Dişli çarklarda hasar oluşumu genellikle temas yüzeylerinde oluşan
yorulma şeklinde meydana gelmektedir. Bu çalışmada, dişli çarklarda diş temas
yüzeylerindeki hasara neden olan temas gerilmesinde dişli devir sayısının
etkisi teorik olarak hesaplanmış ve sonlu elemanlar yöntemi ile analiz(FEM)
edilmiştir. Çalışma, 2.5 kW gücünde, elastiklik katsayısı, aşırı yük, dinamik
yük, boyut, yük dağılımı ve yüzey koşulu gibi faktörlere bağlı olarak 1200,
1500 ve 1800 dev/dk dönme hızlarında, 108 çevrimdeki yorulma davranışı dikkate
alınarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda teorik hesaplamalar ile sonlu elemanlar
analizi sonuçlarının uyum içinde olduğu ve devir sayısı arttıkça temas
gerilmesinin azaldığı tespit edilmiştir.
Damage conditions in the gears usually occurs as fatigue wear of contact surfaces. In this study, the effect of the rotational speed of the gears on the contact stress caused by the damage to the tooth contact surfaces in the gear mechanisms was theoretically calculated and analyzed by finite element method (FEM). The study was carried out at 2.5 kW power, taking into consideration the fatigue behavior at 108 cycles at 1200, 1500 and 1800 rpm depending on factors such as elasticity coefficient, overload, dynamic load, size, load distribution and surface condition. As a result of the study, it was determined that the theoretical calculations and the results of the analysis of the FEM are in good agreement and the contact stress decreases as the revaluation speed increases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri \ Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |