Globalization is the internationalization of all relations through the movement of economic activities, trade, investment and capital movements, labor and entrepreneurs, as well as technology transfer. The concept of global business encompasses many elements such as strategic capabilities, local market dynamics and efficiency of business processes that are necessary to operate effectively in international markets. These elements are critical for global businesses to gain competitive advantage and grow sustainably. Global businesses adopt various strategies to improve their local practices in the Turkish market. These strategies both take into account local cultural elements and aim to offer products and services that meet the expectations of Turkish consumers. In this context, the aim of this study is to better understand global businesses, analyze their strategies and investigate their effects. It is aimed to expand the literature review by supporting these effects with the literature. In this context, the strategies implemented by companies within the scope of global businesses and the evaluations made on these strategies are discussed. The strategies of five global businesses, namely Burger King, McDonald's, Starbucks, Coca Cola, Netflix, in the Turkish market are analyzed. In the case of these five global businesses, it has been observed that the firms act with the philosophy of “think globally, act locally” and apply more polycentric strategies.
Globalization Global Businesses Global Business Strategies Culture
Küreselleşme, ekonomik faaliyetlerin, ticaret, yatırım ve sermaye hareketlerinin, işgücü ve girişimcilerinin dolaşımı ve ayrıca teknoloji transferi yoluyla tüm ilişkilerin uluslararası boyutlara taşınmasıdır. Küresel işletme kavramı, uluslararası pazarlarda etkin bir şekilde faaliyet gösterebilmek için gerekli olan stratejik yetenekler, yerel pazar dinamikleri ve iş süreçlerinin etkinliği gibi birçok unsuru kapsamaktadır. Bu unsurlar, küresel işletmelerin rekabet avantajı elde etmeleri ve sürdürülebilir bir şekilde büyümeleri için kritik öneme sahiptir. Küresel işletmeler, Türkiye pazarında yerel uygulamalarını geliştirmek için çeşitli stratejiler benimsemektedir. Bu stratejiler, hem yerel kültürel unsurları dikkate almakta hem de Türk tüketicisinin beklentilerine uygun ürün ve hizmetler sunmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; küresel işletmeleri daha iyi anlamak, bu işletmelerin stratejilerini çözümleyerek etkilerini araştırmaktır. Bu etkilerin literatür ile desteklenerek yazın incelemesi genişletilmek istenmiştir. Bu bağlamda küresel işletmeler kapsamında bulunan firmaların uyguladıkları stratejiler ve bu stratejilere yapılan değerlendirmeler ele alınmaktadır Burger King, Mc Donald’s, Starbucks, Coca Cola, Netflix olmak üzere beş küresel işletmenin Türkiye pazarındaki stratejileri incelenmektedir. Bu beş küresel işletme örneğinde firmaların “küresel düşün, yerel davran” felsefesi ile hareket ettiği ve daha çok polisentrik strateji uyguladığı gözlemlenmiştir.
Küreselleşme Küresel İşletmeler Küresel İşletme Stratejileri Kültür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Uluslararası İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |