Güncel Sayı

Cilt: 10 Sayı: 1 , 11.07.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makalesi

Araştırma Makalesi

2. ADULTS' VIEWS ON PRIVACY EDUCATION
Aşkay Nur Atasever
Dr. Öğr. Üyesi Aşkay Nur ATASEVER AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Kariyer Danışmanlığı
Default avatar
Prof. Dr. Emin AYDIN MARMARA ÜNİVERSİTESİ Web
STEM Eğitimi, Matematik Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Erol UĞUR Düzce Üniversitesi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Ezgi Sumbas
Doç. Dr. Ezgi SUMBAS İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Web
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitim Psikolojisi, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Kariyer Danışmanlığı
Default avatar
Prof. Dr. Figen AKÇA Bir kuruma bağlı değildir
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Eğitim
Default avatar
Doç. Filiz GÜLTEKİN ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Okul Psikolojik Danışmanlığı
Kamil Arif Kırkıç
Doç. Dr. Kamil Arif KIRKIÇ İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Web
Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitim, Öğretim Kuramları, Eğitimde Program Geliştirme, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Öğretim Tasarımı
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Lokman KOÇAK BAYBURT ÜNİVERSİTESİ, BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Matematik Eğitimi, Eğitim
Default avatar
Doç. Dr. Mehmet KAYA Sakarya University, Faculty of Education, Department of Guidance and Counseling
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Aile Danışmanlığı, Eğitim
Metin Çelik
Dr. Öğr. Üyesi Metin ÇELİK SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Benlik, Psikolojik danışmanlık, Aile Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı
Mustafa Bayrakcı
Prof. Dr. Mustafa BAYRAKCI SAKARYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Eğitimde Liderlik, Eğitim Yönetimi, Hayat Boyu Öğrenme
Osman Söner
Dr. Öğr. Üyesi Osman SÖNER ISTANBUL SABAHATTIN ZAIM UNIVERSITY

Dr. Osman SÖNER, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında hem akademik hem de uygulamalı çalışmalarıyla öne çıkan bir araştırmacıdır. Lisans eğitimini İnönü Üniversitesi’nde, yüksek lisansını Ufuk Üniversitesi’nde, doktora derecesini ise Bursa Uludağ Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Akademik kariyerine İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nde Dr. Öğr. Üyesi olarak devam eden Söner, daha önce Arnavutköy Bilim ve Sanat Merkezi’nin kurucu müdürlüğünü yürütmüş ve farklı kamu kurumlarında psikolojik danışman olarak görev almıştır. Yüksek lisans tezinde ergenlerde sosyal medya beğenilmeme korkusuna yönelik özgün bir ölçek geliştirmiş ve doktora tez çalışmasında lise öğrencilerinin üniversiteye kariyer geçişlerine ilişkin gömülü teori temelli nitel bir araştırma gerçekleştirmiştir. Uluslararası ve SSCI indeksli dergilerde yayımlanmış çok sayıda makalesi bulunan Dr. Osman Söner, aynı zamanda proje yürütücüsü olarak İstanbul Kalkınma Ajansı, TÜBİTAK ve Avrupa Birliği gibi fonlardan destekli projelere liderlik etmiştir. Bilimsel üretkenliğinin yanı sıra, rehberlik hizmetlerinde yapay zekâ entegrasyonu, özel yetenekli bireylerin kariyer gelişimi, dijital çağda gençlerin iyi oluşu gibi yenilikçi temalara odaklanarak hem teorik bilgiye hem de saha uygulamalarına katkı sunmuştur. Ulusal kongrelerde düzenleme kurulu başkanlığı görevleri üstlenen ve çeşitli mesleki derneklere üye olan Dr. Osman SÖNER, halihazırda İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Başkanlığı görevini yürütmektedir.

Yetişkin Eğitimi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Psikolojisi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Kariyer Danışmanlığı, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı
Oğuzhan Yıldırım
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan YILDIRIM KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
Psikoterapi Uygulama ve Araştırmaları, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Eğitim Psikolojisi, Çocuk ve Ergen Gelişimi
Default avatar
Dr. Arş. Gör. Samet MAKAS SAKARYA ÜNİVERSİTESİ

Lisans ve yüksek lisans eğitimimi Sakarya Üniversitesi  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında, doktoramı ise Düzce Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programında tamamladım.  

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer)
Sare Terzı Ilhan
Dr. Sare TERZI ILHAN AMASYA ÜNİVERSİTESİ Web

Sare TERZİ İLHAN, Amasya Üniversitesi

Aile Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Okul Psikolojik Danışmanlığı
Default avatar
Prof. Dr. Serhat ARSLAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Süleyman Demir
Doç. Süleyman DEMİR Balıkesir Üniversitesi Web
İstatistiksel Analiz Teknikleri, Eğitim, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, İstatistiksel Analiz, Test, Ölçme ve Psikometri, Klasik Test Kuramları, Madde-Cevap Kuramı, Ölçme Eşdeğerliliği
Eğitim Psikolojisi, Eğitim, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Default avatar
Prof. Dr. Yüksel EROĞLU AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Psikolojisi
Şenel Çıtak
Doç. Dr. Şenel ÇITAK ORDU ÜNİVERSİTESİ
Gelişim Psikolojisi, Çoklu Engelli Eğitimi, Test, Ölçme ve Psikometri, Okul Öncesi Eğitim, Eğitim Psikolojisi, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı, Kariyer Danışmanlığı
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Şeyhmus AKSOY AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Endüstriyel ve Örgütsel Psikoloji (İnsan Faktörleri Dahil)

Journal of Family, Counseling and Education dergisi aile,  aile danışmanlığı, cinsel danışmanlık, eğitim, psikoloji, psikoterapi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanlarında hazırlanmış özgün bilimsel çalışmaların yayınlanmasını ve bilimsel bilgiden ilgili kişilerin faydalanabilmesine yönelik Internet üzerinden paylaşımı amaçlamaktadır.  

