Günümüzde değişim tüm örgütler için zorunluluk halini almıştır. “Yasam Boyu Öğrenme” felsefesinin hızla yaygınlaştığı günümüz dünyasında, eğitim ve öğrenme örgüt yaşamının bir unsuru haline gelmiş ve buna bağlı olarak, öğrenmenin ve öğrenilenleri hayata geçirmenin önemi bir hayli artmıştır. Örgütlerin bünyesinde, her türlü gelişmeler sonucunda oluşan rekabet koşullarına uyum sağlayabilmek için, nasıl öğreneceğini bilen, kendisini değişime uyarlayabilen, sürekli öğrenme fırsat ve olanaklarını değerlendiren işgörenler olmalıdır. Bu çalışmada amaç, Karabük Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nin akademik is görenlerinin algılarına dayalı olarak örgütsel öğrenme açısından üniversitenin sahip olduğu güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesine ve akademik personelin üniversitenin örgütsel yapısını nasıl algıladıklarını belirlemeye çalışmaktır. Örneklem alanı Karabük Üniversitesi’nde en son kurulan fakülte olan İlahiyat Fakültesi olarak belirlenmiştir. Araştırma verisi ilahiyat fakültesinde yer alan ve dışarıdan derse gelen öğretim görevlileri de dâhil olmak üzere 40 kişiye anket uygulanarak toplanacaktır. Bu çalışmada örgütsel öğrenme modelleri “tek aşamalı öğrenme” ve “çift aşamalı öğrenme” ve Watkins ve Marsick tarafından geliştirilen “Öğrenen Örgüt Boyutları Ölçeği” ölçekleri kullanılacaktır. Araştırma sonucunda akademik akademik personelin örgütsel öğrenme düzeyini algılama dereceleri, akademik personelin örgütsel öğrenme boyutlarının takım halinde öğrenme, bilgi performansı ve sürekli öğrenme boyutlarına sahip olma dereceleri, örgütsel öğrenme boyutlarından takım halinde öğrenme düzeyi ile bilgi performansı ve sürekli öğrenme ile bilgi performansı düzeyleri arasında hangi ilişki dereceleri, akademik personelin demografik özelliklerine göre algıları arasındaki ilişkileri, ortaya konulmaya çalışılacaktır. Çalışmada makro ölçekli veriler yerine mikro veriler elde edilerek sorunların temelinin saptanmaya çalışıldığı kabul edilebilir bir gerçek olarak görüldüğünden; ufak ölçekli analizler yapılması tercih edilmiştir. Çıkan analiz sonuçlarına göre sorunlara daha net ve anlaşılabilir çözüm yolları bulunması hedeflenmiştir.
Öğrenen Örgüt Bireysel Öğrenme Öğrenme Sürekliliği Bilgi Edinimi Takım Öğrenmesi
Today, change has become a necessity for all organizations. In today's world of "Lifelong Learning" philosophy, education and learning has become an element of the organization's life, and accordingly, the importance of learning and learning has increased considerably. In order to adapt to the competition conditions that occur as a result of all sorts of developments in the organization, there should be occupations that know how to learn, adapt themselves to change, and evaluate opportunities and opportunities for continuous learning. The purpose of this study is to determine the strengths and weaknesses of the university in terms of organizational learning based on the perceptions of the academic students of Karabük University Faculty of Theology and to try to determine how the academic staff perceives the organizational structure of the university. The sampling area was determined as the Faculty of Theology, the last faculty established at Karabük University. The research data will be collected by applying a questionnaire to 40 persons, including faculty members who are present at the faculty of theology and who are taught from outside. In this study, organizational learning models will be used as "one-stage learning" and "two-stage learning" and "Learning Organization Dimension Scale" developed by Watkins and Marsick. As a result of the research, it was found that the degree of perception of the level of organizational learning of academic academic staff, the degree of organizational learning dimensions of team learning, knowledge performance and continuous learning dimensions of academic staff, the degree of learning from organizational learning dimension and information performance and the relationship between continuous learning and information performance levels grades, academic staff's perceptions according to their demographic characteristics will be tried to be revealed. Since it has been seen as an acceptable fact that the study is attempting to determine the basis of the problems by obtaining micro-data instead of macroscale data, small-scale analyzes are preferred. According to the results of the analysis, it is aimed to find more clear and understandable solutions to the problems.
Learning Organization Individual Learning Learning Continuity Knowledge Acquisition Team Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |