Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tourism Boom in Greece: A Behavioral Economics Perspective

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 2, 26 - 45

Öz

In recent years, especially following the pandemic, Greece has experienced a significant increase in tourism revenues, becoming an attractive destination for domestic tourists. This study examines the holiday destination preferences of Turkish tourists shifting to Greece amid Turkey's economic instability, within the framework of behavioral economics theories. Comparative analyses of 2023 and 2024 data were conducted, focusing on transportation flows from Turkey to Greece and changes in economic indicators. The findings reveal that tourists intensify their demand for Greece during the summer season beyond seasonal effects and tend to make early reservations. The tourist migration is explained through behavioral economics concepts such as Expectation Theory, Mental Accounting, Framing, and Herd Behavior, and Turkish tourists’ tendencies are modeled using graphs and examples. In conclusion, it is emphasized that psychological factors, alongside economic ones, influence tourists’ choices, highlighting the need to develop new strategies for understanding holiday and accommodation preferences.

Kaynakça

  • Abubakar, B., ve Mavondo, F. (2014) ''Tourism Destinations: Antecedents to Customer Satisfaction and Positive Word-Of-Mouth'', Journal Of Hospitality Marketing & Management, 23(8): 833-864.
  • Acar, A. (2018) ''Turizmde Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler'', International Journal of Tourism, Economic And Business Sciences, 2(2): 390-394.
  • Akar, E. (2009) ''Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kuramsal Bir Çerçeve'', Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (32): 113-134.
  • Alpağut, S. (2024) ''Enflasyon, Çıktı ve Döviz Kuru Açıklarının Faize Etkisi: Genişletilmiş Taylor Kuralı Çerçevesinde Asimetrik İlişkilerin Analizi'', Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(4): 1646-1666.
  • Asch, S.E. (1951) ''Effects of Group Pressure on The Modification and Distortion of Judgments'', In Guetzknow, H., Ed., Groups, Leadership and Men, Pittsburgh, PA, Carnegie Press, 177-190.
  • Ateşoğlu, İ., ve Bayraktar, S. (2011) ''Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi'', Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 7(14): 95-108.
  • Avcılar, M. Y. (2005) ''Kişisel Etki Kaynakları ve Ağızdan Ağıza İletişim Ağı'', Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 19(2): 333-347.
  • Banerjee, A. V. (1992) ''A Simple Model of Herd Behavior'', The Quarterly Journal of Economics, 107(3): 797-817. Bikhchandani, S., Hirshleifer, D., ve Welch, I. (1992) ''A Theory of Fads, Fashion, Custom, and Cultural Change As Informational Cascades'', Journal Of Political Economy, 100(5): 992-1026.
  • Biztatar, H., Özeltürkay, E. Y., ve Yalçıntaş, D. (2019) ''Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z Kuşağı Örneklemi'', Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 14: 115-123.
  • Bon, G. L. (1895) ''The Crowd: A Study of The Popular Mind'', International Relations And Security Network.
  • Bozkurt, A. K., ve Avcıkurt, C. (2019) ''Planlanmış Davranış Teorisi İle Yerli Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon Tercih Etme Niyetlerinin Belirlenmesi'', Afyon Kocatepe University Journal Of Social Sciences, 21(3): 1294-1307.
  • Cati, Matteo Maria (2020) ''Behavioral Tourism Economics'', https://ssrn.com/abstract=3685059, (30.12.2024).
  • Çalışkan, C. (2021) ''Turizmin Davranışsal Dönüşümü: Bir Yorum Aracı Olarak Pandemi'', Sosyal, Beşerî Ve İdari Bilimler Dergisi, 4(5): 499-509.
  • Çorman, G., ve Balcı, A. (2025) "A theoretical Evaluation of the Role of Tourist Guides in the Cultural Diplomacy Process", ODU Journal of Social Sciences Research, 15(ISRIS 2025), 752-777. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1731266.
  • Çiçeksay, N., ve Dülek, B. (2020) ''Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Van İlinde Bir Uygulama'', Turkish Business Journal, 1(1): 51-77.
  • Demir, Ş. Ş., ve Kozak, M. (2011) ''Turizmde Tüketici Davranışları Modelini Oluşturan Aşamalar Arasındaki İlişki'', Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1): 19-34.
  • Derin, M. (2017) "On the Unhappiness of being Greek by Nikos Dimu", Journal of Balkan Libraries Union, 5(2), 7-8. Eyel, C. Ş., ve Şen, B. (2020) ''Influencer Pazarlama ve Tüketicilerin Influencer'lara Yönelik Tutumlarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi'', Atlas Sosyal Bilimler Dergisi, 1(5): 7-29.
  • Gülmez, M. (2011) ''İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Pazarlama Uygulama Örnekleri'', İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 2(1): 29-36.
  • Güven, B. (2021) ''Zihinsel Muhasebe: Kuramsal Bakış'', Econharran Harran Ünivesitesi İİBF Dergisi, 5(7): 249-272. Hall, C. M. (2013) ''Framing Behavioural Approaches to Understanding and Governing Sustainable Tourism Consumption: Beyond Neoliberalism, “Nudging” and “Green Growth”?'', Journal Of Sustainable Tourism, 21(7): 1091-1109. Hamzaçebi, A. B., ve Yozgat, U. (2019) ''Turizm Sektöründe Algı Yönetiminin Rolü'', International Journal Of Management And Administration, 3(5): 51-65. Hwang, Y. H., ve Fesenmaier, D. R. (2011) ''Unplanned Tourist Attraction Visits by Travellers'', Tourism Geographies, 13(3): 398-416.
  • Kahneman, D., ve Tversky, A. (1981) ''The Framing of Decisions and The Psychology of Choice'', Science, 211(4481): 453-458.
  • Kapuściński, G., ve Richards, B. (2016) ''News Framing Effects on Destination Risk Perception'', Tourism Management, 57, S. 234-244.
  • Karataş , M., ve Ersoy, A. (2012) ''Fransız Turistlerin Seyahat Amaçlarının Sosyal, Demografik ve Ekonomik Faktörler Açısından İncelenmesi: Antalya İli Örneği'', LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2): 80-101.
  • Konak, F., Civek, F., ve Özkahveci, E. (2022) ''Farklı Disiplinlerde Kavramsal Farklılaşma: Sürü Davranışı'', Business Economics And Management Research Journal, 5(3): 121-134.
  • Küçükergin , K. G., ve Uygur, S. M. (2018) ''Destinasyon Ambiyansı Turistlerin Değerlendirmelerini Nasıl Etkiler? Turist Tatmini, Sevinç ve Davranışsal Eğilimlere Yönelik Bir Araştırma'', Tourism Academic Journal, 5(1): 15-27.
  • Küçüksucu, M., ve Vd. (2017) ''Davranışsal İktisat Ekseninde İktisatta Psikolojik Arka Plan'', 2nd International Congress On Political, Economic And Social Studies, ICPESS.
  • Leibenstein, H. (1950) ''Bandwagon, Snob, and Veblen Effects in The Theory of Consumers' Demand'', The Quarterly Journal Of Economics, 64(2): 183-207.
  • Li, S., Liu, Y., Dai, S., ve Chen, M. (2022) ''A Review of Tourism and Hospitality Studies on Behavioural Economics'', Tourism Economics, 28(3): 1-17.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E., ve Pan, B. (2008) ''Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management'', Tourism Management, 29(3): 458-468.
  • Mackay, C. (1852) ''Memoirs of Extraordinary Popular Delusions and The Madness of Crowds'', Select Rare Books.
  • Mosalev, A. I. (2020) ''Influence in the Behavioral Economy of The Tourist Industry'', Advances İn Economics, Business And Management Research, 128: 726-732.
  • Muslıja, A., Satrovıc, E., ve Colakovıc, N. (2019) ''Dynamic Panel Data Analysis of The Relationship Between Economic Freedom and Tourism'', Cankırı Karatekin University, 9(2): 327-343.
  • Nikolova, M. S. (2022). ''Tourism and Behavioral Economics. R. Croes & Y. Yang (Ed.)'', A Modern Guide to Tourism Economics, Edward Elgar Publishing. Odabaşı, Y. (2002). ''Tüketici Davranışı'', İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Orakcı, M. C., ve Eren, R. (2021) ''Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma'', Turizm Akademik Dergisi, 8(2): 147-158.
  • Özen, K., Levent, C., Darıcı, B. and Ince Yenilmez, M. (2025). The Impact of Foreign Direct Investments on Economic Growth and International Trade: The Example of E7 Countries Third Sector Social Economic Review 60(1): 411-425 https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.25.02.2593.
  • Park, S., ve Nicolau, J. L. (2018) ''If You, Tourist, Behave İrrationally, I’ll Find You!'', Tourism Management, 69: 434-439.
  • Philips, W. J., Wolfe, K., Hodur, N., ve Leistritz, F. L. (2011) ''Tourist Word of Mouth and Revisit Intentions to Rural Tourism Destinations: A Case of North Dakota, USA'', International Journal Of Tourism Research, 15(1): 93-104.
  • Pourfakhimi, S., Duncan, T., ve Coetzee, W. J. (2020) ''Electronic Word of Mouth in Tourism and Hospitality Consumer Behaviour: State Of The Art'', Tourism Review, 75(4): 637-661.
  • RoadGenius (2024) https://roadgenius.com/statistics/tourism/greece/#How_many_people_visited_Greece_in_2024, (30.07.2025).
  • Song, H., ve Lin, G. (2023) ''A Behavioral Economics Approach to Hospitality and Tourism Research'', International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(5): 1844-1858.
  • Sotiriadis, M. D., ve Zyl, C. V. (2013) ''Electronic Word-of-Mouth and Online Reviews in Tourism Services: The Use of Twitter by Tourists'', Electronic Commerce Research, 13: 103-124.
  • Thaler, R. (1985) ''Mental Accounting and Consumer Choice'', Marketing Science, 4(3): 177-266.
  • Thaler, R. (1999) ''Mental Accounting Matters'', Journal Of Behavioral Decision Making, 12(3): 183-206. Trivago (2024). https://www.trivago.com.tr/, (10.11.2025).
  • Turizm Databank (2024) ''Otel fiyatları arttı'', https://www.turizmdatabank.com/Prices/Otel-Fiyatlari-105-Artti/, (12.11.2024).
  • Turizm Güncel (2025) https://www.turizmguncel.com/haber/turkiyeden-yunanistana-buyuk-ilgi-ziyaretci-sayisinda-rekor-artis, (30.07.2025)
  • Türk, A., ve Erarslan, C. (2016) ''Yunanistan Borç Krizinin Nedenleri ve Sonuçları:Yapay Sinir Ağları ile Bir Analiz'', Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 15(2): 281-302. Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı (2024) https://www.mfa.gov.tr/yunanistan.tr.mfa, (07.12.2024). Veblen, T. (1899) ''The Theory of the Leisure Class'', Columbia University.

YUNANİSTAN’DA TURİZM PATLAMASI: DAVRANIŞSAL EKONOMİ PERSPEKTİFİNDEN BİR İNCELEME

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 2, 26 - 45

Öz

Son dönemde, özellikle pandemi sonrası Yunanistan turizm gelirlerinde önemli bir artış yaşanmış ve bölge yerli turistler için cazip bir destinasyon haline gelmiştir. Bu çalışmada, Türkiye’deki ekonomik istikrarsızlıklarla eş zamanlı olarak Yunanistan’a yönelen yerli turistlerin tatil tercihleri, davranışsal ekonomi teorileri çerçevesinde incelenmiştir. 2023 ve 2024 yılına ait veriler karşılaştırmalı olarak analiz edilerek, Türkiye’den Yunanistan’a olan ulaşım verileri ve ekonomik göstergelerdeki değişimler değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular, turistlerin yaz sezonunda mevsimsel etkilerden bağımsız olarak Yunanistan’a yönelik taleplerini artırdıklarını ve erken rezervasyona yöneldiklerini göstermektedir. Bu turist göçünün, Beklenti Teorisi, Zihinsel Muhasebe, Çerçeveleme ve Sürü Etkisi gibi davranışsal ekonomi kavramlarıyla açıklanabileceği belirtilmiş ve yerli turistlerin eğilimleri grafik ve örneklerle modellenmiştir. Sonuç olarak, turistlerin tatil tercihlerini sadece ekonomik değil, psikolojik faktörlerin de etkilediği vurgulanmış ve konaklama stratejilerinin bu doğrultuda yeniden şekillendirilmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Abubakar, B., ve Mavondo, F. (2014) ''Tourism Destinations: Antecedents to Customer Satisfaction and Positive Word-Of-Mouth'', Journal Of Hospitality Marketing & Management, 23(8): 833-864.
  • Acar, A. (2018) ''Turizmde Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler'', International Journal of Tourism, Economic And Business Sciences, 2(2): 390-394.
  • Akar, E. (2009) ''Pazarlama Bağlamında Geleneksel ve İnternette Ağızdan Ağıza İletişim: Kuramsal Bir Çerçeve'', Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (32): 113-134.
  • Alpağut, S. (2024) ''Enflasyon, Çıktı ve Döviz Kuru Açıklarının Faize Etkisi: Genişletilmiş Taylor Kuralı Çerçevesinde Asimetrik İlişkilerin Analizi'', Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(4): 1646-1666.
  • Asch, S.E. (1951) ''Effects of Group Pressure on The Modification and Distortion of Judgments'', In Guetzknow, H., Ed., Groups, Leadership and Men, Pittsburgh, PA, Carnegie Press, 177-190.
  • Ateşoğlu, İ., ve Bayraktar, S. (2011) ''Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Turistlerin Destinasyon Seçimindeki Etkisi'', Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 7(14): 95-108.
  • Avcılar, M. Y. (2005) ''Kişisel Etki Kaynakları ve Ağızdan Ağıza İletişim Ağı'', Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 19(2): 333-347.
  • Banerjee, A. V. (1992) ''A Simple Model of Herd Behavior'', The Quarterly Journal of Economics, 107(3): 797-817. Bikhchandani, S., Hirshleifer, D., ve Welch, I. (1992) ''A Theory of Fads, Fashion, Custom, and Cultural Change As Informational Cascades'', Journal Of Political Economy, 100(5): 992-1026.
  • Biztatar, H., Özeltürkay, E. Y., ve Yalçıntaş, D. (2019) ''Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama İletişimine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi: Z Kuşağı Örneklemi'', Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 14: 115-123.
  • Bon, G. L. (1895) ''The Crowd: A Study of The Popular Mind'', International Relations And Security Network.
  • Bozkurt, A. K., ve Avcıkurt, C. (2019) ''Planlanmış Davranış Teorisi İle Yerli Y Kuşağı Turistlerin Destinasyon Tercih Etme Niyetlerinin Belirlenmesi'', Afyon Kocatepe University Journal Of Social Sciences, 21(3): 1294-1307.
  • Cati, Matteo Maria (2020) ''Behavioral Tourism Economics'', https://ssrn.com/abstract=3685059, (30.12.2024).
  • Çalışkan, C. (2021) ''Turizmin Davranışsal Dönüşümü: Bir Yorum Aracı Olarak Pandemi'', Sosyal, Beşerî Ve İdari Bilimler Dergisi, 4(5): 499-509.
  • Çorman, G., ve Balcı, A. (2025) "A theoretical Evaluation of the Role of Tourist Guides in the Cultural Diplomacy Process", ODU Journal of Social Sciences Research, 15(ISRIS 2025), 752-777. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1731266.
  • Çiçeksay, N., ve Dülek, B. (2020) ''Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Davranışlarına Etkisi: Van İlinde Bir Uygulama'', Turkish Business Journal, 1(1): 51-77.
  • Demir, Ş. Ş., ve Kozak, M. (2011) ''Turizmde Tüketici Davranışları Modelini Oluşturan Aşamalar Arasındaki İlişki'', Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1): 19-34.
  • Derin, M. (2017) "On the Unhappiness of being Greek by Nikos Dimu", Journal of Balkan Libraries Union, 5(2), 7-8. Eyel, C. Ş., ve Şen, B. (2020) ''Influencer Pazarlama ve Tüketicilerin Influencer'lara Yönelik Tutumlarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi'', Atlas Sosyal Bilimler Dergisi, 1(5): 7-29.
  • Gülmez, M. (2011) ''İnternet Üzerinde Ağızdan Ağıza Pazarlama Uygulama Örnekleri'', İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 2(1): 29-36.
  • Güven, B. (2021) ''Zihinsel Muhasebe: Kuramsal Bakış'', Econharran Harran Ünivesitesi İİBF Dergisi, 5(7): 249-272. Hall, C. M. (2013) ''Framing Behavioural Approaches to Understanding and Governing Sustainable Tourism Consumption: Beyond Neoliberalism, “Nudging” and “Green Growth”?'', Journal Of Sustainable Tourism, 21(7): 1091-1109. Hamzaçebi, A. B., ve Yozgat, U. (2019) ''Turizm Sektöründe Algı Yönetiminin Rolü'', International Journal Of Management And Administration, 3(5): 51-65. Hwang, Y. H., ve Fesenmaier, D. R. (2011) ''Unplanned Tourist Attraction Visits by Travellers'', Tourism Geographies, 13(3): 398-416.
  • Kahneman, D., ve Tversky, A. (1981) ''The Framing of Decisions and The Psychology of Choice'', Science, 211(4481): 453-458.
  • Kapuściński, G., ve Richards, B. (2016) ''News Framing Effects on Destination Risk Perception'', Tourism Management, 57, S. 234-244.
  • Karataş , M., ve Ersoy, A. (2012) ''Fransız Turistlerin Seyahat Amaçlarının Sosyal, Demografik ve Ekonomik Faktörler Açısından İncelenmesi: Antalya İli Örneği'', LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2): 80-101.
  • Konak, F., Civek, F., ve Özkahveci, E. (2022) ''Farklı Disiplinlerde Kavramsal Farklılaşma: Sürü Davranışı'', Business Economics And Management Research Journal, 5(3): 121-134.
  • Küçükergin , K. G., ve Uygur, S. M. (2018) ''Destinasyon Ambiyansı Turistlerin Değerlendirmelerini Nasıl Etkiler? Turist Tatmini, Sevinç ve Davranışsal Eğilimlere Yönelik Bir Araştırma'', Tourism Academic Journal, 5(1): 15-27.
  • Küçüksucu, M., ve Vd. (2017) ''Davranışsal İktisat Ekseninde İktisatta Psikolojik Arka Plan'', 2nd International Congress On Political, Economic And Social Studies, ICPESS.
  • Leibenstein, H. (1950) ''Bandwagon, Snob, and Veblen Effects in The Theory of Consumers' Demand'', The Quarterly Journal Of Economics, 64(2): 183-207.
  • Li, S., Liu, Y., Dai, S., ve Chen, M. (2022) ''A Review of Tourism and Hospitality Studies on Behavioural Economics'', Tourism Economics, 28(3): 1-17.
  • Litvin, S. W., Goldsmith, R. E., ve Pan, B. (2008) ''Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management'', Tourism Management, 29(3): 458-468.
  • Mackay, C. (1852) ''Memoirs of Extraordinary Popular Delusions and The Madness of Crowds'', Select Rare Books.
