BibTex RIS Kaynak Göster

The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling)

Yıl 2016, Sayı: 10, 137 - 164, 25.07.2016

Öz

Millions of people all over the world today leave or have to leave their countries and move to other countries as immigrants, refugees, asylums, etc. due to various reasons. According to a report by the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), about 60 million people were forced to leave their homes and worldwide displacement due to wars, conflicts and persecutions is at the highest level. Turkey is one of the most important countries which has been following a policy of opening its doors to those who have had to leave their countries due to such problems as war, economic problems, political problems, etc. in their own countries. Today, there are millions of people from other countries in the country, which also means that there are thousands of foreign students in many primary schools in the country. However, this situation has brought many problems for the foreign students, Turkish students, teachers and school administrators.  The aim of this study is to identify the general and educational problems encountered by the foreign primary school students from the perspectives of the classroom teachers in Bilecik. As the study aims at examining the problems in detail depending on the views of the teachers and to bring about recommendations within the scope of those views, phenomenological research design in quantitative approaches was adopted. The data of the study were gathered from 33 classroom teachers in four primary schools in the province with semi-structured interviews. For the analysis of the data, content analysis was conducted. As a result of the interview with the classroom teachers, the findings were categorized under seven themes and sub-themes related to the main ones. According to the findings of the study, the foreign students encounter language, cultural, economic, politic, social, physiological problems and the problems in teaching-learning process.

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretilirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü, “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu. http://turkoloji.cu.edu.tr/pdf/fatma_acik_yabancilara_turkce_ogretimi.pdf
  • Biçer, N., Çoban, İ., & Bakır, S. (2012). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştıkları Sorunlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 7(29) http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt7/sayi29pdf/bicer_nursat_vdx.pdf
  • Çağlar, A. (1999). Türk üniversitelerinde öğrenim gören Türk cumhuriyetleri ve akraba topluluklarıöğrencilerinin sorunları. TODAİE Amme İdaresi Dergisi, 32 (4), 133-169.
  • Güçlü, N. (1996). Yabancı öğrencilerin uyum problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110.
  • Güngör, F. (2015). Yabancı Uyruklu İlkokul Öğrencilerinin Eğitim–Öğretiminde Yaşanan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. (Unpublished master thesis). Anadolu University, Institution of Educatiın, Eskişehir.
  • Gürle, N. Ş. (2012). İstanbul’da Refakatsiz Sığınma ve Mülteci Çocukların Karşılaştıkları Sorunlar ve Uygulamalar. (Unpublished master thesis). Istanbul University, Institution of Social Sciences, Istanbul.
  • Kasdemir, B. (2010). Türkiye’ de Sığınma Hareketi Eskişehir Örneği. (Unpublished master thesis). Anadolu University, Institution of Social Sciences, Eskişehir.
  • Kıroğlu, K.; Kesten, A.; & Elma, C. (2010).Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Özyürek, R. (2009). Türk devlet ve topluluklarından Türkiye üniversitelerine gelen Türk soylu yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe öğrenimlerinde karşılaştıkları sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819-1862.
  • Palys, T. (2008). Purposive sampling.in L. M. Given (Ed.) The Sage Encyclopedia of Qualitative Research Methods. 2, 697-698.
  • Polat, F. (2012).Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu İlköğretim Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. (Unpublished master thesis). Fırat University, Institution of Education, Elazığ.
  • SETA (2012). Küresel Eğilimler Işığında Türkiye'de Uluslararası Öğrenciler.
  • Temizyürek, F. (2007). İlköğretim İkinci Kademede Konuşma Becerisinin Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 113-131.
  • Topcuoğlu, R. (2012). Türkiye’ de Göçmen Çocukların Profili, Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Önerileri Hızlı Değerlendirme Araştırması. Ankara.
  • Ungan, S. (2006). Avrupa Birliğinin Dil Öğretimine Karsı Tutumu ve Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 217-226.
  • UNHCR (2015). Global trends report, press release. Available at http://www.unhcr.org/turkey/home.php?lang=en&content=640 (accessed in June 2016).
  • UNHCR (2016a). UNHCR in Turkey ‘facts and figures’- 2016 UNHCR Turkey’s monthly statistics. Available at http://www.unhcr.org/turkey/home.php?content=178. (accessed in June 2016).
  • UNHCR (2016b). Registered Syrian refugees. Available at http://data.unhcr.org/syrianrefugees/country.php?id=224. (accessed in June 2016).
  • Uyar, Y. (2007). Türkçe Öğretiminde Kültür Aktarımı ve Kültürel Kimlik Geliştirme. (Unpublished master thesis). Gazi University Institution of Education, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2014). Yurt dışında yaşayan Türk çocukları için Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim program inceleme ve değerlendirme raporu, Fransa.
  • Yol, A. (2011). Yurt dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki Sorunlar. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi. 1(1).

Fatih Mehmet Ciğerci* Fisun Güngör

Yıl 2016, Sayı: 10, 137 - 164, 25.07.2016

Öz

Bugün dünyada milyonlarca insan ülkelerini terkederek veya terk etmek zorunda kalarak diğer ülkelere göçmen, mülteci, sığınmacı vb. olarak yerleşmektedir. Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği’nin hazırlamış olduğu bir rapora göre, yaklaşık 60 milyon insan evlerini terk etmek zorunda kalmış ve ülkelerindeki savaş, çatışma gibi sebeplerden dolayı başka yerlere gitmek zorunda kalmışlardır. Savaş, ekonomik problemler, prolitik problemler gibi sebeplerden dolayı ülkelerini terk edenler için kapılarını açan en önemli ülkelerden biri Türkiye’dir. Bugün ülkemizde farklı ülkelerden gelen milyonlarca insan bulunmaktadır. Bu durum ülkemizde bulunan ilkokullarda binlerce yabancı uyruklu ilkokul öğrencisi bulunduğu anlamına da gelmektedir. Fakat bu durum gerek yabancı uyruklu öğrenciler, gerek Türk öğrenciler ve gerekse sınıf öğretmenleri ve okul yönetcileri için birçok sorunu beraberinde getirmiştir.Bu araştırmanın amacı, Bilecik ilindeki ilkokullarda öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin başta eğitim-öğretim süreci olmak üzere ülkemizde bulunurken her alanda yaşadıkları sorunları sınıflarında yabancı uyruklu ilkokul öğrencisi bulunan sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Araştırmada; yabancı uyruklu öğrencilerinin yaşadıkları sorunları sınıf öğretmenlerinin algılarına göre ve onların gözünden derinlemesine irdelenmesi ve araştırma kapsamında çözüm önerileri geliştirilmesi hedeflendiği için nitel araştırma yaklaşımlarımdan olgubilim modeli seçilmiştir. Araştırma verileri Bilecik il merkezinde yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin bulunduğu dört ilkokuldaki toplam otuz üç sınıf öğretmeni ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma verileri, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular sonucunda yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sorunlar yedi ana temada ve bu ana temalara bağlı alt temalarda toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre yabancı uyruklu öğrencilerin dilsel, kültürel, ekonomik, politik, sosyal, psikolojik ve eğitim-öğretim sorunları yaşadıkları tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de Yabancılara Türkçe Öğretilirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü, “Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu. http://turkoloji.cu.edu.tr/pdf/fatma_acik_yabancilara_turkce_ogretimi.pdf
  • Biçer, N., Çoban, İ., & Bakır, S. (2012). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştıkları Sorunlar. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 7(29) http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt7/sayi29pdf/bicer_nursat_vdx.pdf
  • Çağlar, A. (1999). Türk üniversitelerinde öğrenim gören Türk cumhuriyetleri ve akraba topluluklarıöğrencilerinin sorunları. TODAİE Amme İdaresi Dergisi, 32 (4), 133-169.
  • Güçlü, N. (1996). Yabancı öğrencilerin uyum problemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 101-110.
  • Güngör, F. (2015). Yabancı Uyruklu İlkokul Öğrencilerinin Eğitim–Öğretiminde Yaşanan Sorunlara İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. (Unpublished master thesis). Anadolu University, Institution of Educatiın, Eskişehir.
  • Gürle, N. Ş. (2012). İstanbul’da Refakatsiz Sığınma ve Mülteci Çocukların Karşılaştıkları Sorunlar ve Uygulamalar. (Unpublished master thesis). Istanbul University, Institution of Social Sciences, Istanbul.
  • Kasdemir, B. (2010). Türkiye’ de Sığınma Hareketi Eskişehir Örneği. (Unpublished master thesis). Anadolu University, Institution of Social Sciences, Eskişehir.
  • Kıroğlu, K.; Kesten, A.; & Elma, C. (2010).Türkiye’de öğrenim gören yabancı uyruklu lisans öğrencilerinin sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26-39.
  • Özyürek, R. (2009). Türk devlet ve topluluklarından Türkiye üniversitelerine gelen Türk soylu yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe öğrenimlerinde karşılaştıkları sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819-1862.
  • Palys, T. (2008). Purposive sampling.in L. M. Given (Ed.) The Sage Encyclopedia of Qualitative Research Methods. 2, 697-698.
  • Polat, F. (2012).Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu İlköğretim Öğrencilerinin Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. (Unpublished master thesis). Fırat University, Institution of Education, Elazığ.
  • SETA (2012). Küresel Eğilimler Işığında Türkiye'de Uluslararası Öğrenciler.
  • Temizyürek, F. (2007). İlköğretim İkinci Kademede Konuşma Becerisinin Geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 113-131.
  • Topcuoğlu, R. (2012). Türkiye’ de Göçmen Çocukların Profili, Sosyal Politika ve Sosyal Hizmet Önerileri Hızlı Değerlendirme Araştırması. Ankara.
  • Ungan, S. (2006). Avrupa Birliğinin Dil Öğretimine Karsı Tutumu ve Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 217-226.
  • UNHCR (2015). Global trends report, press release. Available at http://www.unhcr.org/turkey/home.php?lang=en&content=640 (accessed in June 2016).
  • UNHCR (2016a). UNHCR in Turkey ‘facts and figures’- 2016 UNHCR Turkey’s monthly statistics. Available at http://www.unhcr.org/turkey/home.php?content=178. (accessed in June 2016).
  • UNHCR (2016b). Registered Syrian refugees. Available at http://data.unhcr.org/syrianrefugees/country.php?id=224. (accessed in June 2016).
  • Uyar, Y. (2007). Türkçe Öğretiminde Kültür Aktarımı ve Kültürel Kimlik Geliştirme. (Unpublished master thesis). Gazi University Institution of Education, Ankara.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: SeçkinYayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2014). Yurt dışında yaşayan Türk çocukları için Türkçe ve Türk kültürü dersi öğretim program inceleme ve değerlendirme raporu, Fransa.
  • Yol, A. (2011). Yurt dışındaki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimindeki Sorunlar. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi. 1(1).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Mehmet Ciğerci

