Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Sayı: 14, 149 - 167, 25.07.2018
https://doi.org/10.30786/jef.414487

Öz

Kaynakça

  • Alkın-Şahin, S., Tunca, N. & Ulubey, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 13(4), 1473-1492.
  • Applefield, J. M., Huber,R., & Moallem, M. (2000). Constructivim in theory and practice: Toward a beter understanding. High School Journal, 84 (2), 35-53.Akgün, İ. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarında eleştirel düşünce yönelimleri ile eğitim inançları arasındaki iliġkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Arslan, A. (2002). Felsefeye giriş. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Aydın, Ö. Tunca, N. & Alkın-Şahin, S. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1331-1346.
  • Aykan, A. (2014). Ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Aypay, A. (2011). Öğretme ve öğrenme anlayışları ölçeği’nin Türkçe uyarlaması ve epistemolojik inançlar ile öğretme ve öğrenme anlayışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 7-29.
  • Bakır, K. (2014). Demokratik eğitim. John Dewey’in eğitim felsefesi üzerine. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.
  • Baş, G. (2014). İlköğretim öğretmenlerinin öğretme-öğrenme anlayışlarının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 18-30.
  • Beytekin, F. O. & Kadı, A. (2015). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ve değerleri üzerine bir çalışma. International Journal of Social Science, 31, 327-341.Biçer, B., Er, H. ve Özel, A. (2013) Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benimsedikleri eğitim felsefeleri arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (3), 229-242.
  • Bilhan, S. (1991). Eğitim felsefesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Brooks, J. G. & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Brown, D. F. & Rose, T. J. (1995). Self-reported classroom impact of teachers’ theories about learning and obstacles to implementation. Action in Teacher Education, 17(1), 20-29.
  • Büyükdüvenci, S. (1994). Varoluşçuluk ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Geliştirilmiş 19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cannon, J. (1997). The constructivist learning environment survey may help halt student exodus from college science courses. Journal of College Science Teaching, 27 (1), 67-71.
  • Cevizci, A. (2000). Paradigma felsefe sözlüğü (4. basım). İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Chan, K. W. & Elliott, R. G. (2000). Exploratory study of epistemological beliefs to hong kong teacher education students: Resolving conceptual and empirical ıssues. Asia Pacific Journal of Teacher Education, 28(3), 225-234.
  • Chan, K. W., & Elliott, R. G. (2004). Relational analysis of personal epistemology and conceptions about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 20(8), 817-831.
  • Cheng, M. M., Chan, K. W., Tang, S. Y. & Cheng, A. Y. (2009). Pre-service teacher education students' epistemological beliefs and their conceptions of teaching. Teaching and Teacher Education, 25(2), 319-327.
  • Creswell, J. & Plano Clark, V. L. (2007). Understanding mixed methods research. In J. Creswell (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (pp. 1-19). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Çelik, R. & Orçan, F. (2016). Öğretmen adaylarının eğitim inançları üzerine bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(1), 63-77.Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme (10. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğanay, A. (2011). Hizmet öncesi öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının felsefi bakış açılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 36 (161), 332-348.
  • Doğanay, A. & Sarı, M. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin sahip oldukları eğitim felsefelerine ilişkin algılarının değerlendirilmesi “öğretmenlerin eğitim felsefeleri”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (3), 321-337.
  • Duman, B. & Ulubey, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefelerinin öğretim teknolojilerini ve interneti kullanma düzeylerine etkisi ile ilgili görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 95-114.
  • Eggen, P., & Kauchak, D. (2001). Educational psychology: windows on classrooms. (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Eisner, E. W. (1992). Curriculum ideologies. İçinde P. W. Jackson (Ed.), Handbook of research on curriculum (pp. 302-426). New York: Macmillan.
  • Ekinci N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin öğretme-öğrenme anlayışları ve öğrenen özerkliğini destekleyici davranışları arasındaki ilişkiler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 1-16.
  • Engin, G. & Daşdemir, İ. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme anlayışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Social Science, 33, 425-432.
  • Ennis, C. D., Cothran, D. J. & Loftus, S. J. (1997). The influence of teachers’ educational beliefs on their knowledge organization. Journal of Research and Development in Education, 30(2), 73-86.
  • Erbaş, M. K. (2013). Determination of physical education teachers’ educational beliefs. International Journal of Academic Research, 5(5), 386-392.
  • Ergün, M. (2012). Eğitimin felsefi temelleri. Ö. Demirel ve Z. Kaya (Ed.) Eğitim Bilimine Giriş içinde (s.199-218).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2011). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. (3rd ed.). London, England: Sage Publications Inc.
  • Gutek, G. L. (2007). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar. (Çev. Nesrin Kale). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güneş, F. (2014). Tanım ve kavramlar. F. Güneş (Ed.) Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (s. 2-22). Ankara: Pegem Akademi.
  • Harvey, O. J. (1986). Belief systems and attitudes toward death penalty and otherpunishments. Journal of Psychology, 54 143-159.
  • Hashweh, M. Z. (1996). Effects of science teachers’ epistemological beliefs in teaching. Journal of Research in Science Teaching, 33(1), 47-63.
  • Hofer, B. K. (2002). Personel epistemology as a psychological and educational construct: An introduction. In B. K. Hofer & P. R. Pintrich (Eds.), Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp. 3-14). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Hofer, B. K. & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67, 88-140. http://dx.doi.org/10.3102/00346543067001088.
  • Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2001). Educational administration: theory, research and practice. 6 th edition. Boston: McGraw-Hill.
  • Ilgaz G., Bülbül T. & Çuhadar, C. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 50-65.
  • Kagan, D. M. (1992). Implications of research on teacher belief. Educational Psychologist, 27(1), 65-90.
  • Karadağ, E., Baloğlu, N. & Kaya, S. (2009). Okul yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarını benimseme düzeylerine ilişkin ampirik bir çalışma. Kaygı: Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 12, 181-200.
  • Kaygısız, İ. (1997). Eğitim felsefesi ve Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri. Eğitim ve Yaşam 8, 5-15.
  • Kazu, H. (2002). Eğitim ve felsefe. M. Taşpınar (Ed.). Öğretmenlik Mesleği içinde (s.64-82). Elazığ: Elazığ Üniversite Yayınevi.
  • Krows, A. J. (1999). Preservice Teachers’ Belief Systems and Attitudes Toward Mathematics in the Context of a Progressive Elementary Teacher Preparation Program. Unpublished Doctoral Dissertations. The University of Oklohama. Norman, Oklohoma.
  • Leavy, A. M., McSorley, F. A. & Boté, L. A. (2007). An examination of what metaphor construction reveals about the evolution of preservice teachers’ beliefs about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 23, 1217-1233.
  • Lefebvre, S., Deaudelin, D., & Loiselle, J. (2006). ICT implementation stages of primary school teachers: The practices and conceptions of teaching and learning. Paper presented at the Australian Association for Research in Education National Conference, Adelaide, Australia, 27th - 30th November, 2006.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry. Boston: Pearson Education Ltd.
  • Miles, M. B. & Hubermann, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • Nespor, J. (1987). The role of beliefs in the practice of teaching. Journal of Curriculum Studies, 19(4), 317-328.
  • Oğuz, A. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerleri ile öğretme ve öğrenme anlayışları. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(22), 139-160.
  • Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P. (1993). Curriculum: foundations, principles and issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
  • Ornstein, A. & Hunkins, F. (2009) Curriculum design. In Curriculum: Foundations, principles and issues (pp. 181-206). Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon.Pajares, F. M. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62, 307-332.
  • Phillips, D. C. (2000). An opinionated account of the constructivist landscape. Phillips, D. C. (Ed.). Constructivism in education: Opinions and second opinions on contoversial issues in (pp. 1-16). Chicago, Illionis: The University of Chicago Press.
  • Romanowski, M. H. (1997). Teachers' Lives and Beliefs: Influences That Shape the U.S. History Curriculum. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Chicago, IL, April 24-28, 1997).
  • Rienties, B., Lygo-Baker, S. & Brouwer, N. (2013). The effects of online professional development on higher education teachers’ beliefs and intentions towards learning facilitation and technology. Teaching and Teacher Education, 29, 122-131.
  • Riggs, I. M. & Enochs, L.G. (1990). Toward the development of an elementary teacher’s science teaching efficacy beliefs instrument. Science Education, 74(6), 625-637.
  • Savaşçı-Açıkalın, F. (2009). Teacher beliefs and practice in science education. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10(1), 1-14.
  • Schunk, D.H. (2014). Learning theories: An educational perspective. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Sherman T. M., & Kurshan B. L. (2005). Constructing learning: Using technology to support teaching for understanding. Learning and Leading with Technology, 32 (5), 10-13.
  • Sigel, I. E. (1985). A conceptual analysis of beliefs. In I. E. Sigel (Ed.), Parental belief systems: The psychological consequences for children (pp. 345-371). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Sönmez, V. (2012). Eğitimin felsefi temelleri. Veysel Sönmez (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş içinde (s.61-93). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sözer, E. (2002). Eğitimin felsefi temelleri. Ersan Sözer (Ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş içinde (s.81-94). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Türkeli, A. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Eğitim Felsefeleri ve Teknolojiye Karşı Tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Uğurlu, C. T. & Çalmaşur, H. (2017). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (25), 230-273.
  • Varış, F. (1994). Eğitim bilimine giriş. Konya: Atlas Kitabevi.
  • Wiles, J. & Bondi, J. (2002). Curriculum Development: A guide to practice. (6th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
  • Yazıcı, T. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının eğitim felsefesi inançları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 1-16.
  • Yero, J. L. (2002). Teaching in mind: How teacher thinking shapes education. Hamilton, MT: MindFlight Publishing.
  • Yıdırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim inançları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 335-350.
  • Yılmaz, K. & Tosun, M. F. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 205-218.

The Relationship between Teachers' Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study

Yıl 2018, Sayı: 14, 149 - 167, 25.07.2018
https://doi.org/10.30786/jef.414487

Öz

The aim of this study is; determining the
relationship between teachers’ education beliefs and their teaching-learning conceptions. A mixed method has been used to reach the overall aim of the
research. In the study, explanatory sequential design was used as mixed method
design. In this context, quantitative data were collected and analysed at the
first stage. In the second stage, qualitative data were collected to help
explain the findings obtained after the analysis of the quantitative data. The
study group of the quantitative dimension of the study constitutes 301 high
school teachers who are working in secondary education institutions in the
provincial centers of Mersin province during the 2015-2016 educational year and
voluntarily participating in the research. The qualitative study group consists
of 45 teachers from the quantitative dimension. Education Beliefs Scale,
Teaching-Lerning Conceptions Questionnaire and Interview Form were used in
collecting research data. In the study, the analysis of the data was carried
out in two stages: analysis of quantitative data and analysis of qualitative
data. Anova was used to examine whether the educational beliefs of teachers and
their teaching-learning conceptions differed according to the service year
variable and t-test was used to see if it varied according to the gender
variable. The relationship between teachers' educational beliefs and teaching-learning
conceptions was examined by Pearson's correlation coefficient. Multiple linear
regression analysis has been used to determine how teachers perceive their
teaching-learning conception of educational beliefs. Content analysis was used
for the analysis of qualitative data. It has been determined in the research
that there is a significant relationship between teachers' educational beliefs
and teaching-learning conceptions. In the study, it was determined that
teachers' educational beliefs were a significant predictor of constructivist
and traditional teaching-learning conceptions.

Kaynakça

  • Alkın-Şahin, S., Tunca, N. & Ulubey, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 13(4), 1473-1492.
  • Applefield, J. M., Huber,R., & Moallem, M. (2000). Constructivim in theory and practice: Toward a beter understanding. High School Journal, 84 (2), 35-53.Akgün, İ. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarında eleştirel düşünce yönelimleri ile eğitim inançları arasındaki iliġkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dumlupınar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Arslan, A. (2002). Felsefeye giriş. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Aydın, Ö. Tunca, N. & Alkın-Şahin, S. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretme ve öğrenme anlayışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1331-1346.
  • Aykan, A. (2014). Ortaokul öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım ile ilgili yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Aypay, A. (2011). Öğretme ve öğrenme anlayışları ölçeği’nin Türkçe uyarlaması ve epistemolojik inançlar ile öğretme ve öğrenme anlayışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 7-29.
  • Bakır, K. (2014). Demokratik eğitim. John Dewey’in eğitim felsefesi üzerine. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84, 191-215.
  • Baş, G. (2014). İlköğretim öğretmenlerinin öğretme-öğrenme anlayışlarının bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 18-30.
  • Beytekin, F. O. & Kadı, A. (2015). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ve değerleri üzerine bir çalışma. International Journal of Social Science, 31, 327-341.Biçer, B., Er, H. ve Özel, A. (2013) Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benimsedikleri eğitim felsefeleri arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (3), 229-242.
  • Bilhan, S. (1991). Eğitim felsefesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Brooks, J. G. & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Brown, D. F. & Rose, T. J. (1995). Self-reported classroom impact of teachers’ theories about learning and obstacles to implementation. Action in Teacher Education, 17(1), 20-29.
  • Büyükdüvenci, S. (1994). Varoluşçuluk ve eğitim. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E. Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. (Geliştirilmiş 19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cannon, J. (1997). The constructivist learning environment survey may help halt student exodus from college science courses. Journal of College Science Teaching, 27 (1), 67-71.
  • Cevizci, A. (2000). Paradigma felsefe sözlüğü (4. basım). İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Chan, K. W. & Elliott, R. G. (2000). Exploratory study of epistemological beliefs to hong kong teacher education students: Resolving conceptual and empirical ıssues. Asia Pacific Journal of Teacher Education, 28(3), 225-234.
  • Chan, K. W., & Elliott, R. G. (2004). Relational analysis of personal epistemology and conceptions about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 20(8), 817-831.
  • Cheng, M. M., Chan, K. W., Tang, S. Y. & Cheng, A. Y. (2009). Pre-service teacher education students' epistemological beliefs and their conceptions of teaching. Teaching and Teacher Education, 25(2), 319-327.
  • Creswell, J. & Plano Clark, V. L. (2007). Understanding mixed methods research. In J. Creswell (Ed.), Designing and conducting mixed methods research (pp. 1-19). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Çelik, R. & Orçan, F. (2016). Öğretmen adaylarının eğitim inançları üzerine bir çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(1), 63-77.Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme (10. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğanay, A. (2011). Hizmet öncesi öğretmen eğitiminin öğretmen adaylarının felsefi bakış açılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 36 (161), 332-348.
  • Doğanay, A. & Sarı, M. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin sahip oldukları eğitim felsefelerine ilişkin algılarının değerlendirilmesi “öğretmenlerin eğitim felsefeleri”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (3), 321-337.
  • Duman, B. & Ulubey, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının benimsedikleri eğitim felsefelerinin öğretim teknolojilerini ve interneti kullanma düzeylerine etkisi ile ilgili görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 95-114.
  • Eggen, P., & Kauchak, D. (2001). Educational psychology: windows on classrooms. (5th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Eisner, E. W. (1992). Curriculum ideologies. İçinde P. W. Jackson (Ed.), Handbook of research on curriculum (pp. 302-426). New York: Macmillan.
  • Ekinci N. (2016). Sınıf öğretmenlerinin öğretme-öğrenme anlayışları ve öğrenen özerkliğini destekleyici davranışları arasındaki ilişkiler. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 1-16.
  • Engin, G. & Daşdemir, İ. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğretme ve öğrenme anlayışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Social Science, 33, 425-432.
  • Ennis, C. D., Cothran, D. J. & Loftus, S. J. (1997). The influence of teachers’ educational beliefs on their knowledge organization. Journal of Research and Development in Education, 30(2), 73-86.
  • Erbaş, M. K. (2013). Determination of physical education teachers’ educational beliefs. International Journal of Academic Research, 5(5), 386-392.
  • Ergün, M. (2012). Eğitimin felsefi temelleri. Ö. Demirel ve Z. Kaya (Ed.) Eğitim Bilimine Giriş içinde (s.199-218).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2011). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. (3rd ed.). London, England: Sage Publications Inc.
  • Gutek, G. L. (2007). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar. (Çev. Nesrin Kale). Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Güneş, F. (2014). Tanım ve kavramlar. F. Güneş (Ed.) Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde (s. 2-22). Ankara: Pegem Akademi.
  • Harvey, O. J. (1986). Belief systems and attitudes toward death penalty and otherpunishments. Journal of Psychology, 54 143-159.
  • Hashweh, M. Z. (1996). Effects of science teachers’ epistemological beliefs in teaching. Journal of Research in Science Teaching, 33(1), 47-63.
  • Hofer, B. K. (2002). Personel epistemology as a psychological and educational construct: An introduction. In B. K. Hofer & P. R. Pintrich (Eds.), Personal epistemology: The psychology of beliefs about knowledge and knowing (pp. 3-14). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Hofer, B. K. & Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: Beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67, 88-140. http://dx.doi.org/10.3102/00346543067001088.
  • Hoy, W. K. & Miskel, C. G. (2001). Educational administration: theory, research and practice. 6 th edition. Boston: McGraw-Hill.
  • Ilgaz G., Bülbül T. & Çuhadar, C. (2013). Öğretmen adaylarının eğitim inançları ile öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 50-65.
  • Kagan, D. M. (1992). Implications of research on teacher belief. Educational Psychologist, 27(1), 65-90.
  • Karadağ, E., Baloğlu, N. & Kaya, S. (2009). Okul yöneticilerinin eğitim felsefesi akımlarını benimseme düzeylerine ilişkin ampirik bir çalışma. Kaygı: Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 12, 181-200.
  • Kaygısız, İ. (1997). Eğitim felsefesi ve Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri. Eğitim ve Yaşam 8, 5-15.
  • Kazu, H. (2002). Eğitim ve felsefe. M. Taşpınar (Ed.). Öğretmenlik Mesleği içinde (s.64-82). Elazığ: Elazığ Üniversite Yayınevi.
  • Krows, A. J. (1999). Preservice Teachers’ Belief Systems and Attitudes Toward Mathematics in the Context of a Progressive Elementary Teacher Preparation Program. Unpublished Doctoral Dissertations. The University of Oklohama. Norman, Oklohoma.
  • Leavy, A. M., McSorley, F. A. & Boté, L. A. (2007). An examination of what metaphor construction reveals about the evolution of preservice teachers’ beliefs about teaching and learning. Teaching and Teacher Education, 23, 1217-1233.
  • Lefebvre, S., Deaudelin, D., & Loiselle, J. (2006). ICT implementation stages of primary school teachers: The practices and conceptions of teaching and learning. Paper presented at the Australian Association for Research in Education National Conference, Adelaide, Australia, 27th - 30th November, 2006.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence-based inquiry. Boston: Pearson Education Ltd.
  • Miles, M. B. & Hubermann, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publication.
  • Nespor, J. (1987). The role of beliefs in the practice of teaching. Journal of Curriculum Studies, 19(4), 317-328.
  • Oğuz, A. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerleri ile öğretme ve öğrenme anlayışları. Değerler Eğitimi Dergisi, 9(22), 139-160.
  • Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P. (1993). Curriculum: foundations, principles and issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
  • Ornstein, A. & Hunkins, F. (2009) Curriculum design. In Curriculum: Foundations, principles and issues (pp. 181-206). Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon.Pajares, F. M. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62, 307-332.
  • Phillips, D. C. (2000). An opinionated account of the constructivist landscape. Phillips, D. C. (Ed.). Constructivism in education: Opinions and second opinions on contoversial issues in (pp. 1-16). Chicago, Illionis: The University of Chicago Press.
  • Romanowski, M. H. (1997). Teachers' Lives and Beliefs: Influences That Shape the U.S. History Curriculum. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (Chicago, IL, April 24-28, 1997).
  • Rienties, B., Lygo-Baker, S. & Brouwer, N. (2013). The effects of online professional development on higher education teachers’ beliefs and intentions towards learning facilitation and technology. Teaching and Teacher Education, 29, 122-131.
  • Riggs, I. M. & Enochs, L.G. (1990). Toward the development of an elementary teacher’s science teaching efficacy beliefs instrument. Science Education, 74(6), 625-637.
  • Savaşçı-Açıkalın, F. (2009). Teacher beliefs and practice in science education. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10(1), 1-14.
  • Schunk, D.H. (2014). Learning theories: An educational perspective. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Sherman T. M., & Kurshan B. L. (2005). Constructing learning: Using technology to support teaching for understanding. Learning and Leading with Technology, 32 (5), 10-13.
  • Sigel, I. E. (1985). A conceptual analysis of beliefs. In I. E. Sigel (Ed.), Parental belief systems: The psychological consequences for children (pp. 345-371). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Sönmez, V. (2012). Eğitimin felsefi temelleri. Veysel Sönmez (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş içinde (s.61-93). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sözer, E. (2002). Eğitimin felsefi temelleri. Ersan Sözer (Ed.), Öğretmenlik Mesleğine Giriş içinde (s.81-94). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Türkeli, A. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Eğitim Felsefeleri ve Teknolojiye Karşı Tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Uğurlu, C. T. & Çalmaşur, H. (2017). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin görüşleri: bir karma yöntem çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (25), 230-273.
  • Varış, F. (1994). Eğitim bilimine giriş. Konya: Atlas Kitabevi.
  • Wiles, J. & Bondi, J. (2002). Curriculum Development: A guide to practice. (6th Ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
  • Yazıcı, T. (2017). Müzik öğretmeni adaylarının eğitim felsefesi inançları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 1-16.
  • Yero, J. L. (2002). Teaching in mind: How teacher thinking shapes education. Hamilton, MT: MindFlight Publishing.
  • Yıdırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim inançları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 335-350.
  • Yılmaz, K. & Tosun, M. F. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 205-218.
Toplam 74 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eylem Yalçın İncik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Yalçın İncik, E. (2018). The Relationship between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study. Journal of Education and Future(14), 149-167. https://doi.org/10.30786/jef.414487
AMA Yalçın İncik E. The Relationship between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study. JEF. Temmuz 2018;(14):149-167. doi:10.30786/jef.414487
Chicago Yalçın İncik, Eylem. “The Relationship Between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study”. Journal of Education and Future, sy. 14 (Temmuz 2018): 149-67. https://doi.org/10.30786/jef.414487.
EndNote Yalçın İncik E (01 Temmuz 2018) The Relationship between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study. Journal of Education and Future 14 149–167.
IEEE E. Yalçın İncik, “The Relationship between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study”, JEF, sy. 14, ss. 149–167, Temmuz 2018, doi: 10.30786/jef.414487.
ISNAD Yalçın İncik, Eylem. “The Relationship Between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study”. Journal of Education and Future 14 (Temmuz 2018), 149-167. https://doi.org/10.30786/jef.414487.
JAMA Yalçın İncik E. The Relationship between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study. JEF. 2018;:149–167.
MLA Yalçın İncik, Eylem. “The Relationship Between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study”. Journal of Education and Future, sy. 14, 2018, ss. 149-67, doi:10.30786/jef.414487.
Vancouver Yalçın İncik E. The Relationship between Teachers’ Educational Beliefs and Teaching-Learning Conceptions: A Mixed Method Study. JEF. 2018(14):149-67.