Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, , 1 - 9, 26.12.2016
https://doi.org/10.32568/jfce.238412

Öz

Kaynakça

  • Ali Nusret, (1910). “Çocuklarda Kuvve-i Hafızanın Teeyyidine Dair”, Tedrisat-ı İptidaiye Mecmuası, Sayı 9, Yıl 1, 15 Teşrinievvel 1326. s: 133-154.
  • Cevat Bey (1920). “Terbiye-i Etfalde Ceza-i Cismani Hakkında Mütalaalar”, Tedrisat Mecmuası, Sayı 10, Yıl 1, 15 Kânunuevvel 1326, s:166-168.
  • İbrahim Alaaddin, (1917a). “Yalancılık ve Çocuklar”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 7, Sayı 38, 1 Mayıs 1333, s.387-398.
  • İbrahim Alaaddin, (1917b). “Dikkat 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 8, Sayı 41, 1 Ağustos 1333, s.533-542.
  • İbrahim Alaaddin, (1917b). “Yalancılık ve Çocuklar 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 8, Sayı 39, Haziran 1333, s.410-419.
  • İbrahim Alaattin, (1919a). “İlk Gençlik Psikolojisi 1”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Cilt 10, Sayı 44-1, 1 Nisan 1919, s. 45-51.
  • İbrahim Alaattin, (1919b). “İlk Gençlik Psikolojisi 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 45-2, 1 Mayıs 1919, s. 83-92.
  • İbrahim Alaattin, (1919c). “İlk Gençlik Psikolojisi 3”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 46-3, 10 Temmuz 1919, s. 136—143.
  • İbrahim Alaattin, (1919d). “İlk Gençlik Psikolojisi 4”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 47-4, Ağustos 1919, s. 203-217.
  • İbrahim Alâeddin, (1917a). “Dikkat 1”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 8, Sayı 40, 7 Temmuz 1333, s.467-475.
  • Karagöz, S.(2016). “Cumhuriyet Öncesi Dönem Türkiye’ye Psikolojik Testlerin Girişi Üzerine Bir İnceleme”, OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(10), s.271-285.
  • Selim Sırrı, (1919b). “Korkaklık”, Tedrisat Mecmuası, Cilt 10, Sayı 48-5, Eylül 1919, s.253-255.
  • Selim Sırrı, (1919a). “Dayak”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 45-2, 1 Mayıs 1919, s.66-72.
  • Seracettin, (1919). “Ruhi Terbiye, Mekteplerde Disiplinsizlik” Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Cilt 10, Sayı 44-1, 1 Nisan 1919, s. 13-31.

Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era

Yıl 2016, , 1 - 9, 26.12.2016
https://doi.org/10.32568/jfce.238412

Öz

Although it is possible to see the marks of
psychological counseling and guidance in the pyschology books for preservice
teachers and curriculums that were prepared between the years of 1920-1950, the
development of psychological counseling and guidance began in Turkish National
Education System after years of 1950. On the other hand, with the use of
survery models the analysis of periodicals belonging to second constitutional
era reveals that the subjects are similar to today’s modern psychological
counseling and guidance services. In order to prove that the foundations of
Turkish psychological counseling and guidance were laid in Second Consitutional
era, the following articles were analyzed in this study: “ Çocuklarda Kuvve-i
Hafızanın Teyidine Dair” by Ali Nusret bey, “ Dikkat 1”, “Dikkat 2”, “İlk
Gençlik Psikolojisi 1”, “İlk Gençlik Psikoljisi 2”, “İlk Gençlik Psikolojisi
3”, “İlk Gençlik Psikolojisi 4” by İbrahim Alaeddin, “Terbiye-i Etfalde Ceza-i
Cismani Hakkında Mütalaalar” by Cevat Bey, “ Ruhi Terbiye, Mekteplerde
Disiplinsizlik” by Seracettin Bey,
 
“Yalancılık ve Çocuklar”, “Yalancılık ve Çocuklar 2” by İbrahim
Alaeddin, “Dayak”, “Korkaklık” by Selim Sırrı. It is expected that the survey
analyzed articles significantly contribute to today’s teachers and parents
especially in terms of educational guidance.

Kaynakça

  • Ali Nusret, (1910). “Çocuklarda Kuvve-i Hafızanın Teeyyidine Dair”, Tedrisat-ı İptidaiye Mecmuası, Sayı 9, Yıl 1, 15 Teşrinievvel 1326. s: 133-154.
  • Cevat Bey (1920). “Terbiye-i Etfalde Ceza-i Cismani Hakkında Mütalaalar”, Tedrisat Mecmuası, Sayı 10, Yıl 1, 15 Kânunuevvel 1326, s:166-168.
  • İbrahim Alaaddin, (1917a). “Yalancılık ve Çocuklar”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 7, Sayı 38, 1 Mayıs 1333, s.387-398.
  • İbrahim Alaaddin, (1917b). “Dikkat 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 8, Sayı 41, 1 Ağustos 1333, s.533-542.
  • İbrahim Alaaddin, (1917b). “Yalancılık ve Çocuklar 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 8, Sayı 39, Haziran 1333, s.410-419.
  • İbrahim Alaattin, (1919a). “İlk Gençlik Psikolojisi 1”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Cilt 10, Sayı 44-1, 1 Nisan 1919, s. 45-51.
  • İbrahim Alaattin, (1919b). “İlk Gençlik Psikolojisi 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 45-2, 1 Mayıs 1919, s. 83-92.
  • İbrahim Alaattin, (1919c). “İlk Gençlik Psikolojisi 3”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 46-3, 10 Temmuz 1919, s. 136—143.
  • İbrahim Alaattin, (1919d). “İlk Gençlik Psikolojisi 4”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 47-4, Ağustos 1919, s. 203-217.
  • İbrahim Alâeddin, (1917a). “Dikkat 1”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 8, Sayı 40, 7 Temmuz 1333, s.467-475.
  • Karagöz, S.(2016). “Cumhuriyet Öncesi Dönem Türkiye’ye Psikolojik Testlerin Girişi Üzerine Bir İnceleme”, OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(10), s.271-285.
  • Selim Sırrı, (1919b). “Korkaklık”, Tedrisat Mecmuası, Cilt 10, Sayı 48-5, Eylül 1919, s.253-255.
  • Selim Sırrı, (1919a). “Dayak”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 45-2, 1 Mayıs 1919, s.66-72.
  • Seracettin, (1919). “Ruhi Terbiye, Mekteplerde Disiplinsizlik” Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Cilt 10, Sayı 44-1, 1 Nisan 1919, s. 13-31.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Savaş Karagöz

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Karagöz, S. (2016). Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era. Journal of Family Counseling and Education, 1(1), 1-9. https://doi.org/10.32568/jfce.238412
AMA Karagöz S. Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era. JFCE. Aralık 2016;1(1):1-9. doi:10.32568/jfce.238412
Chicago Karagöz, Savaş. “Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era”. Journal of Family Counseling and Education 1, sy. 1 (Aralık 2016): 1-9. https://doi.org/10.32568/jfce.238412.
EndNote Karagöz S (01 Aralık 2016) Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era. Journal of Family Counseling and Education 1 1 1–9.
IEEE S. Karagöz, “Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era”, JFCE, c. 1, sy. 1, ss. 1–9, 2016, doi: 10.32568/jfce.238412.
ISNAD Karagöz, Savaş. “Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era”. Journal of Family Counseling and Education 1/1 (Aralık 2016), 1-9. https://doi.org/10.32568/jfce.238412.
JAMA Karagöz S. Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era. JFCE. 2016;1:1–9.
MLA Karagöz, Savaş. “Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era”. Journal of Family Counseling and Education, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 1-9, doi:10.32568/jfce.238412.
Vancouver Karagöz S. Opinions and Suggestions Regarding Various Subjects on the Educational Guidance in the Second Constitutional Era. JFCE. 2016;1(1):1-9.