Bu çalışma, Türkçe literatürde Ürdün'deki dergilerin gelişimini kapsayan çalışmaların çok az olması ve bu konuda çalışmalara ihtiyaç duyulması nedeniyle, Ürdün'deki dergilerin tarihçesi ve gelişimi hakkında Türkçe literatüre katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra bu çalışma, Arap dünyası ve Ürdün'deki dergiler alanında araştırmacılar için bir referans olarak Ürdün'deki dergilerin durumu üzerinde durma amaçlamaktadır. Çalışma, Ürdün Emirliği döneminden başlayarak İngiliz Mandasının sona ermesi ve Ürdün'ün bağımsız bir krallık olarak bağımsızlığının ilanına kadar dergilerin ortaya çıkışını irdelemektedir. Çalışmada, Ürdün Kültür Bakanlığı ve Amman Büyükşehir Belediyesi Kültür Müdürlüğü gibi devlet kurumları tarafından çıkarılan dergi türleri, bağımsızlık ilanından günümüze kadar Ürdün'de var olan dergi türleri ele alınmıştır. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, araştırmacıların Ürdün'deki dergilerin durumu hakkında kapsamlı bir anlayış kazanmasını, zorlukları belirlemesini ve dergi endüstrisinin gelişimi ve iyileştirilmesi için öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular politika yapıcıları, endüstri paydaşlarını, araştırmacı ve gazetecileri dergilerin mevcut durumu hakkında bilgilendirebilir, kanıta dayalı karar vermeye olanak sunar, Ürdün'deki dergi sektörü durumunun büyümesini ve sürdürülebilirliğini teşvik etmeye yönelik stratejileri kolaylaştırabilir. Çalışma, Ürdün'deki çocuk dergileri, kültür dergileri, kadın dergileri ve diğer dergiler gibi dergilerin destek eksikliği nedeniyle yayınlarında kesinti ve dalgalanma yaşadığı sonucuna varmıştır. Ürdün'deki dergiler şu anda ister devlet desteği olsun ister yayın kurumları veya özel sektör desteği olsun, daha fazla desteğe ihtiyaç duyulmaktadır. Dergilerin, ekonomik krizle mücadele etmek için dijital abonelikler ve hedefli reklamcılık gibi yenilikçi gelir modellerini kullanma olanağı söz konusudur. İçerik tekliflerini çeşitlendirmek ve dijital platformları benimsemek, dergilerin erişimlerini artırabilir ve daha geniş kitlelerin ilgisini çekebilir. Diğer medya kuruluşlarıyla iş birlikleri, yerel ve uluslararası kuruluşlarla ortaklıklar da mali sürdürülebilirliği ve kapasite geliştirmeyi kolaylaştırabilir.
This study focuses on the history and development of magazines in Jordan, aiming to contribute to Turkish literature on the topic and serve as a reference for researchers in the Arab world and Jordan. It evaluates the reasons for stagnation and obstacles to magazine development, examining the emergence and publication process of magazines in the Arab world and Jordan. The study examines the types of magazines issued by state institutions, such as the Jordanian Ministry of Culture and the Amman Metropolitan Municipality Cultural Directorate, and the types of magazines that exist in Jordan from the Declaration of Independence to the present. The descriptive research method is used to help researchers gain a comprehensive understanding of the state of magazines in Jordan, identify challenges, and offer recommendations for their development and improvement. The findings can inform policymakers, industry stakeholders, researchers, and journalists about the current status of magazines, enable evidence-based decision-making, and facilitate strategies to promote growth and sustainability in the magazine situation in Jordan. The study found that magazines in Jordan experienced interruptions and fluctuations due to a lack of support. Magazines in Jordan need more government, publications, or private sector support. Innovative revenue models, such as digital subscriptions and targeted advertising, can combat the economic crisis. Diversifying content offerings and adopting digital platforms can increase the reach of magazines and engage a wider audience. Collaborations with other media outlets and partnerships with local and international organizations can facilitate financial sustainability and capacity building.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1 |