Çalışmamızda
15 sorudan oluşan bir anket, meslek lisedeki 10. ve 11 sınıf öğrencileri arasından
216 öğrenciye uygulanmıştır. Anket soruları daha önce yayınlanmış başka bir
makaledeki sorularından yararlanılarak hazırlanmıştır. Anketin istatiksel
güvenirliği için anket belirli sayıdaki öğrenci grubuna değişik zamanlarda iki kez
uygulanmış ve çıkan sonuçların birbirine %97 oranına yakın olduğu görülmüştür (
Test- tekrar test yöntemi). Bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin bazı
eksikliklerle beraber genel iş sağlığı ve güvenliği kurallarını öğrendikleri ve
çalışırken bu kurallara uydukları görülmüştür.
Genç
işçilerin kaza geçirme oranlarının diğer yaş guruplarındaki işçilere göre fazla
olduğu bilinmektedir. Bu yüzden ileriki yıllarda birer genç işçi olarak
çalışma hayatına katılacak meslek lisesi öğrencilerine iş sağlığı ve güvenliği
eğitimi vermek büyük önem arz etmektedir. Bizim bu çalışmamızda Fethiye Mustafa
Kemal Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde okuyan 10. ve 11 sınıf
öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği hakkında genel bilgi düzeylerini ölçmeye
çalışılmıştır. Bunun için anket çalışması yapılmış ve sonuçları
değerlendirilmiştir. Anketlerden elde edilen veriler yardımıyla lise
öğrencilerinin İSG konularıyla ilgili genel tutum ve davranışları öğrenilmeye
çalışılmıştır.
1- Ceren G., Yıldırım S. (2018). Çalışanların kişisel özelliklerinin iş kazası ve meslek hastalıklarına etkisi üzerine bir inceleme, Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, S.53
2- Özgüler A., Kaya K., Kağızmanlı B., Altuğ M.,(2016), Mühendislik fakültesi öğrencilerinin iş sağlığı ve güvenliği eğitimi yeterliliği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları, Haziran, Cilt:5
3- (2018), Çalışanların İş Sağlığı Ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete, Sayı: 30430
4. (2018), İş Sağlığı Ve Güvenliği, Rapor, Makine Mühendisleri Odası, Yayın No: MMO/689, Mart, Ankara, Türkiye
5- Aslanoğlu İ.,(2016),Sosyal Bilimlerde Metod ve Araştırma Teknikleri, Gazi Kitap Evi,1. Baskı, Ankara, Türkiye, S.10
6- Turan İ., Şimşek Ü., Aslan H.,(2015), Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği ve Likert-Tipi Soruların Kullanımı ve Analizi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Aralık, , Sayı:30
Öztürk, Y. (2020). Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, 32(2), 111-117. https://doi.org/10.7240/jeps.512524
AMA
Öztürk Y. Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları. JEPS. Haziran 2020;32(2):111-117. doi:10.7240/jeps.512524
Chicago
Öztürk, Yunus. “Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32, sy. 2 (Haziran 2020): 111-17. https://doi.org/10.7240/jeps.512524.
EndNote
Öztürk Y (01 Haziran 2020) Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32 2 111–117.
IEEE
Y. Öztürk, “Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları”, JEPS, c. 32, sy. 2, ss. 111–117, 2020, doi: 10.7240/jeps.512524.
ISNAD
Öztürk, Yunus. “Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32/2 (Haziran2020), 111-117. https://doi.org/10.7240/jeps.512524.
JAMA
Öztürk Y. Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları. JEPS. 2020;32:111–117.
MLA
Öztürk, Yunus. “Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, c. 32, sy. 2, 2020, ss. 111-7, doi:10.7240/jeps.512524.
Vancouver
Öztürk Y. Meslek Lisesi Öğrencilerinin İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkındaki Tutumları. JEPS. 2020;32(2):111-7.