Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama

Yıl 2022, Cilt: 34 Sayı: 4, 550 - 559, 31.12.2022
https://doi.org/10.7240/jeps.1156448

Öz

Bu çalışmada, İstanbul merkez ve ilçelerinde hizmet veren İSTEK Okulları’nda görev yapan öğretmenlerin yürürlükte olan 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun ve bu kanuna bağlı yönetmeliklerinin zorunlu kıldığı sorumluluklara ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesidir. Bu amaç doğrultusunda 24 adet sorudan oluşan bilgi değerlendirme ölçeği hazırlanmış ve katılımcılara yüz yüze anket yöntemi ile uygulanmıştır. Veri setleri SPSS 24.0 istatistik yazılımı vasıtasıyla çözümlenmiştir.
Analiz sonucunda, yangın esnasında yapılması gerekenler ile okullardaki riskler hakkında erkek öğretmenlerin bilgi düzeyi kadın öğretmenlere göre daha yüksek bulunmuştur.
Kadın öğretmenlerin ise yangınla mücadele ekipmanlarının sağlamlığı ile İSG konusunda fikirlerinin alınması konusundaki bilgi düzeylerinin erkek öğretmenlere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre gelecek nesillerin yetişmesinde büyük emeği bulunan öğretmenlerin İSG kültürünün gelişmesine katkı sağlayacak nitelikli eğitimlerin arttırılması önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Babaoğlu, Z. (2020). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği algı düzeyinin belirlenmesi (Trabzon örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Bazoğlu, M. (2019). MEB`e bağlı kamu kurumu çalışanlarının iş sağlığı ve güvenliği`ne bakış açısı ile mevcut durumun istatistiksel analizi: Şanlıurfa örneği (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Birken, İ. (2018). Anaokulu öğretmenlerinin mesleklerine yönelik iş sağlığı ve güvenliği algılarının değerlendirilmesi (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2006). Sosyal Bilimler için İstatistik. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve Lisrel Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
  • Dalyan, H., Dalyan, O., Öztürk, Ö. F. ve Pişkin, M. (2021a). “İş Sağlığı ve Güvenliğinde Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması”. Karaelmas İş Sağlığı ve Güvenliği Dergisi, 5(3), 219-228. https://doi.org/10.33720/kisgd.1009459
  • Ergül, A. (2020). Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş güvenliği bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi: Çanakkale ilinde uygulama (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Eymen, E. (2007). SPSS 15.0 Veri Analiz Yöntemleri. İstatistik Merkezi: Ankara.
  • Gümüş, B. (2016). Okullarda iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları ve öğretmenlerin bu konudaki bilgi düzeylerinin irdelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Kara, M. (2015). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapan teknik öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği bilgi düzeyleri (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Kayri, M. (2009). “Araştırmalarda gruplar arası farkın belirlenmesine yönelik çoklu karşılaştırma (Post-Hoc) teknikleri”. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1). 51-64. https://www.researchgate.net/publication/286282915_Arastirmalarda_gruplar_arasi_farkin_belirlenmesine_yonelik_coklu_karsilastirma_post-hoc_teknikleri
  • Kılıç, S. (2014). “Etki büyüklüğü”. Journal of Mood Disorders, 4(1), 44-46. https://doi.org/10.5455/jmood.20140228012836
  • Kilitçi, Z. (2018). Mesleki ve teknik eğitim kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına ilişkin yönetici görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
  • Krejcie, V. R., ve Morgan, W. D. (1970). “Determining Sample Size for Research Activities”. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610.
  • Özdamar, K., Odabaşı, Y., Hoşcan, Y., Bir, A. A., Kırcaali-İftar, G., Özmen, A. ve Uzuner, Y. (1999). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
  • Taşdemir, C. ve Gür, B. (2021). “Sınıf öğretmenlerinin iş sağlığı ve güvenliği öz yeterliği (Iğdır ili örneği)”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, 33(3), 467-477. https://doi.org/10.7240/jeps.888007
  • Yıldız, S. (2011). “Sosyal bilimlerde örnekleme sorunu: Nicel ve nitel paradigmalardan örnekleme kuramına bütüncül bir bakış”. Kesit Akademi Dergisi, 3(11), 421-442.
  • Yivli, İ. (2018). İstanbul Zeytinburnu ve Fatih ilçelerindeki anaokullarında çalışan öğretmenlerde, iş sağlığı ve güvenliği alanında farkındalık oluşturma uygulamaları (Yüksek Lisans Tezi). Erişim adresi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ugur Koyuncu 0000-0003-1447-0049

Ömer Faruk Öztürk 0000-0002-9244-6805

Proje Numarası -
Erken Görünüm Tarihi 23 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 34 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koyuncu, U., & Öztürk, Ö. F. (2022). Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, 34(4), 550-559. https://doi.org/10.7240/jeps.1156448
AMA Koyuncu U, Öztürk ÖF. Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama. JEPS. Aralık 2022;34(4):550-559. doi:10.7240/jeps.1156448
Chicago Koyuncu, Ugur, ve Ömer Faruk Öztürk. “Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 34, sy. 4 (Aralık 2022): 550-59. https://doi.org/10.7240/jeps.1156448.
EndNote Koyuncu U, Öztürk ÖF (01 Aralık 2022) Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 34 4 550–559.
IEEE U. Koyuncu ve Ö. F. Öztürk, “Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama”, JEPS, c. 34, sy. 4, ss. 550–559, 2022, doi: 10.7240/jeps.1156448.
ISNAD Koyuncu, Ugur - Öztürk, Ömer Faruk. “Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences 34/4 (Aralık 2022), 550-559. https://doi.org/10.7240/jeps.1156448.
JAMA Koyuncu U, Öztürk ÖF. Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama. JEPS. 2022;34:550–559.
MLA Koyuncu, Ugur ve Ömer Faruk Öztürk. “Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama”. International Journal of Advances in Engineering and Pure Sciences, c. 34, sy. 4, 2022, ss. 550-9, doi:10.7240/jeps.1156448.
Vancouver Koyuncu U, Öztürk ÖF. Öğretmenlerin İş Güvenliği Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi: İSTEK Okulları İstanbul Kampüslerinde Uygulama. JEPS. 2022;34(4):550-9.