Amaç: Araştırma, okul öncesi eğitim alan çocukların ve ailelerinin bilgisayar oyunu oynama alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Araştırma, 2-16 Mayıs 2011 tarihleri arasında, Ankara il merkezinde bulunan bir kurum kreşinde yapılmıştır. Çalışma grubunu kurum kreşine devam eden çocuklar n=93 ve aileleri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak anket formu kullanılmıştır.Bulgular: Bu çalışmada; çocukların ortalama hafta içi 0.53±0.53 saat ve hafta sonu 1.62±1.56 saat bilgisayar oyunu oynadıkları, bilgisayar oyunu oynama durumları ile anne ve babalarının bilgisayar oyunu oynama durumları, çocukların okul yaş aralığı ve cinsiyetleri arasındaki ilişki anlamlı olarak saptanmıştır sırasıyla p
Aim: The aim of the research is to determine the habits of children at pre-school education and their families.Material and Methods: The research was conducted at a state nursery in the city of Ankara between 2 to 16 May 2011. The study population was the children 48-72 months and their families at the governmental nursery n=93 . The questionnaire was used to collect the data.Results: In this study, their mean hour of playing computer games was found as 0.53±0.53 hours on weekdays and 1.62±1.56 hours on weekends, the relation of playing computer games was significantly correlated with playing computer game habits of their parents, school age range and gender of the children respectively p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 12 Sayı: 2 |