets during mathematical modelling activities, and participant experts’
feedback form about mathematical modelling problems. There were three stages in
this study. First stage was application of preliminary study. This stage gave
information about convenience of problems to grade level, students’ timing for
solution of problems, clarity of problems and students’ background about
content. In second stage, finance experts commented on convenience of
mathematical modelling problems to financial literacy standards. In third stage, mathematics education experts
commented on convenience of problems to students’ grade level, mathematical
modelling principles and seventh grade mathematics lesson objectives. They also
gave suggestion on progress. The frequency value of theme in feedback forms was
calculated and experts’ expressions were given as citation. It was given
suggestion about stages and application of the design guide.
Design based research mathematical modelling financial literacy mathematics education
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 14 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "