Son yıllarda otomotiv sektöründe çevreci uygulamaları destekleyen hibrit, elektrikli ve yakıt hücreli taşıtlar trendi gelişirken; bu trendler ağırlık ve maliyet azaltma ile performans ve yakıt ekonomisini iyileştirme gibi tamamlayıcı uygulamalarla desteklenmektedir. Güvenlik zafiyeti oluşturmadan yapılacak olan optimizasyon çalışmaları, araçları en uygun tasarım aşamasına getirme gayesiyle yürütülmektedir. Bu bağlamda ticari araçlarda optimizasyon çalışmaları son dönemlerde ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada, ticari bir otobüs gövde yapısında topoloji optimizasyonu tekniği kullanılarak optimizasyon çalışması yapılmıştır. Bir ticari taşıtın gövdesinin yol koşullarındaki mukavemetini değerlendirmenin birçok yöntemi bulunmaktadır. Bu yöntemlerden en kapsayıcısı olduğu değerlendirilen gövde katılık değerleri, optimizasyon çalışmasında kriter olarak kabul edilmiştir. Optimizasyon uygulamaları neticelendirildiğinde elde edilen otobüs gövde yapısının katılık değerleri, literatürde yer alan çalışmalardan edinilen ideal katılık değerleri, optimizasyon uygulamaları yapılmadan önceki otobüs gövdesinin burulma katılığı değerleri ile hafifletme yüzdesi, karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Optimizasyon çalışmaları neticesinde otobüs gövde yapısında %9 mertebelerinde bir hafifletme gerçekleştirilmiştir.
Optimizasyon Sonlu Elemanlar Analizi Otobüs Gövde Yapısı Gövde Katılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 34 Sayı: 2 |