Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin düşüncelerini saptamak amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin deneyimleri fenomenolojik yaklaşım ile aktarılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile çevrimiçi ortam kullanılarak 23 hemşirelik öğrencisi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Colaizzi’nin fenomenolojik yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Yapılan kodlamalar sonucunda hemşirelik öğrencilerinin ifadelerinden Covid-19 sürecinde 1) uzaktan eğitime ve klinik uygulamalara yönelik düşünceleri, 2) yaşadıkları problemler, 3) başetme yöntemleri, 4) kaygı ve endişeleri, 5) çözüm önerileri şeklinde 5 ana tema belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim ve klinik uygulamalara yönelik problemler yaşadıkları belirlenmiştir. Sonuçların hemşirelik eğitimi veren kurumlara ve gelecek akademik çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Covid-19 Uzaktan Eğitim Hemşirelik Öğrencileri Fenomenolojik Yaklaşım
yok
yok
yok
Aim: This study was conducted to determine nursing students' thoughts on distance education during the Covid-19 pandemic process.
Materials and Methods: The experiences of nursing students regarding distance education were conveyed with a phenomenological approach. The data were collected with 23 nursing students using a semi-structured interview form and an online environment. Colaizzi's phenomenological method was used in the analysis of the data.
Results: As a result of the coding, 5 main themes were determined in the Covid-19 process, one of the expressions of nursing students, as 1) their thoughts about distance education and clinical practices, 2) difficulties encountered, 3) coping methods, 4) anxieties and worries, 5) solutions recommendations.
Conclusion: It was determined that nursing students experienced problems in distance education and clinical applications during the Covid-19 pandemic process. It is thought that the results will allow institutions that provide nursing education and contribute to future academic studies.
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |