Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ALMANCA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 51 - 62, 09.05.2020

Öz

Sınıf yönetimi, genel olarak, belirlenen eğitim amaçlarının gerçekleştirilmesi için planlama, örgütleme, uygulama ve değerlendirme işlevlerine ilişkin ilke, kavram, kuram, model ve tekniklerin sistematik ve bilinçli olarak uygulanması ile ilgili etkinliklerdir. Yabancı dil öğretiminde sınıf yönetimi içeriğin öğrencilere farklı gelmesi nedeniyle daha fazla önem kazanmaktadır. Ülkemizde isim olarak ikinci yabancı dil olarak ifade edilen Almanca dersi, çeşitli nedenlerle sınıf yönetimi açısından bazı sorunların yaşandığı bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Kamu okullarında görevli Almanca öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma deseninden yararlanılmıştır. Olgubilim deseniyle ve görüşme veri toplama aracı kullanılarak gerçekleştirilen çalışmaya, 2018-2019 eğitim öğretim yılında kamu okullarında görev yapan 21 Almanca öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerini belirlemek için araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Almanca dersinde sınıf yönetiminde en önemli sorunun öğrencilerin derse karşı ilgisiz ve ön yargılı olmasından kaynaklandığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetiminde yaşadıkları sorunları , dersi ilgi çekici hale getirerek ve Almanca dilinin yaygın kullanım alanlarından yararlanarak çözmeye çalıştıkları ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Baker, J., & Westrup, H. (2000). The English language teacher’s handbook. London: Continuum.
  • Baker, W. P., Lang, M., & Lawson, A. E. (2002). Classroom management for successful student inquiry. The Clearing House, May/June, 248-252. Başar, H. (2016). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 1-360.
  • Çelikten, M. (2008). Yapılandırmacı yaklaşıma göre sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Korkut, K., & Babaoğlan, E. (2010). Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 146-156.
  • Merç, A. ve Subaşı, G. (2015). Classroom Management Problems and Coping Strategies of Turkish Student EFL Teachers. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6 (1), 39-71.
  • Paliç, G. ve Keleş, E. (2011). Sınıf yönetimine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 17(2), 199-220.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Arastirma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K. (2011). Eğitim örgütlerine yeni bakış açıları: Kuram-araştırma ilişkisi II. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(21), 147-170.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Caner Cereci 0000-0002-6586-979X

Cumali Yeşil 0000-0002-2006-4226

Yayımlanma Tarihi 9 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 20 Aralık 2020
Kabul Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cereci, C., & Yeşil, C. (2020). ALMANCA ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Journal of Continuous Vocational Education and Training, 3(1), 51-62.

Sürekli Mesleki Eğitim ve Öğretim Dergisi

Dergimizde yayımlanan tüm içerik ve makaleler "Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı" ile lisanslanmıştır.

1839818428  18529