Amaç: Hastaların aldıkları sağlık hizmetlerinden memnuniyetleri verilen hizmetlerin niteliğini değerlendirmede önemli ölçütlerden biri olmuştur. Çalışmamızda, Genel Pediatri Polikliniğine başvuran hastaların ebeveynlerinden alınan bilgiler doğrultusunda ebeveynlerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi ve ebeveyn memnuniyetini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: İleriye dönük ve tanımlayıcı bu çalışma, Genel Pediatri Polikliniğine başvuran, iletişim ve dil sorunu olmayan, aydınlatılmış onam formunu onaylayan 500 ebeveyn üzerinde gerçekleştirildi. Ebeveynlerin demografik özellikleri, sosyal güvenceleri, başvuru sayısı ve nedenleri, sonlanma durumları, doktor muayene sırası bekleme ve toplam kalış sürelerinin genel memnuniyet üzerine etkileri incelendi.Bulgular: Ebeveynlerin %51’i anne, %30.4’ü baba, %18.6’sı diğer hasta yakınları, yaş ortalaması 34.1±8.9 idi. Hastaların %30.2’sini bir yaş altı çocuklar, %27’sini 1 ile 5 yaş arasındaki çocuklar, %42.8’ini 5 yaş üzeri çocuklar oluşturuyordu. Ebeveynlerin % 43’ünün ilkokul mezunu, % 36.6’sının ortaokul ve lise yalnızca %15’inin yüksek okul mezunu olduğu tespit edildi. Ebeveyn genel memnuniyet oranı %72.4 olarak hesaplandı. Tıbbi personel davranışı, bilgilendirme, temizlik ve konforun genel memnuniyet üzerine etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulundu.Sonuç: Bu tür çalışmalarla hastanelerin etkin ve verimli bir şekilde hizmet kalitesini arttırması ve toplumun beklentilerine cevap vermesi sağlanabilir
Objection: Patients satisfaction with the healthcare services they receive has been one of the important criteria for evaluating the quality of the services provided. In our study, it was aimed to determine the satisfaction level of the parents and the factors affecting the parents’ satisfaction in accordance with the information obtained from the parents of the patients who applied to the General Pediatric Outpatient Clinic. Material and Methods: This prospective and descriptive study was carried out on 500 parents who applied to the General Pediatric Outpatient Clinic, who had no communication and language problems, and approved the informed consent form. The demographic characteristics of the parents, social security coverage, number and reasons of referral, termination status, effects of waiting for doctor examination and total duration of hospital stay on general satisfaction were examined. Results: The study participants were mothers 51% , fathers 30.4% , and other relatives 18.6% of the patients with a mean age of 34.1±8.9 years. Pediatric patients were less than 1 year 30.2% , 1-5 years 27% , and more than 5 years of age 42.8% . The parents were primary school 43.6% , middle school 36.6% , and high school graduates 15% . Overall satisfaction rate of the parents was as 72.4 percent. The effect of medical personnel behavior, information, cleanliness and comfort on overall satisfaction was statistically significant. Conclusion: With such studies, it can be ensured that hospitals effectively increase service quality and respond to community expectations.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2 |