Mobil uygulamalarının sayısı ve çeşitliliği mevcut teknoloji araçlarıyla oldukça yaygınlaşmıştır. Bu uygulamaların firmalar açısından en büyük avantajları arasında mevcut müşteriler ve potansiyel müşteriler açısından bilgiye güvenilir ve hızlı bir şekilde ulaşabilme imkanıdır. Bu uygulamaların etkinliği özellikle kullanıcı arayüzü ile ortaya çıkmaktadır. Firmaların mobil uygulamalarında firma hedefi ve beklentisiyle kullanıcı kitlesinin amaçları arasında oluşabilecek farklılıklar, bu uygulamaların hedeflenen performans düzeyine ulaşamaması adına önemli bir engeldir. Bu çalışmada, bir belediyenin ulaşım hizmetleriyle ilgili mobil uygulamasının arayüzü incelenmiştir. Arayüz tasarımı incelemesi kullanıcı beklentilerinin-ihtiyaçlarının araştırılması, arayüz tasarımının incelenmesi ve değerlendirilmesi ve tasarımda uygulamanın etkinliğini artırabilecek yeni çözümler sunulmasından oluşmaktadır. Amaç,hizmeti sunan ve hizmeti alan iki paydaşın beklentilerinin birbirine yakınlaştığı ve örtüştüğü bir tasarım elde etmektir. Bu çalışmanın katkısı, benzer mobil uygulamalarda daha etkin arayüz tasarımı konusunda bir farkındalık oluşturmak, kullanıcı memnuniyetini artırabilmek ve kullanıcı ihtiyaçlarını daha iyi karşılayarak hizmet seviyesini yükseltebilmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SI:ERGONOMI2105 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 3 |