BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 3, 79 - 96, 01.06.2013

Öz

Problem Statement: In modern world, reasonable thinking people are needed. The memory based education system is not sufficient to educate that kind of people for business area. Business life needs employees who are creative, problem solver, initiative taker, observer and fast decision makers. In-service trainings have been applied to supply that need. However, in-service trainings should be served in the right time, to the right target market and in effective way. Creative drama method can be very effective as a teaching methodology. It is a practical oriented method from the real life situations rather than memorising. Participants can have enjoyable time and they get ready for the real situations. And moreover, it is fun. Control group participants explain that the classical teaching method could not give them any chance to apply what they have learnt and so that they could not have any idea of how effective body language using techniques were for them. The confidence, friendship and harmony of participants of experiment group has been shown more development compared to the control group. As a result, it can be clearly seen that in this research creative drama method is very effective in the in-service training process

Kaynakça

  • Adıgüzel, H.Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Natürel Yayıncılık, Ankara.
  • Atay, S; Gider, D; Karadere, G; Şenyüz, P. (2009). Hastanede Çalışan Hemşirelerin Hizmet içi Eğitime Yönelik Görüşleri. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt 6, (1).
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Bingöl, D. (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Bucak, T. (2007). Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim ve İş Tatmini İlişkisi: İzmir Merkez ve Çeşme’deki Beş Yıldızlı Oteller ile İlgili Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bucak, T. (2011). İşletmelerde Hizmet İçi Eğitim. İlya Yayınevi, İzmir.
  • Durmuş, E. (2008). Yaratıcı Drama ile Bütünleştirilmiş Grupla Psikolojik Danışmanın Üniversite Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeyine Etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 41 (1), 93-114.
  • Gürel, T. (2009). Hizmet İçi Eğitimlerin Kurum İçi İletişim Aracı Olarak Kullanımına Yönelik Bir Öneri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 23, (3).
  • Kara, Y ve Çam, F. (2007). Yaratıcı Drama Yönteminin Bazı Sosyal Becerilerin Kazandırılmasına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 145- 155.
  • Okvuran, A. (1993). Yaratıcı Dramanın Kullanılabileceği Alanlar. Kültür Gençlik Dergisi. (21-22), 60.
  • Özer, E. (2010). Yiyecek İçecek Servisi Bölümü İşgörenlerinin Hizmet İçi Eğitiminin İş Tatminine Etkisi. Afyonkarahisar’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • San, İ. (1990). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 23, (2), 573-582.
  • Selimoğlu, E. ve Yılmaz, H.B. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Kurum ve Çalışanlar Üzerine Etkisi. (PARADOKS), Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), Cilt 5 (1).
  • Tanilli, S. (2007). Nasıl bir Eğitim İstiyoruz? Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • Üstündağ, Tülay.(2008). Polislerin Hizmet içi Eğitimi ve Yaratıcı Drama. Yaratıcı Drama Dergisi, Cilt 1, (5), 143-150.

Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği

Yıl 2013, Sayı: 3, 79 - 96, 01.06.2013

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, H.Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Natürel Yayıncılık, Ankara.
  • Atay, S; Gider, D; Karadere, G; Şenyüz, P. (2009). Hastanede Çalışan Hemşirelerin Hizmet içi Eğitime Yönelik Görüşleri. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt 6, (1).
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Bingöl, D. (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Bucak, T. (2007). Otel İşletmelerinde Hizmet İçi Eğitim ve İş Tatmini İlişkisi: İzmir Merkez ve Çeşme’deki Beş Yıldızlı Oteller ile İlgili Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bucak, T. (2011). İşletmelerde Hizmet İçi Eğitim. İlya Yayınevi, İzmir.
  • Durmuş, E. (2008). Yaratıcı Drama ile Bütünleştirilmiş Grupla Psikolojik Danışmanın Üniversite Öğrencilerinin Utangaçlık Düzeyine Etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 41 (1), 93-114.
  • Gürel, T. (2009). Hizmet İçi Eğitimlerin Kurum İçi İletişim Aracı Olarak Kullanımına Yönelik Bir Öneri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 23, (3).
  • Kara, Y ve Çam, F. (2007). Yaratıcı Drama Yönteminin Bazı Sosyal Becerilerin Kazandırılmasına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 145- 155.
  • Okvuran, A. (1993). Yaratıcı Dramanın Kullanılabileceği Alanlar. Kültür Gençlik Dergisi. (21-22), 60.
  • Özer, E. (2010). Yiyecek İçecek Servisi Bölümü İşgörenlerinin Hizmet İçi Eğitiminin İş Tatminine Etkisi. Afyonkarahisar’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • San, İ. (1990). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 23, (2), 573-582.
  • Selimoğlu, E. ve Yılmaz, H.B. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Kurum ve Çalışanlar Üzerine Etkisi. (PARADOKS), Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), Cilt 5 (1).
  • Tanilli, S. (2007). Nasıl bir Eğitim İstiyoruz? Alkım Yayınevi, İstanbul.
  • Üstündağ, Tülay.(2008). Polislerin Hizmet içi Eğitimi ve Yaratıcı Drama. Yaratıcı Drama Dergisi, Cilt 1, (5), 143-150.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkut Bil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bil, E. (2013). Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği. Journal of Education and Future, 1(3), 79-96.
AMA Bil E. Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği. JEF. Haziran 2013;1(3):79-96.
Chicago Bil, Erkut. “Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği”. Journal of Education and Future 1, sy. 3 (Haziran 2013): 79-96.
EndNote Bil E (01 Haziran 2013) Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği. Journal of Education and Future 1 3 79–96.
IEEE E. Bil, “Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği”, JEF, c. 1, sy. 3, ss. 79–96, 2013.
ISNAD Bil, Erkut. “Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği”. Journal of Education and Future 1/3 (Haziran 2013), 79-96.
JAMA Bil E. Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği. JEF. 2013;1:79–96.
MLA Bil, Erkut. “Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği”. Journal of Education and Future, c. 1, sy. 3, 2013, ss. 79-96.
Vancouver Bil E. Hizmet içi Eğitimde Yaratıcı Drama Yönteminin Etkililiği. JEF. 2013;1(3):79-96.