Personal transportation form has a substantial impact
on traffic planning and human health. Analyzing transportation
preferences/habits of people could result in planning new public routes in a
more efficient manner. One of the ways to detect such habits is to process the data
collected from the sensors located on smartphones and smart watches. Thus, the
widespread usage of these type devices makes the way for more publication about
transport mode detection. On the other hand, due to their energy-constrained
architecture, mobile applications about transport mode detection should be
designed taking energy consumption into consideration. Therefore, the selected
features for transport mode detection are quite critical. In this study, time-domain and frequency
domain features are extracted from the data collected from accelerometer,
gyroscope, magnetometer and orientation sensor. The impact of time-domain
features, frequency-domain features and time-frequency domain features on
success rate are compared using 5 different classification algorithms including
J48, Random Forest, Support Vector Machines (SVM), k Nearest Neighbor (k-NN)
and Multi-Layer Perceptron. Test results show that Random Forest algorithm
outperforms the rest with a success rate of 95.06%, whereas exploiting both
time and frequency features increases the classification rate only by 0.5%
compared to using only time-domain features.
Transportation type Classification Smartphone Time-domain Frequency-domain Discriminative features Energy efficient
Bireysel ulaşım şekli,
trafik planlama ve insan sağlığı araştırmalarında önemli bir etkiye sahiptir.
Kişilerin ulaşım alışkanlıkları analiz edilerek şehirlerde yeni hatların
planlaması çok daha verimli bir şekilde yapılabilir. Bu alışkanlıkları tespit etmenin
yollarından bir tanesi de kişilerin kullandıkları akıllı telefonlar veya
saatler üzerinden toplanan algılayıcı verilerinin işlenerek ulaşım türü tespiti
yapılmasıdır. Akıllı telefonların ve saatlerin hayatımıza girmesiyle, ulaşım
türü belirleme üzerine yapılan çalışmalar artmıştır. Öte yandan, bu cihazların
enerji kısıtları olması sebebiyle ulaşım türü tanıma uygulamalarının mümkün
olduğunca az enerji tüketmesi istenmektedir. Bu nedenle ulaşım türü tanımada
kullanılan öznitelikler oldukça önemlidir. Bu çalışmada akıllı telefon üzerinde
bulunan ivme ölçer, jiroskop, mıknatıs ölçer ve yön algılayıcıları kullanılarak
toplanan ham veriden zaman ve frekans alanında öznitelikler elde edilmiştir. Öznitelikler,
Zaman, Frekans, Zaman+Frekans tiplerine göre ayırılarak, farklı sınıflandırma
algoritmaları üzerindeki başarıya etkileri incelenmiştir. Sınıflandırma
algoritması olarak J48, Rastgele Orman (Random Forest), Destek Vektör
Makineleri (SVM), En Yakın k Komşuluk (k-NN) ve Çok Katmanlı Algılayıcı
algoritmaları kullanılmıştır. Yapılan testler sonucunda en başarılı algoritma
%95,06 ile Rastgele Orman algoritması olurken, Zaman+Frekans alanında elde
edilen özniteliklerin Zaman alanındaki özniteliklere göre sadece %0,5 daha iyi
sonuç ürettiği görülmüştür.
Ulaşım türü Sınıflandırma Akıllı telefon Zaman alanı Frekans alanı Ayırt edici öznitelikler Enerji verimli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi \ Research Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |