Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEACHERS OPINIONS ON THE PILOT APPLICATION OF CYBER SAFETY AND CONSCIOUS SOCIAL MEDIA USE LECTURE

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 15, 10.07.2019

Öz

In this study, it is aimed to determine the opinions
and suggestions of the teachers participating in the pilot courses from the
point of content, method and application. The pilot application of Cyber
​​Security and Conscious Social Media Use was conducted with the participation
of 46 teachers and 500 students in 15 schools in 32 districts of Istanbul in
the 2017-2018 academic year. Data were collected with a form consisting of 8
questions. The data collection tool was prepared by the researchers. As a
result of the content analysis of the data obtained, the problems experienced
by the teachers during the implementation process, the solution suggestions for
these problems, the positive effects of the course on the students, their
contribution to their personal and professional development and the suggestions
for improvement for the literacy of the pilot course are presented in tables.



 

Kaynakça

  • Altınöz, M, Çay, E., Çinkılıç, T, Tosun, N., Metin, B. ve Aydın, M. A. (2018). Siber güvenlik ve sosyal medyanın doğru kullanımı çalıştayları: süreç ve sonuçlar. FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi Bildiri Kitabı, 199-209, 2-3 Kasım 2018, Ankara.
  • Baytekin, Ç. (2001). Çağdaş sınıf ve bilgisayar sınıf ortamı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 120-133. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/115518 adresinden erişilmiştir.
  • Beydoğan, H. Ö. ve Hayran, Z. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Kavramları Anlamdandırma Eğilimleri. Millî Eğitim, Sayı 210, Bahar/2016, 303-317. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/441276 adresinden erişilmiştir.
  • Çilenti, K.(1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara. Kadıoğlu Matbaası.
  • Davey, L. (2009). The Application of Case Study Evaluations. Elementary Education Online, 8(2), 1-3.
  • Elmuti, D., Kathawala, Y. ve Manippallili, M. (1996). Are total quality management programmes in higher education worth the effort?. International Journal of Quality and Reliability Management, 13(6): 29–45.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitimi Danışmanlık Ltd.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 11(1), 62-80.
  • MEB (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Merriam, S. B. (1988). The Jossey-Bass education series, The Jossey - Bass higher educationseries and The Jossey - Bass social and behavioral science series. Case study research in education: A qualitative approach. San Francisco, CA, US: Jossey-Bass.
  • Öğün, M. N. ve Kaya, A. (2013). Siber güvenliğin milli güvenlik açısından önemi ve alınabilecek tedbirler. Güvenlik Stratejileri, Yıl: 9, Sayı: 18, 145-181. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/84487 adresinden erişilmiştir.
  • Randall, M.L, Cropanzano, R., Bormaan, C.A., ve Birjulin, A. (1999). Organizational politics and organizational supports as predictiors of work attitudes, job performance, and organizational citizenship behavior. Journal of Organizational Behavior, 20, 159-174.
  • Shatilla, Y. (2004). University-Industry Relations: A Step Closer, Conference for Industry and Education Collaboration (2004 CIEC), CIP-323, February 2004, Mississippi, USA.

Siber Güvenlik Ve Bilinçli Sosyal Medya Kullanımı Dersi Pilot Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 15, 10.07.2019

Öz

ÖZ: 150-200 sözcük arasında olmalıdır. Times New Roman, 10 punto, iki yana yaslı, satır aralığı:1

Bu çalışmanın amacı, Siber Güvenlik ve Bilinçli
Sosyal Medya Kullanımı dersi pilot uygulamasına ilişkin olarak içerik, yöntem
ve uygulama açısından öğretmen görüş ve önerilerini ortaya koymaktır. Pilot
ders uygulaması; 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında, 07 Mayıs 2018 – 1 Haziran
2018 tarihleri arasında, İstanbul’un 32 ilçesindeki 15 okulda, 46 öğretmen ve
yaklaşık 500 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı
olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 8 sorudan oluşan bir form kullanılmıştır.
Elde edilen verilerin içerik analizi sonucunda öğretmenlerin uygulama sürecinde
yaşadığı sorunlar, bu sorunlara yönelik çözüm önerileri, dersin öğrenciler
üzerindeki olumlu etkileri, pilot uygulamanın öğretmenlerin kişisel ve mesleki
gelişimlerine katkısı ile pilot dersin okutulabilirliğine yönelik iyileştirme
önerileri, tablolar halinde sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Altınöz, M, Çay, E., Çinkılıç, T, Tosun, N., Metin, B. ve Aydın, M. A. (2018). Siber güvenlik ve sosyal medyanın doğru kullanımı çalıştayları: süreç ve sonuçlar. FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi Bildiri Kitabı, 199-209, 2-3 Kasım 2018, Ankara.
  • Baytekin, Ç. (2001). Çağdaş sınıf ve bilgisayar sınıf ortamı. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 120-133. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/115518 adresinden erişilmiştir.
  • Beydoğan, H. Ö. ve Hayran, Z. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Kavramları Anlamdandırma Eğilimleri. Millî Eğitim, Sayı 210, Bahar/2016, 303-317. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/441276 adresinden erişilmiştir.
  • Çilenti, K.(1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara. Kadıoğlu Matbaası.
  • Davey, L. (2009). The Application of Case Study Evaluations. Elementary Education Online, 8(2), 1-3.
  • Elmuti, D., Kathawala, Y. ve Manippallili, M. (1996). Are total quality management programmes in higher education worth the effort?. International Journal of Quality and Reliability Management, 13(6): 29–45.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitimi Danışmanlık Ltd.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 11(1), 62-80.
  • MEB (2018). 2023 Eğitim Vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Merriam, S. B. (1988). The Jossey-Bass education series, The Jossey - Bass higher educationseries and The Jossey - Bass social and behavioral science series. Case study research in education: A qualitative approach. San Francisco, CA, US: Jossey-Bass.
  • Öğün, M. N. ve Kaya, A. (2013). Siber güvenliğin milli güvenlik açısından önemi ve alınabilecek tedbirler. Güvenlik Stratejileri, Yıl: 9, Sayı: 18, 145-181. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/84487 adresinden erişilmiştir.
  • Randall, M.L, Cropanzano, R., Bormaan, C.A., ve Birjulin, A. (1999). Organizational politics and organizational supports as predictiors of work attitudes, job performance, and organizational citizenship behavior. Journal of Organizational Behavior, 20, 159-174.
  • Shatilla, Y. (2004). University-Industry Relations: A Step Closer, Conference for Industry and Education Collaboration (2004 CIEC), CIP-323, February 2004, Mississippi, USA.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Altınöz Bu kişi benim 0000-0001-5932-7815

Nilgün Tosun 0000-0002-3470-858X

Turan Çinkılıç Bu kişi benim 0000-0002-1039-1215

Emil Çay Bu kişi benim 0000-0003-4899-4158

Yayımlanma Tarihi 10 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 2 Şubat 2019
Kabul Tarihi 20 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altınöz, M., Tosun, N., Çinkılıç, T., Çay, E. (2019). Siber Güvenlik Ve Bilinçli Sosyal Medya Kullanımı Dersi Pilot Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 2(1), 1-15.

Sürekli Mesleki Eğitim ve Öğretim Dergisi

Dergimizde yayımlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.

1839818428  18529