PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri

Yıl 2012, Cilt 1, Sayı 2, 31 - 48, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Adlesi, B.Z. & Bizjak,C.(2010). Perspectives and features of mentoring. Received on November 11, 2010 from: www.zrss.si
  • Akçamete, G., Aslan, B.& Dinçer,Ç. (2010). Uygulama öğretmenlerinin mentörlük becerilerinin değerlendirilmesi. Paper presented at Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 May 2010- Hacettepe Beytepe http://www.bakukongre.hacettepe.edu.tr/belge/UOYPSS2_2010_BildiriKitabi.pdf

Yıl 2012, Cilt 1, Sayı 2, 31 - 48, 01.06.2012

Öz

Problem Statement: Mentorship is defined as a developmental relationship in which a more experienced person helps a less experienced person. It is an ongoing process in which individuals in an organization provide support and guidance to others who can become effective contributors to the goals of the organization. Mentoring process is important for teaching profession where experience is important. In teaching profession low motivation, burn-out or leaving the profession problems may occur if the novice teachers could not get any support in their trainee period. line with to the classroom teaching content be added into the observation. Finally, they stressed the needs of mentor training program for themselves. They believed they had some experience in the teaching but they needed more support on how to work with the novice teachers. Conclusions and Recommendations: Based on these findings, it is suggested that there should be provided more interaction between the parties. The content of the observation should be revised regarding the institutional aspects and other administrational and procedural issues as suggested. Mentors should not be only experienced teachers but also they should have some qualifications. This study highly recommends mentor training program in this kind of development process

Kaynakça

  • Adlesi, B.Z. & Bizjak,C.(2010). Perspectives and features of mentoring. Received on November 11, 2010 from: www.zrss.si
  • Akçamete, G., Aslan, B.& Dinçer,Ç. (2010). Uygulama öğretmenlerinin mentörlük becerilerinin değerlendirilmesi. Paper presented at Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, 16-18 May 2010- Hacettepe Beytepe http://www.bakukongre.hacettepe.edu.tr/belge/UOYPSS2_2010_BildiriKitabi.pdf

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berna Aslan Bu kişi benim


Seçil Dayıoğlu Öcal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Başvuru Tarihi 20 Şubat 2015
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2012, Cilt 1, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { jef196676, journal = {Journal of Education and Future}, issn = {2146-8249}, address = {}, publisher = {Aydın Yayıncılık}, year = {2012}, volume = {1}, number = {2}, pages = {31 - 48}, title = {Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri}, key = {cite}, author = {Aslan, Berna and Öcal, Seçil Dayıoğlu} }
APA Aslan, B. & Öcal, S. D. (2012). Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri . Journal of Education and Future , 1 (2) , 31-48 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jef/issue/18634/196676
MLA Aslan, B. , Öcal, S. D. "Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri" . Journal of Education and Future 1 (2012 ): 31-48 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jef/issue/18634/196676>
Chicago Aslan, B. , Öcal, S. D. "Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri". Journal of Education and Future 1 (2012 ): 31-48
RIS TY - JOUR T1 - Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri AU - BernaAslan, Seçil DayıoğluÖcal Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - DO - T2 - Journal of Education and Future JF - Journal JO - JOR SP - 31 EP - 48 VL - 1 IS - 2 SN - 2146-8249- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Journal of Education and Future Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri %A Berna Aslan , Seçil Dayıoğlu Öcal %T Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri %D 2012 %J Journal of Education and Future %P 2146-8249- %V 1 %N 2 %R %U
ISNAD Aslan, Berna , Öcal, Seçil Dayıoğlu . "Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri". Journal of Education and Future 1 / 2 (Haziran 2012): 31-48 .
AMA Aslan B. , Öcal S. D. Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri. JEF. 2012; 1(2): 31-48.
Vancouver Aslan B. , Öcal S. D. Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri. Journal of Education and Future. 2012; 1(2): 31-48.
IEEE B. Aslan ve S. D. Öcal , "Bir Öğretmen Eğitimi Programının Mentörlük Uygulamasına İlişkin Mentör Görüşleri", Journal of Education and Future, c. 1, sayı. 2, ss. 31-48, Haz. 2012
Gereken durumlarda baş editör ile iletişim kurmak için jef.editor@gmail.com adresine e-posta gönderebilirsiniz.