Fisun Güngör

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Ciğerci, F. M., & Güngör, F. (2016). The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling). Journal of Education and Future(10), 137-164.
AMA Ciğerci FM, Güngör F. The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling). JEF. Ağustos 2016;(10):137-164.
Chicago Ciğerci, Fatih Mehmet, ve Fisun Güngör. “The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling)”. Journal of Education and Future, sy. 10 (Ağustos 2016): 137-64.
EndNote Ciğerci FM, Güngör F (01 Ağustos 2016) The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling). Journal of Education and Future 10 137–164.
IEEE F. M. Ciğerci ve F. Güngör, “The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling)”, JEF, sy. 10, ss. 137–164, Ağustos 2016.
ISNAD Ciğerci, Fatih Mehmet - Güngör, Fisun. “The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling)”. Journal of Education and Future 10 (Ağustos 2016), 137-164.
JAMA Ciğerci FM, Güngör F. The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling). JEF. 2016;:137–164.
MLA Ciğerci, Fatih Mehmet ve Fisun Güngör. “The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling)”. Journal of Education and Future, sy. 10, 2016, ss. 137-64.
Vancouver Ciğerci FM, Güngör F. The Problems Encountered by the Foreign Primary School Students from the Perspectives of Classroom Teachers (Bilecik Sampling). JEF. 2016(10):137-64.