  • Mosalev, A. I. (2020) ''Influence in the Behavioral Economy of The Tourist Industry'', Advances İn Economics, Business And Management Research, 128: 726-732.
  • Muslıja, A., Satrovıc, E., ve Colakovıc, N. (2019) ''Dynamic Panel Data Analysis of The Relationship Between Economic Freedom and Tourism'', Cankırı Karatekin University, 9(2): 327-343.
  • Nikolova, M. S. (2022). ''Tourism and Behavioral Economics. R. Croes & Y. Yang (Ed.)'', A Modern Guide to Tourism Economics, Edward Elgar Publishing. Odabaşı, Y. (2002). ''Tüketici Davranışı'', İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Orakcı, M. C., ve Eren, R. (2021) ''Otelcilik Endüstrisinde Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlama Yönetimi: Nitel Bir Araştırma'', Turizm Akademik Dergisi, 8(2): 147-158.
  • Özen, K., Levent, C., Darıcı, B. and Ince Yenilmez, M. (2025). The Impact of Foreign Direct Investments on Economic Growth and International Trade: The Example of E7 Countries Third Sector Social Economic Review 60(1): 411-425 https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.25.02.2593.
  • Park, S., ve Nicolau, J. L. (2018) ''If You, Tourist, Behave İrrationally, I’ll Find You!'', Tourism Management, 69: 434-439.
  • Philips, W. J., Wolfe, K., Hodur, N., ve Leistritz, F. L. (2011) ''Tourist Word of Mouth and Revisit Intentions to Rural Tourism Destinations: A Case of North Dakota, USA'', International Journal Of Tourism Research, 15(1): 93-104.
  • Pourfakhimi, S., Duncan, T., ve Coetzee, W. J. (2020) ''Electronic Word of Mouth in Tourism and Hospitality Consumer Behaviour: State Of The Art'', Tourism Review, 75(4): 637-661.
  • RoadGenius (2024) https://roadgenius.com/statistics/tourism/greece/#How_many_people_visited_Greece_in_2024, (30.07.2025).
  • Song, H., ve Lin, G. (2023) ''A Behavioral Economics Approach to Hospitality and Tourism Research'', International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(5): 1844-1858.
  • Sotiriadis, M. D., ve Zyl, C. V. (2013) ''Electronic Word-of-Mouth and Online Reviews in Tourism Services: The Use of Twitter by Tourists'', Electronic Commerce Research, 13: 103-124.
  • Thaler, R. (1985) ''Mental Accounting and Consumer Choice'', Marketing Science, 4(3): 177-266.
  • Thaler, R. (1999) ''Mental Accounting Matters'', Journal Of Behavioral Decision Making, 12(3): 183-206. Trivago (2024). https://www.trivago.com.tr/, (10.11.2025).
  • Turizm Databank (2024) ''Otel fiyatları arttı'', https://www.turizmdatabank.com/Prices/Otel-Fiyatlari-105-Artti/, (12.11.2024).
  • Turizm Güncel (2025) https://www.turizmguncel.com/haber/turkiyeden-yunanistana-buyuk-ilgi-ziyaretci-sayisinda-rekor-artis, (30.07.2025)
  • Türk, A., ve Erarslan, C. (2016) ''Yunanistan Borç Krizinin Nedenleri ve Sonuçları:Yapay Sinir Ağları ile Bir Analiz'', Gaziantep University Journal Of Social Sciences, 15(2): 281-302. Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı (2024) https://www.mfa.gov.tr/yunanistan.tr.mfa, (07.12.2024). Veblen, T. (1899) ''The Theory of the Leisure Class'', Columbia University.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Davranışsal İktisat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Örs 0009-0003-3274-1532

Çağatay Tunçsiper 0000-0002-0445-3686

Erken Görünüm Tarihi 15 Ekim 2025
Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2025
Gönderilme Tarihi 26 Haziran 2025
Kabul Tarihi 9 Ağustos 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Örs, E., & Tunçsiper, Ç. (2025). YUNANİSTAN’DA TURİZM PATLAMASI: DAVRANIŞSAL EKONOMİ PERSPEKTİFİNDEN BİR İNCELEME. Uygulamalı Ekonomi ve Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 26-45. https://doi.org/10.46959/jeess.1728181