BibTex RIS Kaynak Göster

Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri

Yıl 2012, Sayı: 1, 49 - 60, 01.06.2012

Öz

İnsanların kendini geliştirmesi, erken çocukluk döneminde ve öğrenmenin
doğasındaki fırsatlar, davranışçı yaklaşımdan yapılandırmacı yaklaşıma geçiş,
modern okul öncesi eğitim modelinden beklentileri ve okul öncesi öğretmeninin
değişen rolünü yansıtmaktadır. Çocuklarda özendirilecek ve geliştirilecek olan
yetenekler ile geliştirmeleri gereken yeni beceriler konusunda okul öncesi
öğretmenlik mesleği son yıllarda çok değişmiştir. Okul öncesi öğretmenleri, alan
bilgisi ve modern öğretim yöntemleri bilgisine sahip olmaya ek olarak, okul öncesi
öğretmeni öğretim programlarının etkililiğini değerlendirme, öğretim programını
geliştirme ve uygulamadaki temel stratejileri de bilmek zorundadır.
Eğitimdeki değişiklikler sonucunda okul öncesi öğretmenlerin görevleri ve
sahip olmaları gereken yeterlikler daha karmaşık hale gelmiştir. Okul öncesi
öğretmenlerin sahip olmaları gereken yeterlikler; mesleki yeterlikler, içeriğin eğitsel
sürecini yönetme becerileri, iletişim yeterliği, danışma kapasitesi, değerlendirme
yeterliği ve değişime hazırlık olarak belirtilebilir.
Ülkemizde, eğitim sistemindeki tüm değişikliklerin yeni gereklilikleri
doğrultusunda, eğitim sürecindeki kişilerin belirlenen ihtiyaçları ile uygulamadaki
mevcut değişiklikler ışığında, hizmet öncesi öğretmenlerinin geliştirilmesine
gereksinim duyulmuştur.
Ülkemizde, ilköğretim gelişmektedir ancak uygulama boyutunun araştırma
ve geliştirmeden yoksun olması nedeniyle uygulama boyutu hala teorik ve akademik
yaklaşımın gölgesindedir.
Karadağ Eğitim Hizmetleri Bürosu’nun sorumluluğunda olan mesleki
gelişimin, Karadağ’ın kendine özgü eğitim sisteminde genel mesleki gelişim
bağlamında daha önemli bir yer tuttuğu mesleki gelişim katalogunun analiziyle
onaylanmıştır (okul öncesi öğretmenlerin mesleki gelişmelerini amaçlayan
programlarda 4’ten 19’a bir artış olmuştur). Tüm etkinliklerin öğretici üslupta küçük
okul türü planlamasındaki yavaş değişiklikler ve gelişmeye rağmen, Karadağ’daki
mevcut okul öncesi ortam, çocukların gerçek deneyimleri ve ihtiyaçları, katılımcılar
ve çevre ile tutarlı açık, esnek öğrenim ortamının önemli özelliklerini daha fazla
göstermektedir. Okul öncesi öğretmenleri kendi uygulamalarının araştırmacıları ve
kendine özgü eğitsel ortamın yaratıcıları olmaya teşvik edilmektedir

Kaynakça

  • Fullan, M. (2000). Change Forces. London: The Falmer Press.
  • Griffin, G. (2007). Changes in Education of Teachers – A View in the Future, Pedagogic Bureau Bosnia and Herzegovina, Sarajevo.
  • Capaldo, N, Neri, S. & Rondanini, L. (1999). Il manuale della scuola elementare. Milano: Fabrri Editori.
  • Book of Changes (2001). Ministry of Education and Science of Montenegro.
  • Delor, Ž. (1996). Education the Hidden Treasure. Belgrade: UNESCO.
  • Miljak, A. (2007). Theoretical Framework of Co-construction of Curriculum of Early Education, Bureau for Pedagogy of Faculty of Philosophy in Zagreb, Zagreb.
  • Palekčić, M. (2007). From Curriculum to Educational Standards, Bureau for Pedagogy of Faculty of Philosophy in Zagreb, Zagreb.
  • Pašalić-Kreso, A. (2000). Early Learning and Learning in Function of Enlargement of Brain Capacity, Centre for Educational Initiatives, Step by Step, Bosnia and Herzegovina, Sarajevo.
  • Petrovič-Sočo, B. (2007). Context of Institution for Early Education and Education- Holistic Approach, A Little Professor, Zagreb.
  • Pešić, M. (2009). Open Curriculum in the Children Kindergarten Community of Learning, Faculty of Philosophy in Belgrade – Professional gathering of preschool pedagogues, kindergarten – community of learning.
  • Piršl, E., Hrvatić, N. (2007). Curriculum of Pedagogic Training of Teachers, Bureau for Pedagogy, Faculty of Philosophy in Zagreb, Zagreb,
  • Program for Areas of Activities in Preschool Education (2010). Ministry of Education and Science, Bureau for Education, Podgorica.
  • Strategy for Early and Preschool Education, 2010-2015. (2010). Ministry of Education and Science of Montenegro.
  • Vygotsky, L. (1977). Thought and Language, Belgrade: Nolit.
  • Vonta, T.(2009). Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Pedagoški inštitut, Digitalna knjižnica, Ljubljana.
Yıl 2012, Sayı: 1, 49 - 60, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Fullan, M. (2000). Change Forces. London: The Falmer Press.
  • Griffin, G. (2007). Changes in Education of Teachers – A View in the Future, Pedagogic Bureau Bosnia and Herzegovina, Sarajevo.
  • Capaldo, N, Neri, S. & Rondanini, L. (1999). Il manuale della scuola elementare. Milano: Fabrri Editori.
  • Book of Changes (2001). Ministry of Education and Science of Montenegro.
  • Delor, Ž. (1996). Education the Hidden Treasure. Belgrade: UNESCO.
  • Miljak, A. (2007). Theoretical Framework of Co-construction of Curriculum of Early Education, Bureau for Pedagogy of Faculty of Philosophy in Zagreb, Zagreb.
  • Palekčić, M. (2007). From Curriculum to Educational Standards, Bureau for Pedagogy of Faculty of Philosophy in Zagreb, Zagreb.
  • Pašalić-Kreso, A. (2000). Early Learning and Learning in Function of Enlargement of Brain Capacity, Centre for Educational Initiatives, Step by Step, Bosnia and Herzegovina, Sarajevo.
  • Petrovič-Sočo, B. (2007). Context of Institution for Early Education and Education- Holistic Approach, A Little Professor, Zagreb.
  • Pešić, M. (2009). Open Curriculum in the Children Kindergarten Community of Learning, Faculty of Philosophy in Belgrade – Professional gathering of preschool pedagogues, kindergarten – community of learning.
  • Piršl, E., Hrvatić, N. (2007). Curriculum of Pedagogic Training of Teachers, Bureau for Pedagogy, Faculty of Philosophy in Zagreb, Zagreb,
  • Program for Areas of Activities in Preschool Education (2010). Ministry of Education and Science, Bureau for Education, Podgorica.
  • Strategy for Early and Preschool Education, 2010-2015. (2010). Ministry of Education and Science of Montenegro.
  • Vygotsky, L. (1977). Thought and Language, Belgrade: Nolit.
  • Vonta, T.(2009). Organizirana predšolska vzgoja v izzivih družbenih sprememb, Pedagoški inštitut, Digitalna knjižnica, Ljubljana.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tatjana Novovic Bu kişi benim

Veselin Micanovic Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Novovic, T., & Micanovic, V. (2012). Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri. Journal of Education and Future, 1(1), 49-60.
AMA Novovic T, Micanovic V. Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri. JEF. Haziran 2012;1(1):49-60.
Chicago Novovic, Tatjana, ve Veselin Micanovic. “Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri”. Journal of Education and Future 1, sy. 1 (Haziran 2012): 49-60.
EndNote Novovic T, Micanovic V (01 Haziran 2012) Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri. Journal of Education and Future 1 1 49–60.
IEEE T. Novovic ve V. Micanovic, “Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri”, JEF, c. 1, sy. 1, ss. 49–60, 2012.
ISNAD Novovic, Tatjana - Micanovic, Veselin. “Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri”. Journal of Education and Future 1/1 (Haziran 2012), 49-60.
JAMA Novovic T, Micanovic V. Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri. JEF. 2012;1:49–60.
MLA Novovic, Tatjana ve Veselin Micanovic. “Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri”. Journal of Education and Future, c. 1, sy. 1, 2012, ss. 49-60.
Vancouver Novovic T, Micanovic V. Karadağ’daki Okul Öncesi Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri. JEF. 2012;1(1):49-60.