Amaç: Bu çalışma yürüyebilen serebral palsili çocuklarda denge, fonksiyonel mobilite, yürüme performansı ve katılım düzeyi arasındaki ilişkisinin araştırılması amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Çalışmaya bilateral spastik serebral palsili 43 çocuk ve tipik gelişim gösteren 26 çocuk dahil edildi. Serebral palsili çocuklarda mobilite Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi ile değerlendirildi; bunların 18'i seviye I, 25'i ise seviye II idi. Serebral palsili ve tipik gelişim gösteren çocuklarda, denge becerileri ve fonksiyonel hareketlilik, Pediatrik Denge Skalası, Süreli Kalk ve Yürü Testi ve 1 Dakika Yürüme Testi ile değerlendirildi. İki gruptaki çocukların katılım düzeyini değerlendirmek için Pediatrik Sonuç Veri Toplama Aracı kullanıldı. Gruplar arasındaki farklar Kruskall Wallis testi ile belirlendi ve fonksiyonel denge, aktivite ve katılım arasındaki ilişkinin analizinde Spearman Korelasyon testi kullanıldı.
Bulgular: Serebral palsili çocuklarda denge becerileri normal gelişim gösteren çocuklara göre daha düşük olduğu belirlendi (p:0,001). Serebral palsili çocuklarda denge durumu, yürüme performansı (r:0,631) ve katılım aktivitesi (r:0,796) ile pozitif, fonksiyonel hareketlilik ile ise negatif (r:-0,774) ilişkili olarak bulundu.
Sonuç: SP'li çocuklarda denge becerilerinin etkilenimi, hareketlilik, transfer, işlevsellik ve günlük yaşam aktivitelerine katılım düzeylerini azaltmaktadır. Dinamik denge becerileri arttıkça fonksiyonel denge, mobilite düzeyi ve sosyal işlevler de gelişmektedir.
Purpose: This study aimed to investigate the relationship between balance, functional mobility, walking performance and level of participation in ambulatory children with cerebral palsy.
Methods: the study included 43 children with spastic bilateral cerebral palsy and 26 children with typical development. Mobility of children with cerebral palsy was evaluated with Gross Motor Function Classification System, in which 18 of them were in level I and 25 children in level II. Balance skills and functional mobility were evaluated with Pediatric Balance Scale, Timed Up and Go Test, and 1 Minute Walk Test in children with cerebral palsy and typical development. Pediatric Outcome Data Collection Instrument was used to assess the participation level of children of two groups. The differences between groups were determined by Kruskall Wallis test and the Spearman Correlation test was used to analyze the relationship between functional balance, activity, and participation.
Results: Compared to children with typical development, balance skills were found to be lower in children with cerebral palsy (p:0.001). Balance status were correlated positively with walking performance (r:0.631) and activity of participation (r:0.796), but negatively (r:-0.774) with functional mobility in children with cerebral palsy.
Conclusion: The impairment of balance skills in children with CP reduces the levels of mobility, transfer, functionality and participation in daily life activities. As dynamic balance skills increase, functional balance, mobility level and social functions also improve.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |