Bu çalışmanın birincil amacı, SCOPUS veritabanından alınan 37 yayının bibliyometrik analizi ile akademik tartışma (AT) modelinin ayrıntılı bir şekilde incelenmesidir. İkincil hedefler ise bu model üzerinde çalışan yazarlar arasındaki işbirliklerini keşfetmek, en etkili yazarlar ve referans makaleleri belirlemek, en sık kullanılan anahtar kelimeleri tespit etmek ve son araştırma trendlerini analiz etmektir. Analizler, VOSviewer programı kullanılarak yapılmış ve görselleştirmeler, niceliksel göstergeler, niteliksel göstergeler ve yapısal göstergelere dayalı olarak değerlendirilmiştir. Bulgular, Lauren B. Resnick'in en etkili yazar olduğunu ve “İdealize edilmiş ve gerçekleştirilmiş müzakereci söylem: Sınıfta ve sivil yaşamda akademik tartışma” (2008) makalesinin bu model için ana referans olduğunu ortaya koymaktadır. Lauren B. Resnick ve Einat Heyd-Metzuyanim, alandaki en işbirlikçi yazarlar olarak belirlenmiştir. Anahtar kelime analizi, “diyalojik öğretim” ve “sınıf söylemi” terimlerinin en sık kullanılan kelimeler olduğunu göstermektedir. Ayrıca, bu yazarların araştırma ilgi alanları, öğretmenlerin mesleki gelişimi ve konuşma hareketlerinin yazılım analizleri etrafında yoğunlaşmaktadır.
Akademik Tartışma Bibliyometrik Analiz Atıf Analizi Kavram Birlikteliği Analizi Ortak Yazarlık Analizi Bibliyografik Eşleşme
The primary objective of this study is to conduct a detailed examination of the accountable talk (AT) model through a bibliometric analysis of 37 publications sourced from the SCOPUS database. The secondary goals include exploring collaborations among authors working on this model, identifying the most influential authors and reference articles, determining the most frequently used keywords, and analyzing recent research trends. The analyses were carried out using a visualization program, with visualizations evaluated based on quantity indicators, quality indicators, and structural indicators. The findings reveal that Lauren B. Resnick is the most influential author, with the article “Deliberative discourse idealized and realized: Accountable talk in the classroom and in civic life” (2008) serving as the key reference for this model. Lauren B. Resnick and Einat Heyd-Metzuyanim are recognized as the most collaborative authors in the field. The keyword analysis highlights "dialogic teaching" and "classroom discourse" as the most frequently used terms. Additionally, the research interests of these authors primarily revolve around teacher professional development and the software analysis of talk moves.
Accountable talk bibliometric analysis citation analysis co-authorship analysis bibliographic coupling analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |