Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Sayı: 17, 39 - 52, 24.01.2020
https://doi.org/10.30786/jef.524932

Öz

Kaynakça

  • Abazoğlu, İ., Yıldızhan, Y., & Yatağan, M. (2015). Türkiye’de fen bilimleri ve matematik eğitimi. İlköğretim Online, 14(2), 557-573.
  • Akboy, R. (1998). Fen lisesi ve genel lise ögrencilerinin benlik kavramı: Denetim odagı ve sürekli kaygı açısından karşılaştırılması. [Self-concept of science high school and general high school students: Comparison of audit focus and trait anxiety]. In Proceedings of the 7th National Educational Sciences Congress (pp: 189-197). Selçuk University, Konya.
  • Apaydın, S. Retrieved 26 April, 2018 from http://www.dogrulukpayi.com/bulten/basarili-bircok-lise-nitelikli-olamadi
  • Barut, Y. & Odacı, H. (2002). Fen lisesi ile genel lise öğrencilerinin mesleki yönelimlerinin karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, [Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty] 14, 38-45.
  • Batur, H. Z. & Adıgüzel, O. (2015). Schein'in kariyer degerleri perspektifinde ögrencilerin kariyer tercihlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma: Isparta ili fen lisesi ögrencileri örneği [a research based on factors effectıng students ‘carrıer decısıons from the perspectıve of scheın‘s carrıer anchors: sample case of scıence hıgh schools ın the cıty of ısparta]. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, [Dumlupınar University Journal of Social Science] (42), 327-348.
  • Berberoğlu, G. & Kalender, İ. (2005). Ögrenci basarisinin yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA analizi. Journal of Educational Sciences & Practices, 4(7), 21-35.
  • Birol, Z. N. (2005). Fen lisesi ve sosyal bilimler lisesi ögrencilerinin mükemmeliyetçilik, benlik saygısı, liderlik özelliklerinin incelenmesi [The research on the characteristics of perfectionism, self-esteem and leadership of the students at science high school and social sciences high school]. Karadeniz Technical University, Institute of Social Sciences, Educational Sciences Department, Psychological Counseling and Guidance, Trabzon.
  • Buyukozturk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgun, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Ankara, Turkey: Pegem Akademi.
  • Cigerci, C. Z. (2006). Üstün yetenekli olan ve olmayan ergenlerde benlik saygısı, başkalarının algılaması ve psikolojik belirtiler arasındaki ilişkiler: Fen lisesi ve düz lise karşılaştırması [To compare selfs-esteem, being perceived by others and pyschologic indications in adolescents who are gifted or not]. Sakarya University, Institute of Social Sciences, Educational Sciences Department, Psychological Services in Education, Sakarya.
  • Çilingir, A. (2006). Fen lisesi ile genel lise öğrencilerinin sosyal becerileri ve problem çözme becerilerinin karşılaştırılması [The comparison between high school and high school of science students` social and problem solving skills]. Atatürk University, Institute of Social Sciences, Educational Sciences Department, Erzurum.
  • Demirbaş, M. & Yağbasan, R. (2005). Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarında uygulanan fen öğretim programlarının analizi: modern fen öğretim programı uygulamaları [analysis of science curriculums applıed at hıgh schools ın Turkey: modern science currıculum applıcatıons]. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi [Gazi University Kırşehir Faculty of Education], 6(2), 33-51.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. [The assesment of the teaching of humane values which are imposed a group of science high school students by humane values scale] (Unpublished Doctoral Disseration), Selçuk University, Konya, Turkey.
  • Doymuş, K., Aksoy, G., Daşdemir, İ., Şimşek, Ü. & Karaçop, A. (2006). Fen bilgisi laboratuvarı uygulamalarında işbirlikli öğrenme yönteminin kullanılması [The Use of Cooperative Learning Method in Science Lab Educatıon]. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi [Journal of Kazım Karabekir Education Faculty], (13), 157- 166.
  • Ersoy, Y. (2005). Fen lisesi matematik öğretmenlerinin görüşleri II: matematik öğretim ortamı ve bazı kısıtlar [the views of scıence lyceum mathematıcs teachers-II: The medıa of mathematics teachıng and some constraınts]. TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology, 4 (4), 135-145.
  • Karaduman, B. D. (1997). Ankara fen lisesi öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [An Examination of self acceptance level of Ankara Fen Lisesi students according to some variables]. Ankara University, Institute of Social Sciences, Ankara.
  • Kesercioğlu, T., Balım, A., Ceylan, A., & Moralı, S. (2000). İlköğretim okulları 7. sınıflarda uygulanmakta olan fen dersi konularının öğretiminde görülen okullar arası farklılıklar. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • McMillan, J. H. (2000). Educationalresearch: Fundamentals fortheconsumer. New York: Longman.
  • MEB. (1995). 1923-1983 Yıllarında Talim ve Terbiye Kurulu Çalışmaları [Studies of Board of Education]. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1999). Millî Eğitim Bakanlığı Fen Liseleri Yönetmeliği [Ministry of National Education Regulation on Science High Schools]. Ankara.
  • MEB. (2010). Millî Eğitim Bakanlığı Fen Liseleri Yönetmeliği [Ministry of National Education Regulation on Science High Schools]. Ankara.
  • MEB. (2017). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim [National Education Statistics Formal Education] 2016/'17. Ankara.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma – Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber [Qualıtatıve research- A Guide to Design and Implementation]. (S. Turan, Çev. Ed.) Ankara, Turkey, Nobel.
  • Mutlu, M. (2006). Anadolu lisesi, anadolu öğretmen lisesi, fen lisesindeki öğrencilerin öğrenme stilleri ile biyoloji dersine karşı tutumları arasındaki ilişki [The Relation between the Learning Styles of the Students In Anatolian High Schools, Anatolian Teachers’ High Schools Science High Schools and Their Attitudes towards Biology Course]. International Journal of Environmental&ScienceEducation, 1(2). 148-162.
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: Fen lisesi örneği [A validity study related to secondary school institutions student selection and placement exam's achievement and academic achievement at high school: Science school sample]. Ankara University, Institute of Educational Sciences, Educational Sciences Department, Measurement and Evaluation in Education, Ankara.
  • Özbaş, M. (2013). Genel lise ve fen lisesi öğrencilerinin ortaöğretimde fırsat ve imkân eşitliğine yönelik algılarının incelenmesi [analysıs of general and scıence hıgh school student perceptıons related to opportunıty and possıbılıty equalıty]. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi [International Journal of Eurasia Social Sciences], 4(10), 1-18.
  • Pehlivan, H. (2010). Ankara fen lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının bazı ailesel faktörler açısından incelenmesi [an analysis of Ankara scıence hıgh school students’ attıtudes towards math and thıer academıc self-concepts ın term of some famıly characterıstıcs]. Kastamonu Eğitim Dergisi [Kastamonu Education Journal], 18(3), 805-818.
  • Pehlivan, H. & Köseoğlu, P. (2011). Ankara fen lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımları [attıtudes towards mathematġcs course and the academic self concept of the students attendıng at Ankara scıence hıgh school]. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi [Buca Faculty of Education Journal], (31), 153-167.
  • Pehlivan, H. & Köseoğlu, P. (2011b). Fen lisesi öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının incelenmesi [an examınatıon of scıence hıgh school students’ attıtudes towards chemıstry course and theır academıc self concept]. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi [Buca Faculty of Education Journal], (29), 90-102.
  • Peker, M. & Aydın, B. (2003). Anadolu ve fen liselerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri [Learning styles of students in Anatolian and science high schools]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Pamukkale University Journal of Education], 14(14), 167-172.
  • Selvi, K. (1996). Fen Lisesi ve Matematik Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Ankara Fen Lisesinde Bir İnceleme. [Evaluation science and math programs of the science high school]. (Unpublished Master Thesis), Ankara University, Institute of Social Sciences, Ankara.
  • Shavelson, R. J. (2016). Sosyal bilimler için istatistik [Statistics for social sciences]. (N. Güler, Translated & Ed.) Ankara: Pegem Publications.
  • Ünal, F. & Ünal, M. (2010). Türkiye’de ortaöğretim programlarının gelişimi [development of secondary school currıculums in Turkey]. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi [Social Sciences Research Journal]. 1, 110-125.
  • Ünal, S., Çoştu, B. & Karataş, F. Ö. (2004). Türkiye de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış [A General Look at the Science Curriculum Development Studies in Turkey]. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi [Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty], 24(2).
  • Yavuz, M., Gülmez, D. & Özkaral, T. C. (2016). Fen lisesi öğrencilerinin akademik başarıları ile ilgili deneyimlerinin değerlendirilmesi [the evaluation of experiences regarding academic achievement of science high school student]. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi [Kastamonu Education Journal], 24(4), 1655-1672.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Ankara: Seçkin Publications.
  • Yıldız, E., Aydoğdu, B., Akpınar, E. & Ergin, Ö. (2007). Fen bilgisi öğretmenlerinin fen deneylerine yönelik tutumları [science teachers' attitudes towards science experiments]. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi [Boğaziçi University Journal of Education], 24(2), 71-86.
  • Yilmaz, A. & Morgil, F. İ. (1992). Türkiye'de fen öğretiminin genel bir değerlendirmesi sonuçları ve öneriler [A general evaluation of science teaching in Turkey results and recommendations] Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 7(7).
  • Yürümezoğlu, K. (2008). Fen öğretiminde sorunsalın önemi [The importance of problematic in science teaching]. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi [Journal of the Hasan Alı Yucel Faculty of Education], 2008-2(10), 15-24.
  • Zabun, B. (2007). Ankara fen lisesi monografisi (1964-2004) [Ankara Science High school (1964-2004)]. (Unpublished Doctoral Disseration). Gazi University, Ankara, Turkey.

Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey

Yıl 2020, Sayı: 17, 39 - 52, 24.01.2020
https://doi.org/10.30786/jef.524932

Öz

The aim of this study is to investigate the 10th, 11th and 12th grade science high school students’ perceptions of science high schools where they are educated. The study, which is carried out by using qualitative research methods, is a based on multiple case study model. The study group of the study consisted of 69 students studying at 10th, 11th and 12th grades. An interview form prepared by the researchers was used as a data collection tool. The data were analysed by using descriptive analysis and content analysis approaches. As a result of data analysis, it was concluded that science high school students mostly choose science high schools because of their qualified education and teachers. It has been found out that science high schools, in general, aim at educating qualified students, and enabling them to enter good universities. It has been further concluded that the students’ social opportunities and experimental training in school environment should be augmented. With the students’ opinions, it has emerged that science high schools are advantageous in terms of their level of achievement, qualified education, and good prospects; and disadvantageous in terms of high expectation and psychological pressure resulting from some other factors. 

Kaynakça

  • Abazoğlu, İ., Yıldızhan, Y., & Yatağan, M. (2015). Türkiye’de fen bilimleri ve matematik eğitimi. İlköğretim Online, 14(2), 557-573.
  • Akboy, R. (1998). Fen lisesi ve genel lise ögrencilerinin benlik kavramı: Denetim odagı ve sürekli kaygı açısından karşılaştırılması. [Self-concept of science high school and general high school students: Comparison of audit focus and trait anxiety]. In Proceedings of the 7th National Educational Sciences Congress (pp: 189-197). Selçuk University, Konya.
  • Apaydın, S. Retrieved 26 April, 2018 from http://www.dogrulukpayi.com/bulten/basarili-bircok-lise-nitelikli-olamadi
  • Barut, Y. & Odacı, H. (2002). Fen lisesi ile genel lise öğrencilerinin mesleki yönelimlerinin karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, [Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty] 14, 38-45.
  • Batur, H. Z. & Adıgüzel, O. (2015). Schein'in kariyer degerleri perspektifinde ögrencilerin kariyer tercihlerini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma: Isparta ili fen lisesi ögrencileri örneği [a research based on factors effectıng students ‘carrıer decısıons from the perspectıve of scheın‘s carrıer anchors: sample case of scıence hıgh schools ın the cıty of ısparta]. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, [Dumlupınar University Journal of Social Science] (42), 327-348.
  • Berberoğlu, G. & Kalender, İ. (2005). Ögrenci basarisinin yıllara, okul türlerine, bölgelere göre incelenmesi: ÖSS ve PISA analizi. Journal of Educational Sciences & Practices, 4(7), 21-35.
  • Birol, Z. N. (2005). Fen lisesi ve sosyal bilimler lisesi ögrencilerinin mükemmeliyetçilik, benlik saygısı, liderlik özelliklerinin incelenmesi [The research on the characteristics of perfectionism, self-esteem and leadership of the students at science high school and social sciences high school]. Karadeniz Technical University, Institute of Social Sciences, Educational Sciences Department, Psychological Counseling and Guidance, Trabzon.
  • Buyukozturk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgun, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Ankara, Turkey: Pegem Akademi.
  • Cigerci, C. Z. (2006). Üstün yetenekli olan ve olmayan ergenlerde benlik saygısı, başkalarının algılaması ve psikolojik belirtiler arasındaki ilişkiler: Fen lisesi ve düz lise karşılaştırması [To compare selfs-esteem, being perceived by others and pyschologic indications in adolescents who are gifted or not]. Sakarya University, Institute of Social Sciences, Educational Sciences Department, Psychological Services in Education, Sakarya.
  • Çilingir, A. (2006). Fen lisesi ile genel lise öğrencilerinin sosyal becerileri ve problem çözme becerilerinin karşılaştırılması [The comparison between high school and high school of science students` social and problem solving skills]. Atatürk University, Institute of Social Sciences, Educational Sciences Department, Erzurum.
  • Demirbaş, M. & Yağbasan, R. (2005). Türkiye’deki ortaöğretim kurumlarında uygulanan fen öğretim programlarının analizi: modern fen öğretim programı uygulamaları [analysis of science curriculums applıed at hıgh schools ın Turkey: modern science currıculum applıcatıons]. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi [Gazi University Kırşehir Faculty of Education], 6(2), 33-51.
  • Dilmaç, B. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. [The assesment of the teaching of humane values which are imposed a group of science high school students by humane values scale] (Unpublished Doctoral Disseration), Selçuk University, Konya, Turkey.
  • Doymuş, K., Aksoy, G., Daşdemir, İ., Şimşek, Ü. & Karaçop, A. (2006). Fen bilgisi laboratuvarı uygulamalarında işbirlikli öğrenme yönteminin kullanılması [The Use of Cooperative Learning Method in Science Lab Educatıon]. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi [Journal of Kazım Karabekir Education Faculty], (13), 157- 166.
  • Ersoy, Y. (2005). Fen lisesi matematik öğretmenlerinin görüşleri II: matematik öğretim ortamı ve bazı kısıtlar [the views of scıence lyceum mathematıcs teachers-II: The medıa of mathematics teachıng and some constraınts]. TheTurkish Online Journal of EducationalTechnology, 4 (4), 135-145.
  • Karaduman, B. D. (1997). Ankara fen lisesi öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi [An Examination of self acceptance level of Ankara Fen Lisesi students according to some variables]. Ankara University, Institute of Social Sciences, Ankara.
