Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinde Dans Faaliyetlerine Katılımın İletişim Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2022, , 158 - 167, 30.12.2022
https://doi.org/10.52974/jena.1129990

Öz

1. Akgül, P., K. (2006). Kişilerarası iletişimde dans ve beden dili işlevini etkileyen
etmenler ve bir alan araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Konya T.C. Selçuk
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Bilim Dalı: Konya.

2. Aktaş, G. (1999). Temel Dans Eğitimi. Ege Üniversitesi Basımevi.

3. Baltaş, Z. (2007). Bedenin Dili (40. baskı). Remzi Kitabevi.

4. Bakır, M. A. & Aydın, C. (2015). İstatistik. Nobel Akademi Yayıncılık

5. Çalışkan, D. D. H. , Batmaz, Ö. G. B. , Taşcı, P. D. D. , Şenbayram, Ö. G. F. , Tuncer, O. M. B., Akalın, Ö. G. D. Erkoçak, Ö. G. A. Ş, Feratan, Ö. G. M., & Uluyol, A. G. M. (2016). Tarihi ve kültürel değerlerin dans yoluyla topluma aktarımına ilişkin görüşlerin belirlenmesi: Eskişehir’in tarihi ve kültürel değerlerinin anlatımında “Tymbri’in dansı”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 16. (319-340). https://doi.org/10.18037/ausbd.417483

Kaynakça

  • 1. Akgül, P., K. (2006). Kişilerarası iletişimde dans ve beden dili işlevini etkileyen etmenler ve bir alan araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Konya T.C. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Bilim Dalı: Konya.
  • 2. Aktaş, G. (1999). Temel Dans Eğitimi. Ege Üniversitesi Basımevi
  • 3. Baltaş, Z. (2007). Bedenin Dili (40. baskı). Remzi Kitabevi.
  • 4. Bakır, M. A. & Aydın, C. (2015). İstatistik. Nobel Akademi Yayıncılık
  • 5. Çalışkan, D. D. H. , Batmaz, Ö. G. B. , Taşcı, P. D. D. , Şenbayram, Ö. G. F. , Tuncer, O. M. B., Akalın, Ö. G. D. Erkoçak, Ö. G. A. Ş, Feratan, Ö. G. M., & Uluyol, A. G. M. (2016). Tarihi ve kültürel değerlerin dans yoluyla topluma aktarımına ilişkin görüşlerin belirlenmesi: Eskişehir’in tarihi ve kültürel değerlerinin anlatımında “Tymbri’in dansı”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 16. (319-340). https://doi.org/10.18037/ausbd.417483

İnvestigation of the Effect of University Students Participation in Dance Activities on Their Communication Skills

Yıl 2022, , 158 - 167, 30.12.2022
https://doi.org/10.52974/jena.1129990

Öz

ABSTRACT
Aim: This study aimed to examine the effects of university students' participation in dance activities on their communication skills.
Material-Method: The research was carried out in a quasi-experimental design model with pre-test post-test control group. 196 students , 130 female (X age = 20,45± 1,77) and 66 male (X age = 21,21± 2,50) participated in this research at Mersin University. While 58 female) and 32 male constituted the experimental group, 72 female and 34 Males were in the control group. The Personal Information Form and the Communication Skills Scale developed by Korkut (1996) were applied to the participants to measure the communication skills of the students. Descriptive statistics , independent T test and paired sample T test were used in data analysis.
Findings: According to the findings, it was seen that the Communication Skills Scale pretest scores of the students in the experimental and control groups did not differ significantly from each other (t=0.924, p>0.05). In addition, it was found that the Communication Skills Scale posttest scores of the students in the experimental group (107.27±8.18) were significantly higher than the posttest scores of the students in the control group (100.93±7.70). It was revealed in the study that the scores of the participants in the experimental group participating in the dance activities were significantly higher than the participants in the control group who did not participate in the dance activities..
Conclusion: It is found that the dance affects the communication skills positively.
Keywords: Dance, Communication Skills, Dance and Communication

Kaynakça

  • 1. Akgül, P., K. (2006). Kişilerarası iletişimde dans ve beden dili işlevini etkileyen etmenler ve bir alan araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Konya T.C. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Bilim Dalı: Konya.
  • 2. Aktaş, G. (1999). Temel Dans Eğitimi. Ege Üniversitesi Basımevi
  • 3. Baltaş, Z. (2007). Bedenin Dili (40. baskı). Remzi Kitabevi.
  • 4. Bakır, M. A. & Aydın, C. (2015). İstatistik. Nobel Akademi Yayıncılık
  • 5. Çalışkan, D. D. H. , Batmaz, Ö. G. B. , Taşcı, P. D. D. , Şenbayram, Ö. G. F. , Tuncer, O. M. B., Akalın, Ö. G. D. Erkoçak, Ö. G. A. Ş, Feratan, Ö. G. M., & Uluyol, A. G. M. (2016). Tarihi ve kültürel değerlerin dans yoluyla topluma aktarımına ilişkin görüşlerin belirlenmesi: Eskişehir’in tarihi ve kültürel değerlerinin anlatımında “Tymbri’in dansı”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 16. (319-340). https://doi.org/10.18037/ausbd.417483
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necat Toprak 0000-0003-2233-6229

Hüseyin Selvi 0000-0002-3513-0003

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Toprak, N., & Selvi, H. (2022). Üniversite Öğrencilerinde Dans Faaliyetlerine Katılımın İletişim Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(2), 158-167. https://doi.org/10.52974/jena.1129990

Flag Counter