BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 3, 97 - 104, 01.06.2013

Öz

The 1980’s are considered to be the era in which the Turkish education system reflected on the scientific aspect of creative drama and research became intensive. Creative drama started to take its place in the system as a method of teaching, a branch of learning, and an aesthetic art form and become a class taught not only in private schools or institutions, but has become a mandatory class in state primary schools as well. YÖK (the Higher Education Council) has started a new initiative “The Reconstruction of Education Faculties “Preschool Drama” and “Primary School Drama” courses have become mandatory lessons for teacher training. This is considered to be an important point that the Turkish education system has attained

Kaynakça

  • Adıgüzel,H.Ö.(2002). “Yasantılara dayalı ögrenme ve egitimde drama iliskisi” (the relation of experience based learning and drama in education), Marmara Üniversitesi, 1.Ögrenme ve ögretme sempozyumu (Paper Presented. 1st Instruction and Teaching Symposium) İstanbul.
  • Coruh, S.(1950) Okullarda Dramatizasyon (Dramatization in education) (2.baskı), İstanbul: Isıl Matbaası.
  • MEB (2004). PISA 2003 Projesi, (PISA 2003 Project) Ulusal Ön Rapor (National Preliminary Report), Ankara.
  • MEB (1983). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirilmesine Yönelik Öneriler, (The advices for developing of fine arts education in Turkey) Ankara: MEB Yük. Dan. Kur. Bask.
  • MEB (1991). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirme Komisyon Raporu, (The report of fine arts education development committee)Ankara: MEB: Ankara, Tal. Ter. Kur. Bask.
  • MEB (1968). İlkögretim Programı, (Elementary Education Curriculum) Ankara: MEB yayınları.
  • OECD (2003) Learning for Tomorrow’s Word-First Results From, Paris.
  • OECD (2003) Results From PISA Executive Summary, Paris.
  • Oguzkan, Ferhan. (1983). Cocuk Edebiyatı, (Children Literature) Ankara: Gül Yayınevi, 4. baskı.
  • Özdemir, E. (1965) Uygulamalı Dramatizasyon, (Implemented Dramatization) Ankara:Milli Egitim Bakanlıgı Yayınları.
  • San, İ.(1998). “Türkiye’de yaratıcı drama calısmalarının dünü ve bugünü”, The history of creative drama education in Turkey) 2.Ulusal Cocuk Kültürü Kongresi, (Paper presented in 2nd National Child Culture Congress) (4-6 Kasım 1998), Ankara.
  • Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın
  • Mevcut Durumu ve Gelişimi H. Ömer Adıgüzel

Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi

Yıl 2013, Sayı: 3, 97 - 104, 01.06.2013

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel,H.Ö.(2002). “Yasantılara dayalı ögrenme ve egitimde drama iliskisi” (the relation of experience based learning and drama in education), Marmara Üniversitesi, 1.Ögrenme ve ögretme sempozyumu (Paper Presented. 1st Instruction and Teaching Symposium) İstanbul.
  • Coruh, S.(1950) Okullarda Dramatizasyon (Dramatization in education) (2.baskı), İstanbul: Isıl Matbaası.
  • MEB (2004). PISA 2003 Projesi, (PISA 2003 Project) Ulusal Ön Rapor (National Preliminary Report), Ankara.
  • MEB (1983). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirilmesine Yönelik Öneriler, (The advices for developing of fine arts education in Turkey) Ankara: MEB Yük. Dan. Kur. Bask.
  • MEB (1991). Türkiye’de Güzel Sanatlar Egitimini Gelistirme Komisyon Raporu, (The report of fine arts education development committee)Ankara: MEB: Ankara, Tal. Ter. Kur. Bask.
  • MEB (1968). İlkögretim Programı, (Elementary Education Curriculum) Ankara: MEB yayınları.
  • OECD (2003) Learning for Tomorrow’s Word-First Results From, Paris.
  • OECD (2003) Results From PISA Executive Summary, Paris.
  • Oguzkan, Ferhan. (1983). Cocuk Edebiyatı, (Children Literature) Ankara: Gül Yayınevi, 4. baskı.
  • Özdemir, E. (1965) Uygulamalı Dramatizasyon, (Implemented Dramatization) Ankara:Milli Egitim Bakanlıgı Yayınları.
  • San, İ.(1998). “Türkiye’de yaratıcı drama calısmalarının dünü ve bugünü”, The history of creative drama education in Turkey) 2.Ulusal Cocuk Kültürü Kongresi, (Paper presented in 2nd National Child Culture Congress) (4-6 Kasım 1998), Ankara.
  • Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın
  • Mevcut Durumu ve Gelişimi H. Ömer Adıgüzel
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Ömer Adıgüzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Adıgüzel, H. Ö. (2013). Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. Journal of Education and Future, 1(3), 97-104.
AMA Adıgüzel HÖ. Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. JEF. Haziran 2013;1(3):97-104.
Chicago Adıgüzel, H. Ömer. “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu Ve Gelişimi”. Journal of Education and Future 1, sy. 3 (Haziran 2013): 97-104.
EndNote Adıgüzel HÖ (01 Haziran 2013) Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. Journal of Education and Future 1 3 97–104.
IEEE H. Ö. Adıgüzel, “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi”, JEF, c. 1, sy. 3, ss. 97–104, 2013.
ISNAD Adıgüzel, H. Ömer. “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu Ve Gelişimi”. Journal of Education and Future 1/3 (Haziran 2013), 97-104.
JAMA Adıgüzel HÖ. Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. JEF. 2013;1:97–104.
MLA Adıgüzel, H. Ömer. “Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu Ve Gelişimi”. Journal of Education and Future, c. 1, sy. 3, 2013, ss. 97-104.
Vancouver Adıgüzel HÖ. Türk Eğitim Sisteminde Yaratıcı Dramanın Mevcut Durumu ve Gelişimi. JEF. 2013;1(3):97-104.
Gereken durumlarda baş editör ile iletişim kurmak için jef.editor@gmail.com adresine e-posta gönderebilirsiniz.