  • Kesercioğlu, T., Balım, A., Ceylan, A., & Moralı, S. (2000). İlköğretim okulları 7. sınıflarda uygulanmakta olan fen dersi konularının öğretiminde görülen okullar arası farklılıklar. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • McMillan, J. H. (2000). Educationalresearch: Fundamentals fortheconsumer. New York: Longman.
  • MEB. (1995). 1923-1983 Yıllarında Talim ve Terbiye Kurulu Çalışmaları [Studies of Board of Education]. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB. (1999). Millî Eğitim Bakanlığı Fen Liseleri Yönetmeliği [Ministry of National Education Regulation on Science High Schools]. Ankara.
  • MEB. (2010). Millî Eğitim Bakanlığı Fen Liseleri Yönetmeliği [Ministry of National Education Regulation on Science High Schools]. Ankara.
  • MEB. (2017). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim [National Education Statistics Formal Education] 2016/'17. Ankara.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma – Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber [Qualıtatıve research- A Guide to Design and Implementation]. (S. Turan, Çev. Ed.) Ankara, Turkey, Nobel.
  • Mutlu, M. (2006). Anadolu lisesi, anadolu öğretmen lisesi, fen lisesindeki öğrencilerin öğrenme stilleri ile biyoloji dersine karşı tutumları arasındaki ilişki [The Relation between the Learning Styles of the Students In Anatolian High Schools, Anatolian Teachers’ High Schools Science High Schools and Their Attitudes towards Biology Course]. International Journal of Environmental&ScienceEducation, 1(2). 148-162.
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: Fen lisesi örneği [A validity study related to secondary school institutions student selection and placement exam's achievement and academic achievement at high school: Science school sample]. Ankara University, Institute of Educational Sciences, Educational Sciences Department, Measurement and Evaluation in Education, Ankara.
  • Özbaş, M. (2013). Genel lise ve fen lisesi öğrencilerinin ortaöğretimde fırsat ve imkân eşitliğine yönelik algılarının incelenmesi [analysıs of general and scıence hıgh school student perceptıons related to opportunıty and possıbılıty equalıty]. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi [International Journal of Eurasia Social Sciences], 4(10), 1-18.
  • Pehlivan, H. (2010). Ankara fen lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının bazı ailesel faktörler açısından incelenmesi [an analysis of Ankara scıence hıgh school students’ attıtudes towards math and thıer academıc self-concepts ın term of some famıly characterıstıcs]. Kastamonu Eğitim Dergisi [Kastamonu Education Journal], 18(3), 805-818.
  • Pehlivan, H. & Köseoğlu, P. (2011). Ankara fen lisesi öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımları [attıtudes towards mathematġcs course and the academic self concept of the students attendıng at Ankara scıence hıgh school]. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi [Buca Faculty of Education Journal], (31), 153-167.
  • Pehlivan, H. & Köseoğlu, P. (2011b). Fen lisesi öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları ile akademik benlik tasarımlarının incelenmesi [an examınatıon of scıence hıgh school students’ attıtudes towards chemıstry course and theır academıc self concept]. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi [Buca Faculty of Education Journal], (29), 90-102.
  • Peker, M. & Aydın, B. (2003). Anadolu ve fen liselerindeki öğrencilerin öğrenme stilleri [Learning styles of students in Anatolian and science high schools]. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Pamukkale University Journal of Education], 14(14), 167-172.
  • Selvi, K. (1996). Fen Lisesi ve Matematik Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Ankara Fen Lisesinde Bir İnceleme. [Evaluation science and math programs of the science high school]. (Unpublished Master Thesis), Ankara University, Institute of Social Sciences, Ankara.
  • Shavelson, R. J. (2016). Sosyal bilimler için istatistik [Statistics for social sciences]. (N. Güler, Translated & Ed.) Ankara: Pegem Publications.
  • Ünal, F. & Ünal, M. (2010). Türkiye’de ortaöğretim programlarının gelişimi [development of secondary school currıculums in Turkey]. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi [Social Sciences Research Journal]. 1, 110-125.
  • Ünal, S., Çoştu, B. & Karataş, F. Ö. (2004). Türkiye de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış [A General Look at the Science Curriculum Development Studies in Turkey]. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi [Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty], 24(2).
  • Yavuz, M., Gülmez, D. & Özkaral, T. C. (2016). Fen lisesi öğrencilerinin akademik başarıları ile ilgili deneyimlerinin değerlendirilmesi [the evaluation of experiences regarding academic achievement of science high school student]. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi [Kastamonu Education Journal], 24(4), 1655-1672.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in the social sciences]. Ankara: Seçkin Publications.
  • Yıldız, E., Aydoğdu, B., Akpınar, E. & Ergin, Ö. (2007). Fen bilgisi öğretmenlerinin fen deneylerine yönelik tutumları [science teachers' attitudes towards science experiments]. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi [Boğaziçi University Journal of Education], 24(2), 71-86.
  • Yilmaz, A. & Morgil, F. İ. (1992). Türkiye'de fen öğretiminin genel bir değerlendirmesi sonuçları ve öneriler [A general evaluation of science teaching in Turkey results and recommendations] Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [Hacettepe University Journal of Education], 7(7).
  • Yürümezoğlu, K. (2008). Fen öğretiminde sorunsalın önemi [The importance of problematic in science teaching]. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi [Journal of the Hasan Alı Yucel Faculty of Education], 2008-2(10), 15-24.
  • Zabun, B. (2007). Ankara fen lisesi monografisi (1964-2004) [Ankara Science High school (1964-2004)]. (Unpublished Doctoral Disseration). Gazi University, Ankara, Turkey.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ata Pesen 0000-0003-1676-7444

Behçet Oral 0000-0002-6885-1683

Uğur Epçaçan 0000-0003-0240-7093

Yayımlanma Tarihi 24 Ocak 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Pesen, A., Oral, B., & Epçaçan, U. (2020). Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey. Journal of Education and Future(17), 39-52. https://doi.org/10.30786/jef.524932
AMA Pesen A, Oral B, Epçaçan U. Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey. JEF. Ocak 2020;(17):39-52. doi:10.30786/jef.524932
Chicago Pesen, Ata, Behçet Oral, ve Uğur Epçaçan. “Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey”. Journal of Education and Future, sy. 17 (Ocak 2020): 39-52. https://doi.org/10.30786/jef.524932.
EndNote Pesen A, Oral B, Epçaçan U (01 Ocak 2020) Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey. Journal of Education and Future 17 39–52.
IEEE A. Pesen, B. Oral, ve U. Epçaçan, “Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey”, JEF, sy. 17, ss. 39–52, Ocak 2020, doi: 10.30786/jef.524932.
ISNAD Pesen, Ata vd. “Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey”. Journal of Education and Future 17 (Ocak 2020), 39-52. https://doi.org/10.30786/jef.524932.
JAMA Pesen A, Oral B, Epçaçan U. Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey. JEF. 2020;:39–52.
MLA Pesen, Ata vd. “Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey”. Journal of Education and Future, sy. 17, 2020, ss. 39-52, doi:10.30786/jef.524932.
Vancouver Pesen A, Oral B, Epçaçan U. Science High School Students’ Perceptions of Science High Schools in Turkey. JEF. 2020(17):39-52.
Gereken durumlarda baş editör ile iletişim kurmak için jef.editor@gmail.com adresine e-posta gönderebilirsiniz.