Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ADAY FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ'NİN YARATICILIĞI VE BİLGİSAYAR OKURYAZARLIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 75 - 82, 30.09.2019

Öz

-

Kaynakça

  • Acar, D. (2016) “Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlığının Matematik Okuryazarlığına Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Barron, F. (1968) “Creativity And Personal Freedom”, New York: Van Nostrand Publishing.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010) “Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı- Data Analysis Handbook For Social Sciences”, Pegem Akademi, Ankara.
  • Conrad, W. H. (1995) “A Constructivist-based Instructional Approach To Help Fifth-grade Students Improve Selected Elements Of Scientific Literacy”, Northern Illinois University.
  • Çoban, S. (1999) “Yöneticilerin Yaratıcılık Düzeyleri İle Liderlik Tarzları Arasındaki İlişki”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ersoy, Y. (2006), “İlköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar”, İlköğretim Online, 5 (1), 128-137. Genç, S., Eryaman, Y. (2008), “Değişen Değerler Ve Yeni Eğitim Paradigması”, Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102.
  • Hu, W., Adey, P. (2002) “A Scientific Creativity Test For Secondary School Students”, International Journal of Science Education, 24 (4), 389-403, (ERIC Document Reproduction Service No. EJ647990)
  • İmrek, A. (2002), “HR Dergisi: İnsan Kaynakları Ve Yönetim Dergisi”, 138, 25-28.
  • Kasap, Z. (1997), “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyo-ekonomik Düzeye Göre Problem Çözme Başarısı İle Problem Çözme Tutumu Arasındaki İlişki”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılınç A., Salman S., (2006), “Fen ve Matematik Alanları Öğretmen Adaylarında Bilgisayar Okuryazarlığı”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 150–166.
  • Mıhladız, G., Duran, M. (2010), “İlköğretim Öğrencilerinin Bilime Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (20), 100-121.
  • Mumford, S. (1998), “Dispositions”, New York: Oxford University Yayınları.
  • Öztunç, M. (1999), “Yaratıcı Düşünce Üzerinde Ailenin Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Raudsepp, E. (1981), “How creative are you? ” Perigee Books.
  • San, İ. (2008), “Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık-Temel Sanat Kuramları – Sanat Eleştirisi Yaklaşımları”, Ankara Ütopya Yayınevi.
  • Sternberg, R. (1985), “Beyond IQ: A Triarchic Theory of Human Intelligence”, Cambridge: Cambridge University Publishing.
  • Torrance, E. (1988), “The Nature of Creativity”, Creative Education, 43-73.

THE RELATION BETWEEN CREATIVITY AND COMPUTER LITERACY OF PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 75 - 82, 30.09.2019

Öz








The aim of this research is to
find out the creativity level of prospective Science teachers’ and
to determine whether it has any relation to computer literacy.

The research was
implemented to the students of Science Teaching department in Amasya
University in 2015-2016 academic year. 60 final year students
attented the research. General survey method was used. “How
Creative Are You?” creativity scale was used to identify the
creativity level of the students. “Computer Literacy Scale” was
used to measure the computer literacy. “Personal Information Form”
was used to identify the personal features. The collected data was
analyzed via SPSS programme.
When
the "How Creative Are You?" and "Computer Literacy"
scales were analysed, the value in the sig. column is 0.052. Since
this value is greater than 0.05, the relationship between Creativity
and Computer Literacy is at p>0.05 level. In the case of these
values, there is no significant relationship.




Kaynakça

  • Acar, D. (2016) “Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlığının Matematik Okuryazarlığına Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Barron, F. (1968) “Creativity And Personal Freedom”, New York: Van Nostrand Publishing.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010) “Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı- Data Analysis Handbook For Social Sciences”, Pegem Akademi, Ankara.
  • Conrad, W. H. (1995) “A Constructivist-based Instructional Approach To Help Fifth-grade Students Improve Selected Elements Of Scientific Literacy”, Northern Illinois University.
  • Çoban, S. (1999) “Yöneticilerin Yaratıcılık Düzeyleri İle Liderlik Tarzları Arasındaki İlişki”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Ersoy, Y. (2006), “İlköğretim Matematik Öğretim Programındaki Yenilikler-I: Amaç, içerik ve kazanımlar”, İlköğretim Online, 5 (1), 128-137. Genç, S., Eryaman, Y. (2008), “Değişen Değerler Ve Yeni Eğitim Paradigması”, Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102.
  • Hu, W., Adey, P. (2002) “A Scientific Creativity Test For Secondary School Students”, International Journal of Science Education, 24 (4), 389-403, (ERIC Document Reproduction Service No. EJ647990)
  • İmrek, A. (2002), “HR Dergisi: İnsan Kaynakları Ve Yönetim Dergisi”, 138, 25-28.
  • Kasap, Z. (1997), “İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyo-ekonomik Düzeye Göre Problem Çözme Başarısı İle Problem Çözme Tutumu Arasındaki İlişki”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kılınç A., Salman S., (2006), “Fen ve Matematik Alanları Öğretmen Adaylarında Bilgisayar Okuryazarlığı”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 150–166.
  • Mıhladız, G., Duran, M. (2010), “İlköğretim Öğrencilerinin Bilime Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (20), 100-121.
  • Mumford, S. (1998), “Dispositions”, New York: Oxford University Yayınları.
  • Öztunç, M. (1999), “Yaratıcı Düşünce Üzerinde Ailenin Etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Raudsepp, E. (1981), “How creative are you? ” Perigee Books.
  • San, İ. (2008), “Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık-Temel Sanat Kuramları – Sanat Eleştirisi Yaklaşımları”, Ankara Ütopya Yayınevi.
  • Sternberg, R. (1985), “Beyond IQ: A Triarchic Theory of Human Intelligence”, Cambridge: Cambridge University Publishing.
  • Torrance, E. (1988), “The Nature of Creativity”, Creative Education, 43-73.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Kesgin 0000-0001-5973-8622

Nilüfer Kesgin 0000-0002-2542-4593

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kesgin, K., & Kesgin, N. (2019). THE RELATION BETWEEN CREATIVITY AND COMPUTER LITERACY OF PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS. Journal of Empirical Economics and Social Sciences, 1(2), 75-82.