" />" />" />" />" />
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-STÜDYO İÇERİSİNDE TOPLAM SES ŞİDDET DÜZEYİ VE SAYISAL ANALİZİ

Yıl 2018, , 219 - 228, 05.06.2018
https://doi.org/10.21923/jesd.400172

Öz

E-Stüdyo Uzaktan Eğitim
alanında online(senkron) eğitim veren üniversitelerde/kurumlarda ders alan
öğrencilerin derse aktif katılımlarını ve öğretim elemanlarının ilgi çeken
dersler oluşturmalarını sağlayan ortamlardır. Bu ortamlarda bulunan eğitim
teknolojilerinin en üst potansiyelde kullanımı ve adaptasyonu ile uzaktan
eğitimin başarısını artırmak amacıyla tasarlanmış ve geliştirilmiş bir
modeldir. Bu çalışmada e-stüdyo içerisinde ses kaynakları tarafından
oluşturulan sesler için toplam ses şiddet düzeyi ve reverbasyon hesaplamaları geliştirilen
bir yazılımla hesaplanmıştır.  Yapılan
hesaplamalara göre ses şiddet düzeyi modeli oluşturulmuş ve ses kalitesinin
artırılması içinde bazı iyileştirme önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgün-Özbek, O.E., (Kitap Özeti) Çevrimiçi Uzaktan Öğrenme: Bir Araştırma Gündemine Doğru. Anadolu Üniversitesi, 2015.
  • Armagan, H., Yigit, T., Sahiner, A., Modeling Of Effect Of The Components Of Distance Education İn Achievement Of Students, International Congress İn Honour Of Professor Ravi P. Agarwal, June 23-26, 2014 Uludag University, Bursa-Turkey, Page : 258
  • Başaran, İ. Eren. Ses Frekans Tekniği: Temel Ders Kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı, 1981.
  • Bautista, G., Borges, F., Smart Classrooms: Innovation İn Formal Learning Spaces To Transform Learning Experiences, Bulletin Of The Ieee Technical Committee On Learning Technology, Vol.15(2013), 18-21.
  • Birişçi, S., Video Konferans Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Tutumları Ve Görüşleri. Karadeniz Teknik Üniversitesi, 2013.
  • Bittinger, M.L., Basic College Mathematics. 11th Edition, International Edition. Boston: Pearson/Addison Wesley, 2010.
  • Bryant, K., Campbell, J., Kerr, D., Impact Of Web Based Flexible Learning On Academic Performance İn İnformation Systems, Journal Of Information Systems Education , V.14(2003).
  • Canbek, O . "Uzaktan Öğretme Ve Öğrenme: Uzaktan Eğitimin Temelleri". Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi 1 (2015): 102-111 <http://dergipark.gov.tr/auad/issue/3029/42084>
  • Cavenagh, R., The Evolving Electronic Classroom, (2002), Www.Dickinson.Edu/~Cavenagh
  • Chaudhary, A., Agrawal, G., Jharia, M., A Review On Applications Of Smart Class And E-Learning, International Journal Of Scientific Engineering And Research (Ijser), Vol.2(2014), 77-80.
  • Chen, E., Shi, Y., Xu, G., Xie, W., Shen, Z., Che, Y., Mao, Y., The Challenges And Solutions İn Turning Hcı From Desktop To Smart Spaces, Proceedings Of The Apchı 2002,Beijing, China.
  • Demir, E . "Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2015): <Http://dergipark.gov.tr/dpusbe/issue/4781/65913>
  • Deperlioglu, O., Kose, U., The Effectiveness And Experiences Of Blended Learning Approaches To Computer Programming Education, Computer Applications İn Engineering Education, Vol.21 .2(2013), 328-342.
  • Göçmenler, G . "Uzaktan Eğitim Teknolojileri Ve Çağdaş Yönelimler". Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0 (2014): <Http://dergipark.gov.tr/Sakaefd/issue/11231/134116>
  • Hrastinski, S., Asynchronous And Synchronous E-Learning: A Study Of Asynchronous And Synchronous E-Learning Methods Discovered That Each Supports Different Purposes, Educause Quarterly, 31.4(2008), 51-55.
  • İşman, A., Uzaktan Eğitim. Geliştirilmiş 4.Baskı. Ankara: Pegem Akademi, 2011.
  • Obasa, A.I., Eludire, A. A., Isaac, M., The Architectural Design Of An İntegrated Virtual Classroom System, Research Journal Of Information Technology, Vol.3(1)-2011, P:43-48.
  • Ozdemır, A., Alaybeyoglu, A., Mulayım, N., Balbal, K., Performance Evaluation Of Learning Styles Based On Fuzzy Logic Inference System, Computer Applications İn Engineering Education, Vol.24.6(2016), 853-865
  • Özkul, A . "Uzaktan Eğitim". Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0 (2014): <Http://dergipark.gov.tr/sakaefd/issue/11231/134144>
  • Özsoy, Y . "Uzaktan Eğitim Teknolojisinin Eğitimde Kullanılması". Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi 7 (2016): 475-491 <Http://dergipark.gov.tr/Ekurgu/issue/16240/170200>
  • Pocatilu, P. Alecu, F., Vetrici, M., (2010). Measuring The Efficiency Of Cloud Computing For E-Learning Systems, Wseas Transactions On Computers, Vol.9(1), 42-51.
  • Ren, H., Xu, G., Human Action Recognition İn Smart Classroom, Proceedings Of Fifth Ieee International Conference On Automatic Face Gesture Recognition, (2002) Page(S):399 – 404.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., Teaching And Learning At A Distance: Foundations Of Distance Education. 2nd Ed. Upper Saddle River, New Jersey: Merrill Prentice Hall, 2003.
  • Tomei, L.A., Online And Distance Learning: Concepts, Methodologies, Tools, And Applications. Hershey, Pa.: Information Science Reference, 2008.
  • Uşun, S., Uzaktan Eğitim. 1.Basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2006.
  • Winer, R.L., Cooperstock, J., The Intelligent Classroom: Changing Teaching And Learning With An Evolving Technological Environment, Computers &Education 38(2002),253–266.
  • Wu, J.H., Tennyson, R.D., Hsia, T.L., A Study Of Student Satisfaction İn A Blended E-Learning System Environment, Computers And Education, V.55(2010), P.155-164.
  • www.yildiz.edu.tr/~ilkorur/1.ppt Web Sayfası Erişim Tarihi (20.02.2018)
  • Yalcin, N., Altun, Y., Kose, U., Educational Material Development Model For Teaching Computer Network And System Management, Computer Applications İn Engineering Education, Vol.23.4(2015), 621-629
  • Yau, S., Gupta, Sks, Karim, F., Ahamed, Sı, Wang, Y., Wang, B., Smart Classroom: Enhancing Collaborative Learning Using Pervasive Computing Technology, In Asee Annual Conference Proceedings, (2003) P. 13633-13642.
  • Yiğit, T., Bingöl, O., Albayrak, M., Armağan, H., Aruğaslan, E., Çolak, R., Çivril, H., Yakut, G., Tonguç G., E-Stüdyo Teknik Alt Yapısı Ve Uzaktan Eğitime Katkısı, Iodl&Icem Joint Conference And Media Days, (2010), Eskisehir/Turkey

TOTAL SOUND PRESSURE LEVEL AND NUMERICAL ANALYSIS IN THE E-STUDIO

Yıl 2018, , 219 - 228, 05.06.2018
https://doi.org/10.21923/jesd.400172

Öz



















E-Studio is a platform that provides active
participation of students who take lessons from universities/institutions that
provide online (synchronous) training for distance education. This is a model
designed and developed to increase the success of distance education by using
and adapting educational technology at the highest potential in this
environment. In this study, the level of total sound intensity for the sounds
generated by the sound sources in the e-studio was calculated by software which
developed reverberation calculations. According to the calculations made, a
sound level of violence model is created and some improvement suggestions are
presented within the increase of sound quality.
    

Kaynakça

  • Akgün-Özbek, O.E., (Kitap Özeti) Çevrimiçi Uzaktan Öğrenme: Bir Araştırma Gündemine Doğru. Anadolu Üniversitesi, 2015.
  • Armagan, H., Yigit, T., Sahiner, A., Modeling Of Effect Of The Components Of Distance Education İn Achievement Of Students, International Congress İn Honour Of Professor Ravi P. Agarwal, June 23-26, 2014 Uludag University, Bursa-Turkey, Page : 258
  • Başaran, İ. Eren. Ses Frekans Tekniği: Temel Ders Kitabı. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı, 1981.
  • Bautista, G., Borges, F., Smart Classrooms: Innovation İn Formal Learning Spaces To Transform Learning Experiences, Bulletin Of The Ieee Technical Committee On Learning Technology, Vol.15(2013), 18-21.
  • Birişçi, S., Video Konferans Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Tutumları Ve Görüşleri. Karadeniz Teknik Üniversitesi, 2013.
  • Bittinger, M.L., Basic College Mathematics. 11th Edition, International Edition. Boston: Pearson/Addison Wesley, 2010.
  • Bryant, K., Campbell, J., Kerr, D., Impact Of Web Based Flexible Learning On Academic Performance İn İnformation Systems, Journal Of Information Systems Education , V.14(2003).
  • Canbek, O . "Uzaktan Öğretme Ve Öğrenme: Uzaktan Eğitimin Temelleri". Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi 1 (2015): 102-111 <http://dergipark.gov.tr/auad/issue/3029/42084>
  • Cavenagh, R., The Evolving Electronic Classroom, (2002), Www.Dickinson.Edu/~Cavenagh
  • Chaudhary, A., Agrawal, G., Jharia, M., A Review On Applications Of Smart Class And E-Learning, International Journal Of Scientific Engineering And Research (Ijser), Vol.2(2014), 77-80.
  • Chen, E., Shi, Y., Xu, G., Xie, W., Shen, Z., Che, Y., Mao, Y., The Challenges And Solutions İn Turning Hcı From Desktop To Smart Spaces, Proceedings Of The Apchı 2002,Beijing, China.
  • Demir, E . "Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (2015): <Http://dergipark.gov.tr/dpusbe/issue/4781/65913>
  • Deperlioglu, O., Kose, U., The Effectiveness And Experiences Of Blended Learning Approaches To Computer Programming Education, Computer Applications İn Engineering Education, Vol.21 .2(2013), 328-342.
  • Göçmenler, G . "Uzaktan Eğitim Teknolojileri Ve Çağdaş Yönelimler". Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0 (2014): <Http://dergipark.gov.tr/Sakaefd/issue/11231/134116>
  • Hrastinski, S., Asynchronous And Synchronous E-Learning: A Study Of Asynchronous And Synchronous E-Learning Methods Discovered That Each Supports Different Purposes, Educause Quarterly, 31.4(2008), 51-55.
  • İşman, A., Uzaktan Eğitim. Geliştirilmiş 4.Baskı. Ankara: Pegem Akademi, 2011.
  • Obasa, A.I., Eludire, A. A., Isaac, M., The Architectural Design Of An İntegrated Virtual Classroom System, Research Journal Of Information Technology, Vol.3(1)-2011, P:43-48.
  • Ozdemır, A., Alaybeyoglu, A., Mulayım, N., Balbal, K., Performance Evaluation Of Learning Styles Based On Fuzzy Logic Inference System, Computer Applications İn Engineering Education, Vol.24.6(2016), 853-865
  • Özkul, A . "Uzaktan Eğitim". Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0 (2014): <Http://dergipark.gov.tr/sakaefd/issue/11231/134144>
  • Özsoy, Y . "Uzaktan Eğitim Teknolojisinin Eğitimde Kullanılması". Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi 7 (2016): 475-491 <Http://dergipark.gov.tr/Ekurgu/issue/16240/170200>
  • Pocatilu, P. Alecu, F., Vetrici, M., (2010). Measuring The Efficiency Of Cloud Computing For E-Learning Systems, Wseas Transactions On Computers, Vol.9(1), 42-51.
  • Ren, H., Xu, G., Human Action Recognition İn Smart Classroom, Proceedings Of Fifth Ieee International Conference On Automatic Face Gesture Recognition, (2002) Page(S):399 – 404.
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., Teaching And Learning At A Distance: Foundations Of Distance Education. 2nd Ed. Upper Saddle River, New Jersey: Merrill Prentice Hall, 2003.
  • Tomei, L.A., Online And Distance Learning: Concepts, Methodologies, Tools, And Applications. Hershey, Pa.: Information Science Reference, 2008.
  • Uşun, S., Uzaktan Eğitim. 1.Basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2006.
  • Winer, R.L., Cooperstock, J., The Intelligent Classroom: Changing Teaching And Learning With An Evolving Technological Environment, Computers &Education 38(2002),253–266.
  • Wu, J.H., Tennyson, R.D., Hsia, T.L., A Study Of Student Satisfaction İn A Blended E-Learning System Environment, Computers And Education, V.55(2010), P.155-164.
  • www.yildiz.edu.tr/~ilkorur/1.ppt Web Sayfası Erişim Tarihi (20.02.2018)
  • Yalcin, N., Altun, Y., Kose, U., Educational Material Development Model For Teaching Computer Network And System Management, Computer Applications İn Engineering Education, Vol.23.4(2015), 621-629
  • Yau, S., Gupta, Sks, Karim, F., Ahamed, Sı, Wang, Y., Wang, B., Smart Classroom: Enhancing Collaborative Learning Using Pervasive Computing Technology, In Asee Annual Conference Proceedings, (2003) P. 13633-13642.
  • Yiğit, T., Bingöl, O., Albayrak, M., Armağan, H., Aruğaslan, E., Çolak, R., Çivril, H., Yakut, G., Tonguç G., E-Stüdyo Teknik Alt Yapısı Ve Uzaktan Eğitime Katkısı, Iodl&Icem Joint Conference And Media Days, (2010), Eskisehir/Turkey
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri \ Research Articles
Yazarlar

Hamit Armağan 0000-0002-8948-1546

Tuncay Yiğit 0000-0001-7397-7224

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2018
Kabul Tarihi 28 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Armağan, H., & Yiğit, T. (2018). E-STÜDYO İÇERİSİNDE TOPLAM SES ŞİDDET DÜZEYİ VE SAYISAL ANALİZİ. Mühendislik Bilimleri Ve Tasarım Dergisi, 6(2), 219-228. https://doi.org/10.21923/jesd.400172