Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Eğitici Çizgi Romanlar ile İlgili Görüşleri

Yıl 2023, , 96 - 127, 30.06.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1268284

Öz

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin eğitici çizgi romanlar ile ilgili görüşlerini incelemektir. Bu amaç ile çizgi roman ile ilgili alanyazın taraması yapılmıştır. Bu doğrultuda; çizgi romanların ne olduğu, çizgi romanların temel özellikleri, çizgi romanların tarihsel gelişimi, çizgi romanların ülkemizdeki tarihsel gelişimi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Eğitici çizgi romanların çeşitli değişkenler üzerindeki etkisini araştıran yurtiçi ve yurtdışında yapılan araştırmalar incelenmiştir. Yapılan çalışmalar, çizgi romanların daha çok ortaokul ve lise öğrencileri ile sosyal bilgiler, fen bilimleri, tarih dersleri ve dil öğretimi süreçlerinde kullanıldığını göstermektedir. İlkokul düzeyinde eğitici çizgi roman kullanımı ve bu alanda gerçekleştirilen çalışmalar sınırlıdır. Bu neden ile çalışmada sınıf öğretmenlerinin ilkokul düzeyinde eğitici çizgi romanlar ile ilgili görüşleri araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinde olgubilimsel desen ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak 8 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin eğitici çizgi romanları ilkokul düzeyinde kullanımının eğitim öğretim açısından faydalı buldukları ve eğitici çizgi romanların ilkokul düzeyinde kullanılmasına ve eğitici çizgi romanlar ile ilgili eğitim almaya yönelik olumlu bir bakış açısına sahip oldukları görülmektedir. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmenlerinin ve okul müdürlerinin eğitici çizgi romanları eğitim öğretim sürecine daha çok dahil etmesi için eğitici çizgi romanlar ile ilgili hizmet içi eğitimler alması, sınıf öğretmenlerinin teknolojiye yönelik hizmet içi eğitimler alması, eğitici çizgi romanlara müfredatta yer verilmesi, eğitici çizgi romanlar ile ilgili daha büyük örneklemler ile nicel çalışmalar gerçekleştirilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abbott, J., & Ryan, T. (1999). “Consstructing knowledge, reconstructing schooling” Educational Leadership, November, 57(3), 66-69.
  • Akcanca, N. (2020). An alternative teaching tool in science education: Educational comics. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4). 1550-1570.
  • Alkan, C. (1982). Eğitim teknolojisi ve öğretmen eğitimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 377-379.
  • Arroio, A. (2011). Comics as a narrative in natural science education. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, Special issue, 93-98.
  • Cantek, L. (2014). Türkiye’de çizgi roman. İletişim.
  • Cary, S. (2004). Going graphic: comics at work in the multilingual clasroom. Heinemann, 10(1), 1–4.
  • Caruso, F., & Freitas, N. D. (2009). Física moderna no ensino médio: o espaço-tempo de Einstein em tirinhas. Caderno Brasileiro de Ensino de Física, 26 (2), 355-366.
  • Cheesman, K. (2006). Using comics in the science classroom. Journal of College Science Teaching, 35 (4), 48-51.
  • Creswell, J. W. (2013). Steps in conducting a scholarly mixed methods study. DBER Speaker series. University of Nebraska Discipline-Based Education Research Group (Online) Retrieved. 11-14.
  • Çökelez, A. (2015). Models and modeling in science education, teachers, prospective teacahers and students: literature review. Turkısh Studıes-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 255-272.
  • Duru, K., & Gürdal, A. (2002). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ildiriler Kitabı, 1, 310-316.
  • Freeman, D. ve Freeman, Y. (2000). Teaching reading in multilingual classrooms. Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Gürdal, A., Bakioğlu A., & Öztuna A. (2005). Fen bilgisi eğitimi lisansüstü tezlerinin incelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 53-58.
  • Harlen, W. (1985). Teaching and learning primary science. Teachers College.
  • Haugaard, K. (1973). Comic books: conduits to culture? Reading Teacher, 27, 54-55. Hosler, J., & Boomer, K. B. (2011). Are comic books an effective way to engage nonmajors in learning and appreciating science? CBE-Life Sciences Education, 10(3), 309-317.
  • Hutchinson, K. (1949) An experiment in the use of comics as instructional material. Journal of Educational Sociology, 23, 236-245.
  • Ishikura, N. (2013). The impact of Japanese popular culture and motivation on language learning: exploring the use of manga for teaching Japanese culture and reading, [Unpublished master’s thesis]. Purdue University, Indiana, USA.
  • İlhan, G. O. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde çizgi romanların kullanımı, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar, Türkiye.
  • İlhan, G. O., & Oruç, Ş. (2019). Sosyal bilgiler dersinde çizgi roman kullanımı: Teksas tarihi. Eğitim ve Bilim, 44(198), 327-341.
  • Kılıçkaya, F., & Krajka, J. (2012). Can the use of web-based comic strip creation tool facilitate efl learners ’grammar and sentence writing? British Journal of Educational Technology, 43(6), 161–165.
  • Köçer, M., & Koçoğlu, E. (2020). Eğitim tarihi. Pegem Akademi.
  • Kurt, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Olson, J. C. (2008). The comic strip as a medium for promoting science literacy, [Unpublished master’s thesis]. California State University, California, USA.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28(4), 563-575.
  • Lin, S. F., Lin, H., Lee, L. & Yore, D. L. (2015). Are science comics a good medium for science communication? The case for public learning of nanotechnology. International Journal of Science Education, 5(3), 276–294.
  • McLoughlin, T. O. (1989). Zimbabwe çizgi romanlarını okumak. Afrika Edebiyatlarında Araştırma, 20(2), 217-241.
  • McVicker, C. (2007). Comic strips as a text structure for learning to read. The Reading Teacher 61(1), 85–88.
  • Megawati, F., & Anugerahwati, M. (2012). Comic strips: a study on the teaching of writing narrative texts to Indonesian efl students. TEFLIN Journal, 23(2), 183-205
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. (2nd ed). Sage.
  • Mutlu, Z. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretimi sürecinde eğitici çizgi roman kullanımına ilişkin görüşleri, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye.
  • Onat Kocabıyık, O. (2015). Olgubilim ve gömülü kuram: bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Özdemir, E. (2010). The effect of instructional comics on sixth grade students' achievement in heat transfer, Yayımlanmamış doktora tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Park, J. S., Kim, D. H., & Chung, M. S. (2011). Anatomy comic strips. Anatomical Sciences Education, 4(5), 275-179.
  • Perkins, D. N. (1999). The many faces of constructivısm. Educational Leadership, 199, 6-11. Phoon, H. Y., Roslan, R., Shahrill, M., & Said, H. (2020). The role of comics in elementary school science education. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 10(2), 67-76.
  • Popa, N. L., & Tarabuzan, E. O. (2015). Using comic strips in teaching and learning French as foreign language: changes in motivational beliefs. Review of Artistic Education, 9(10), 273-278.
  • Pustz, M. (2012). Comic cooks and American cultural history. Continuum International Publishing Group.
  • Rota, G., & Izquierdo, J. (2003). "Comics" as a tool for teaching biotechnology in primary schools. Electronic Journal of Biotechnology, 6(2), 85-89.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., & Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve mayoz bölünme konularının öğretiminde model kullanımının önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 85-88.
  • Song, Y., Heo, M., Krumenaker, L., & Tippins, D. (2008). Cartoons-an alternative learning assessment. Science Scope, 32(1), 16-21.
  • Spiegel, A. N., McQuillan, J., Halpin, P., Matuk, C., & Diamond, J. (2013). Engaging teenagers with science through comics. Research In Science Education, 43(6), 2309-2326.
  • Şentürk, M. (2020). Sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman ve eğitici çizgi film kullanımının öğrencilerin tutum, motivasyon ve akademik başarısına etkileri, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.
  • Şentürk Ö. Ç. (2020). Argümantasyon destekli eğitici çizgi romanların öğrencilerin çevreye yönelik ilgi, motivasyon ve akademik başarılarına etkisi ile öğrenci deneyimleri, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Tilley, C. L. (2008). Reading comics. School Library Media Activities Monthly, 24(9), 23-26.
  • Tatalovic, M. (2009). Science comics as tools for science education and communication: a brief, exploratory study. Journal of Science Communication, 8(4), 1-17.
  • Topkaya, Y. (2014). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinde eğitici çizgi roman kullanımının bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Topkaya, Y., & Şimşek, U. (2015). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersine yönelik tutum üzerinde eğitici çizgi romanların etkisi. Journal of Computer and Education Research, 3(6), 152-167.
  • Topkaya, Y., & Şimşek, U. (2016). The effect of educational comics on the academic achievement and attitude towards earthquake. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3), 46-54.
  • Topkaya, Y., & Yılar, B. (2015). Analysis student views related to educative comics. Route Educational and Social Science Journal, 2(3), 106-117.
  • Ünal, O. (2018). Sosyal Bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Antalya, Türkiye.
  • Vermette, P., & Foote, C. (2001). Constructivist philosophy and cooperative learning practice: toward integration and reconciliation in secondary classrooms. American Secondary Education. 30(1). 26-37.
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı, 163, 104-120.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları. Yıldırım, E. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitici çizgi roman hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 52-70.
  • Zimmerman, B. (2008). Creating comics fosters reading, writing and creativity, Education Digest, 74(4), 55-57.
  • Williams, R. (2008). Image, text, and story: comics and graphic novels in the classroom. Art Education, 61(6), 13-19.

OPINIONS OF CLASSROOM TEACHERS ABOUT EDUCATIONAL COMICS

Yıl 2023, , 96 - 127, 30.06.2023
https://doi.org/10.52974/jena.1268284

Öz

The aim of this research is to examine the opinions of classroom teachers about educational comics. For this purpose, a review of the literature related to comics was conducted. In this direction; information about what comics are, the main characteristics of comics, the historical development of comics, the historical development of comics in our country has been given. Studies conducted at home and abroad investigating the impact of educational comics on various variables have been examined. Studies have shown that comics are mostly used by middle and high school students in social studies, science, history lessons and language teaching processes. The use of educational comics at the primary school level and the studies carried out in this area are limited. For this reason, in the study, the opinions of classroom teachers about educational comics at the primary school level were investigated. The research was conducted with a phenomenological pattern in qualitative research methods. Semi-structured interview questions consisting of 8 questions were used as a data collection tool. The data were analyzed by content analysis method. According to the results obtained from the research, it is seen that classroom teachers find the use of educational comics at the primary school level useful in terms of education and that they have a positive outlook on the use of educational comics at the primary school level and on receiving education related to educational comics. As a result of the research, classroom teachers and school principals to be more involved in the educational process of educational comic books comic books related to educational in-service training, classroom teacher technology-oriented in-service training, educational comic books to be included in the curriculum, educational comic books related to a quantitative study with a larger sample is suggested to be performed.

Kaynakça

  • Abbott, J., & Ryan, T. (1999). “Consstructing knowledge, reconstructing schooling” Educational Leadership, November, 57(3), 66-69.
  • Akcanca, N. (2020). An alternative teaching tool in science education: Educational comics. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(4). 1550-1570.
  • Alkan, C. (1982). Eğitim teknolojisi ve öğretmen eğitimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 377-379.
  • Arroio, A. (2011). Comics as a narrative in natural science education. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, Special issue, 93-98.
  • Cantek, L. (2014). Türkiye’de çizgi roman. İletişim.
  • Cary, S. (2004). Going graphic: comics at work in the multilingual clasroom. Heinemann, 10(1), 1–4.
  • Caruso, F., & Freitas, N. D. (2009). Física moderna no ensino médio: o espaço-tempo de Einstein em tirinhas. Caderno Brasileiro de Ensino de Física, 26 (2), 355-366.
  • Cheesman, K. (2006). Using comics in the science classroom. Journal of College Science Teaching, 35 (4), 48-51.
  • Creswell, J. W. (2013). Steps in conducting a scholarly mixed methods study. DBER Speaker series. University of Nebraska Discipline-Based Education Research Group (Online) Retrieved. 11-14.
  • Çökelez, A. (2015). Models and modeling in science education, teachers, prospective teacahers and students: literature review. Turkısh Studıes-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(15), 255-272.
  • Duru, K., & Gürdal, A. (2002). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde kavram haritasıyla ve gruplara kavram haritası çizdirilerek öğretimin öğrenci başarısına etkisi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ildiriler Kitabı, 1, 310-316.
  • Freeman, D. ve Freeman, Y. (2000). Teaching reading in multilingual classrooms. Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Gürdal, A., Bakioğlu A., & Öztuna A. (2005). Fen bilgisi eğitimi lisansüstü tezlerinin incelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 53-58.
  • Harlen, W. (1985). Teaching and learning primary science. Teachers College.
  • Haugaard, K. (1973). Comic books: conduits to culture? Reading Teacher, 27, 54-55. Hosler, J., & Boomer, K. B. (2011). Are comic books an effective way to engage nonmajors in learning and appreciating science? CBE-Life Sciences Education, 10(3), 309-317.
  • Hutchinson, K. (1949) An experiment in the use of comics as instructional material. Journal of Educational Sociology, 23, 236-245.
  • Ishikura, N. (2013). The impact of Japanese popular culture and motivation on language learning: exploring the use of manga for teaching Japanese culture and reading, [Unpublished master’s thesis]. Purdue University, Indiana, USA.
  • İlhan, G. O. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde çizgi romanların kullanımı, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar, Türkiye.
  • İlhan, G. O., & Oruç, Ş. (2019). Sosyal bilgiler dersinde çizgi roman kullanımı: Teksas tarihi. Eğitim ve Bilim, 44(198), 327-341.
  • Kılıçkaya, F., & Krajka, J. (2012). Can the use of web-based comic strip creation tool facilitate efl learners ’grammar and sentence writing? British Journal of Educational Technology, 43(6), 161–165.
  • Köçer, M., & Koçoğlu, E. (2020). Eğitim tarihi. Pegem Akademi.
  • Kurt, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye.
  • Olson, J. C. (2008). The comic strip as a medium for promoting science literacy, [Unpublished master’s thesis]. California State University, California, USA.
  • Lawshe, C. H. (1975). A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 28(4), 563-575.
  • Lin, S. F., Lin, H., Lee, L. & Yore, D. L. (2015). Are science comics a good medium for science communication? The case for public learning of nanotechnology. International Journal of Science Education, 5(3), 276–294.
  • McLoughlin, T. O. (1989). Zimbabwe çizgi romanlarını okumak. Afrika Edebiyatlarında Araştırma, 20(2), 217-241.
  • McVicker, C. (2007). Comic strips as a text structure for learning to read. The Reading Teacher 61(1), 85–88.
  • Megawati, F., & Anugerahwati, M. (2012). Comic strips: a study on the teaching of writing narrative texts to Indonesian efl students. TEFLIN Journal, 23(2), 183-205
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. (2nd ed). Sage.
  • Mutlu, Z. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretimi sürecinde eğitici çizgi roman kullanımına ilişkin görüşleri, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye.
  • Onat Kocabıyık, O. (2015). Olgubilim ve gömülü kuram: bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Özdemir, E. (2010). The effect of instructional comics on sixth grade students' achievement in heat transfer, Yayımlanmamış doktora tezi]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Park, J. S., Kim, D. H., & Chung, M. S. (2011). Anatomy comic strips. Anatomical Sciences Education, 4(5), 275-179.
  • Perkins, D. N. (1999). The many faces of constructivısm. Educational Leadership, 199, 6-11. Phoon, H. Y., Roslan, R., Shahrill, M., & Said, H. (2020). The role of comics in elementary school science education. Formatif: Jurnal Ilmiah Pendidikan MIPA, 10(2), 67-76.
  • Popa, N. L., & Tarabuzan, E. O. (2015). Using comic strips in teaching and learning French as foreign language: changes in motivational beliefs. Review of Artistic Education, 9(10), 273-278.
  • Pustz, M. (2012). Comic cooks and American cultural history. Continuum International Publishing Group.
  • Rota, G., & Izquierdo, J. (2003). "Comics" as a tool for teaching biotechnology in primary schools. Electronic Journal of Biotechnology, 6(2), 85-89.
  • Sarıkaya, R., Selvi, M., & Doğan Bora, N. (2004). Mitoz ve mayoz bölünme konularının öğretiminde model kullanımının önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1), 85-88.
  • Song, Y., Heo, M., Krumenaker, L., & Tippins, D. (2008). Cartoons-an alternative learning assessment. Science Scope, 32(1), 16-21.
  • Spiegel, A. N., McQuillan, J., Halpin, P., Matuk, C., & Diamond, J. (2013). Engaging teenagers with science through comics. Research In Science Education, 43(6), 2309-2326.
  • Şentürk, M. (2020). Sosyal bilgiler dersinde eğitici çizgi roman ve eğitici çizgi film kullanımının öğrencilerin tutum, motivasyon ve akademik başarısına etkileri, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.
  • Şentürk Ö. Ç. (2020). Argümantasyon destekli eğitici çizgi romanların öğrencilerin çevreye yönelik ilgi, motivasyon ve akademik başarılarına etkisi ile öğrenci deneyimleri, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Tilley, C. L. (2008). Reading comics. School Library Media Activities Monthly, 24(9), 23-26.
  • Tatalovic, M. (2009). Science comics as tools for science education and communication: a brief, exploratory study. Journal of Science Communication, 8(4), 1-17.
  • Topkaya, Y. (2014). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersinde eğitici çizgi roman kullanımının bilişsel ve duyuşsal öğrenmelere etkisi, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Topkaya, Y., & Şimşek, U. (2015). Vatandaşlık ve demokrasi eğitimi dersine yönelik tutum üzerinde eğitici çizgi romanların etkisi. Journal of Computer and Education Research, 3(6), 152-167.
  • Topkaya, Y., & Şimşek, U. (2016). The effect of educational comics on the academic achievement and attitude towards earthquake. International Online Journal of Educational Sciences, 8(3), 46-54.
  • Topkaya, Y., & Yılar, B. (2015). Analysis student views related to educative comics. Route Educational and Social Science Journal, 2(3), 106-117.
  • Ünal, O. (2018). Sosyal Bilgiler dersinde eğitici çizgi roman kullanımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Antalya, Türkiye.
  • Vermette, P., & Foote, C. (2001). Constructivist philosophy and cooperative learning practice: toward integration and reconciliation in secondary classrooms. American Secondary Education. 30(1). 26-37.
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal kullanımı ile coğrafya konularının eğitim ve öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı, 163, 104-120.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları. Yıldırım, E. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının eğitici çizgi roman hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 52-70.
  • Zimmerman, B. (2008). Creating comics fosters reading, writing and creativity, Education Digest, 74(4), 55-57.
  • Williams, R. (2008). Image, text, and story: comics and graphic novels in the classroom. Art Education, 61(6), 13-19.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dila Leylak 0000-0002-5597-2048

Serkan Say 0000-0002-0917-8660

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Leylak, D., & Say, S. (2023). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitici Çizgi Romanlar ile İlgili Görüşleri. Eğitim Ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(1), 96-127. https://doi.org/10.52974/jena.1268284

Flag Counter