Günümüz pazarlama faaliyetlerinin kilit anahtarları hiç şüphesiz reklam uygulamaları ve reklam üretim merkezleri olan reklam ajanslarıdır. Üreticinin ihtiyacına bağlı olarak reklam üretmekle sorumlu olan reklam ajansları geçmişten bugüne en gelişmiş hizmet sektörlerinden biridir. Rekabetin son derece yoğun olduğu reklam sektöründe; reklam ajanslarının en büyük gücü ise kuşkusuz sahip oldukları insan kaynağıdır. Her geçen gün önemi artan hizmet sektörlerinden biri olan reklam ajanslarında çalışanların; çalışma koşullarının yeterli ölçüde üzerinde durulmadığı görülmektedir. Reklam ajanslarında çalışanların; ergonomik çalışma koşullarının önemli bir motivasyon kaynağı olduğu bilinmektedir. Bu gerekçeden yola çıkarak araştırmada söz konusu reklam ajans çalışanlarının fiziksel, ekonomik ve psiko-sosyal çalışma koşulları survey yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. İzmir şehrinde faaliyet gösteren reklam ajanslarında çalışanlardan; hem e-mail aracılığıyla hem de yüz yüze görüşme yöntemi ile 91 kişiye ulaşılmış, çalışma koşulları tespit edilmiştir. Ajans çalışanlarının; çalışma saatlerinin yüksek olduğu, çalışma koşullarının ergonomik açıdan yeterli olmadığı ve çeşitli kas-iskelet ile psikolojik rahatsızlıklar yaşadıkları bulgularına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SI:ERGONOMI2105 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 3 |