Foreign language education in our schools has not increased the foreign language
level of the students. We can enhance the foreign language levels of the students by
providing them with the tools for teaching foreign languages and using them outside
of the school. In this study, VoScreen web and mobile application, which is applied in
order to develop foreign language listening skill has been introduced. VoScreen
provides a new approach to foreign language teaching for making foreign language
teaching interesting. The VoScreen application, which consists of short videos, can
help students to improve listening skills. VoScreen offers a ranking system based on
score which constitutes a sense of competition among students. VoScreen can help
students to develop their attitudes towards foreign language courses in a positive way
and help students to reach foreign language levels to the intended/ aimed level
Okullarımızda verilen yabancı dil eğitimi öğrencilerin yabancı dil seviyesini istenen düzeye ulaştıramamaktadır. Yabancı
dil eğitimine yardımcı araçları derslerde ve okul dışında kullanılmasını sağlayarak öğrencilerin yabancı dil seviyelerini
yukarıya taşıyabiliriz. Bu çalışmada yabancı dil dinleme becerisinin geliştirilmesi için kullanılan VoScreen web ve mobil
uygulaması tanıtılmıştır. VoScreen yabancı dil eğitimine yeni bir yaklaşım getirerek yabancı dil eğitiminin ilgi çekici
olmasını sağlamaktadır. Kısa videolardan oluşan VoScreen uygulaması öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmede
yardımcı olabilir. VoScreen puana dayalı bir sıralama sistemi oluşturarak öğrencilerde yarışma hissi oluşturmaktadır.
VoScreen öğrencilerin yabancı dil derslerine olan tutumlarını olumlu yönde geliştirmelerini sağlayabilir ve öğrencilerin
yabancı dil seviyelerini istenen düzeye ulaştırmakta yardımcı olabilir.
yabancı dil eğitimi web 2.0 teknolojisi video eğitim Voscreen İngilizce öğretimi video eğitim
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |