Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 32 Sayı: 2, 128 - 136, 30.06.2020
https://doi.org/10.7240/jeps.537459

Öz

Kaynakça

  • [1] Guechi M.R., Desevaux P., Baucour P., Espanet C., Brunel R. ve Poirot M. (2015). Experimental Study on the Improvement of the Thermal Behavior of Electric Motors. Int. J. of Thermal & Environmental Engineering, 9(2), 91-97.[2] Fakhfakh M. A., Kasem M.H., Tounsi S. ve Neji R. (2008). Thermal Analysis of a Permanent Magnet Synchronous Motor for Electric Vehicles. Journal of Asian Electric Vehicle, 6(2), 1145-1151.[3] Herbert J., Arafat A., Wang G. ve Choi S. (2016). Investigation of a Thermal Model for a Permanent Magnet Assisted Synchronous Reluctance Motor. IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC), Long Beach, CA, USA, 20-24 Mart.[4] Zhu, S., Hu, Y., Liu, C. ve Wang, K. (2018). Iron Loss and Efficiency Analysis of Interior PM Machines for Electric Vehicle Applications. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 65(1), 114-124.[5] Uma Devi K. ve Sanavullah M.Y. (2011). Performance Analysis Of Exterior(Outer) Rotor Permanent Magnet Brushless Dc (Erpmbldc) Motor By Finite Element Method. 3rd International Conference on Electronics Computer Technology (ICECT), Kanyakumari, India, 8-10 Nisan.[6] Cabuk A.S., Saglam S., Tosun G. ve Ustun O. (2016). Investigation of Different Slot-Pole Combinations of An In-Wheel BLDC Motor for Light Electric Vehicle Propulsion. National Conference on Electrical, Electronics and Biomedical Engineering (ELECO 2016), Bursa, Turkey, 1-3 Aralık.[7] Cabuk A.S., Saglam S. ve Ustun O. (2017). Impact of Various Slot-Pole Combinations on an In-Wheel BLDC Motor Performance. I.U. - Journal of Electrical & Electronics Engineering, 17 (2), 3369-3375.[8] Cabuk A.S. (2016). A Novel Approach to Optimized Design of In-Wheel BLDC Motors. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Türkiye, s. 77-83. [9] Motor sargı yalıtım sınıfları ve çalışma sıcaklıkları, www.emo.org.tr/ekler/2095bad7034daef_ek.pdf (17.06.2018)[10] Motor sargı yalıtım sınıfları ve çalışma sıcaklıkları, www.siemens.com.tr (17.06.2018)[11] Nerg J., Rilla M. ve Pyrhönen J. (2008). Thermal Analysis of Radial Flux Electrical Machines with a High Power Density. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 55(10), 3543 – 3554.[12] Vansompel, H., Hemeida, A. ve Sergeant, P. (2017). Stator Heat Extraction System for Axial Flux Yokeless and Segmented Armature Machines. IEEE International Electric Machines and Drives Conference (IEMDC), Miami, FL, USA, 21-24 Mayıs.

Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması ile İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 32 Sayı: 2, 128 - 136, 30.06.2020
https://doi.org/10.7240/jeps.537459

Öz




Elektrik
motorlarında sıcaklık etkisi motorun çalışma karakteristiğini etkileyen önemli
parametrelerden birisidir. Isıl etkinin iyi bir şekilde incelenmesi
gerekmektedir. Araştırmacılar tarafından yapılacak elektrik motoru
tasarımlarının buna uygun olarak düzenlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada,
tekerlek içi fırçasız doğru akım (FDA) motorunun sıcaklık dağılımlarının
incelenmesi Lumped-devre modeli şeması yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Isıl
etkiler elektrik motorlarının performanslarını değiştirir. Bununla birlikte
kalıcı mıknatısların manyetik özelliklerini geri dönülmeksizin yitirmelerine
neden olurlar. Motor sargılarındaki yalıtkanları bozunuma uğratırlar. Bütün bu
etmenlerden dolayı ısıl etkinin imalattan önce iyi incelenmesi gereken bir
parametre olduğu unutulmamalıdır. Yapılan benzetim çalışması için hafif
elektrikli araçlarda daha çok kullanılmakta olan 3000 W çıkış gücü değerine
sahip, bara gerilimi 150V, hızı 1000 d/dk olan 20 kutup-24 oluklu yapı tercih
edilmiştir. Isıl analiz sonuçları incelenip, motorun tasarımında kullanılan
parçalar üzerindeki etkileri irdelenmiştir.




Kaynakça

  • [1] Guechi M.R., Desevaux P., Baucour P., Espanet C., Brunel R. ve Poirot M. (2015). Experimental Study on the Improvement of the Thermal Behavior of Electric Motors. Int. J. of Thermal & Environmental Engineering, 9(2), 91-97.[2] Fakhfakh M. A., Kasem M.H., Tounsi S. ve Neji R. (2008). Thermal Analysis of a Permanent Magnet Synchronous Motor for Electric Vehicles. Journal of Asian Electric Vehicle, 6(2), 1145-1151.[3] Herbert J., Arafat A., Wang G. ve Choi S. (2016). Investigation of a Thermal Model for a Permanent Magnet Assisted Synchronous Reluctance Motor. IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition (APEC), Long Beach, CA, USA, 20-24 Mart.[4] Zhu, S., Hu, Y., Liu, C. ve Wang, K. (2018). Iron Loss and Efficiency Analysis of Interior PM Machines for Electric Vehicle Applications. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 65(1), 114-124.[5] Uma Devi K. ve Sanavullah M.Y. (2011). Performance Analysis Of Exterior(Outer) Rotor Permanent Magnet Brushless Dc (Erpmbldc) Motor By Finite Element Method. 3rd International Conference on Electronics Computer Technology (ICECT), Kanyakumari, India, 8-10 Nisan.[6] Cabuk A.S., Saglam S., Tosun G. ve Ustun O. (2016). Investigation of Different Slot-Pole Combinations of An In-Wheel BLDC Motor for Light Electric Vehicle Propulsion. National Conference on Electrical, Electronics and Biomedical Engineering (ELECO 2016), Bursa, Turkey, 1-3 Aralık.[7] Cabuk A.S., Saglam S. ve Ustun O. (2017). Impact of Various Slot-Pole Combinations on an In-Wheel BLDC Motor Performance. I.U. - Journal of Electrical & Electronics Engineering, 17 (2), 3369-3375.[8] Cabuk A.S. (2016). A Novel Approach to Optimized Design of In-Wheel BLDC Motors. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Türkiye, s. 77-83. [9] Motor sargı yalıtım sınıfları ve çalışma sıcaklıkları, www.emo.org.tr/ekler/2095bad7034daef_ek.pdf (17.06.2018)[10] Motor sargı yalıtım sınıfları ve çalışma sıcaklıkları, www.siemens.com.tr (17.06.2018)[11] Nerg J., Rilla M. ve Pyrhönen J. (2008). Thermal Analysis of Radial Flux Electrical Machines with a High Power Density. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 55(10), 3543 – 3554.[12] Vansompel, H., Hemeida, A. ve Sergeant, P. (2017). Stator Heat Extraction System for Axial Flux Yokeless and Segmented Armature Machines. IEEE International Electric Machines and Drives Conference (IEMDC), Miami, FL, USA, 21-24 Mayıs.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Sinan Çabuk 0000-0002-6329-3715

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 32 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çabuk, A. S. (2020). Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması ile İncelenmesi. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, 32(2), 128-136. https://doi.org/10.7240/jeps.537459
AMA Çabuk AS. Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması ile İncelenmesi. JEPS. Haziran 2020;32(2):128-136. doi:10.7240/jeps.537459
Chicago Çabuk, Ali Sinan. “Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması Ile İncelenmesi”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32, sy. 2 (Haziran 2020): 128-36. https://doi.org/10.7240/jeps.537459.
EndNote Çabuk AS (01 Haziran 2020) Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması ile İncelenmesi. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32 2 128–136.
IEEE A. S. Çabuk, “Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması ile İncelenmesi”, JEPS, c. 32, sy. 2, ss. 128–136, 2020, doi: 10.7240/jeps.537459.
ISNAD Çabuk, Ali Sinan. “Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması Ile İncelenmesi”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 32/2 (Haziran 2020), 128-136. https://doi.org/10.7240/jeps.537459.
JAMA Çabuk AS. Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması ile İncelenmesi. JEPS. 2020;32:128–136.
MLA Çabuk, Ali Sinan. “Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması Ile İncelenmesi”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, c. 32, sy. 2, 2020, ss. 128-36, doi:10.7240/jeps.537459.
Vancouver Çabuk AS. Tekerlek İçi Fırçasız Doğru Akım Motorlarının Sıcaklık Dağılımlarının Lumped-Devre Modeli Şeması ile İncelenmesi. JEPS. 2020;32(2):128-36.