JFCE, aile, danışmanlık ve eğitimin tüm yönleriyle ilgili araştırmaları yayınlar. Bu araştırmalar araştırmacıları, uygulayıcıları, program geliştiricileri ve politika yapıcıları bilgilendirmelidir.


Ele alınan konular ve yaklaşımlar şunları içerir:

*Nicel veya nitel metodolojilere dayalı ampirik çalışmalar

*Aile, danışma ve eğitim ile ilgili alanları hedeflemiş yorumlar

*Ölçek geliştirme çalışmaları

*Kültürler arası araştırmalar

*Müdahale ve danışmanlık değerlendirmeleri

*İlgili alanda politika geliştirmeye katkı sağlayan makaleler

Aşağıdaki yazı ve referans kuralları dikkate alınmalıdır.
1- Dergiye gönderilen yazılar MS WORD'de yazılacaktır. Grafik ve fotoğraflar Windows ortamında işlevsel olmalıdır.
2- Yazılar, Özet ve Referanslar dahil olmak üzere 7500 kelimeyi geçmemelidir.
3- Makale, 1,2 satır boşluğuna sahip 9 puntolu ‘Palatino Linotype’ yazı tipinde yazılmalıdır.
4- Özet bölümü 200 kelimeden az olmalıdır. Amacı, yöntemi ve çalışmanın bulgularını içermelidir.
5- En az 3 ve en çok 8 kelimeden oluşan çalışmanın anahtar sözcükleri, özet altında yazılmalıdır.
6- Tablo, şekil, resim ve grafik vb. öğeler, dergiye gönderilen aday çalışma içinde, Amerikan Psikoloji Derneği'nin son yayınındaki formatı takip etmelidir.
7- Referans göstermede Amerikan Psikoloji Derneği'nin en son yayını temel olarak kullanılacaktır.
8- Etik kurulun kararını gerektiren çalışmalarda etik kurulun onaylaması ve gerektiğinde belgelenmesi gerekmektedir. Evrensel olarak kabul edilen etik kurallara uyulmalıdır.

Yazar (lar) gönderilen makalenin kendi orijinal araştırması olduğunu beyan eder.

· Çalışmadaki tüm katılımcı yazarlar, genel sorumluluğunu alır ve yazının başka bir dergiye yayınlanmak üzere gönderilmediğini onaylamışlardır.

· Değerlendirme süreci, bu dergide bir makalenin değerlendirmeye alınabilmesi ve yayınlanabilmesine ilişkin belirtilen şartlardan herhangi birinin eksik veya hatalı olması durumunda başlayamaz.

· Yazarlar, makalenin değerlendirme süreci boyunca tüm gereksinimleri karşılamalı ve sürdürmelidir.

· Makalede ismi yazılacak olan diğer yazarların araştırmaya katkı sağladığından emin olunmalıdır. Akademik katkısı olmayan kişilerin ilave yazar olarak gösterilmesi veya katkı sırası gözetilmeksizin, unvan, yaş ve cinsiyet gibi bilimdışı ölçütlerle yazar sıralaması yapılması bilim etiğine aykırıdır.

· Dergiye makale gönderen yazarların derginin yayım ve yazım ilkelerini okuduğu ve kabul ettiği varsayılır ve yazarlar bu ilkelerde kendinden beklenenleri taahhüt etmiş sayılmaktadır.

· Atıflar ve kaynakça gösterimi eksiksiz olmalıdır.

· Makalelerin değerlendirilmesi sürecinde, Kör Gözden Geçirmenin Sağlanması hakkındaki talimatlar takip edilir.

· Dergiye makale gönderen yazar, yazıyı göndererek tüm şartları kabul etmiş sayılır.

· Makalede yer alan tüm konular, herhangi bir telif hakkı kuralını ve herhangi bir kişinin veya tüzel kişinin fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemelidir.

· Yazı, araştırma disiplini için geçerli olan etik standartları karşılamalıdır.

· Tüm yayınlar, ilgili konu alanında uzmanlığa sahip en az iki hakem tarafından çift kör gözden geçirme sürecinde değerlendirilecektir. Kitap, Yazılım ve Web Sitesi İncelemeleri incelenmeyecek, ancak editörler gözden geçirme, reddetme veya düzenleme hakkını saklı tutar.

· Yazarlar ve editörler, Yükseköğretim Kurulu’nca belirtilen Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönerge'sini, Uluslararası Medikal Dergisi Editörleri Konseyi (ICMJE) ve Yayın Etik Kuralları (COPE) kriterlerini dikkate almalıdır.




İntihal Politikası


· İnceleme sırasında iThenticate intihal yazılımı kullanılır. Yazarlar dergiye makalelerini göndermeden önce iThenticat veya diğer intihal yazılımları ile tarama yapmalıdır.

· İntihal girişimiyle ilgili olarak, COPE'de belirlenen iş akışlarına dayanarak hareket edilmektedir.




Açık Erişim Politikası
Bu dergi, içeriğin kamuya serbestçe ulaşılabilir kılınmasının, daha geniş bir küresel bilgi alışverişini desteklemesi ilkesine dayanarak, içeriğine anında erişim sağlar.

Journal of family, Counseling and education (JFCE) is blind peer review, open access online journal. There is no article processing or submission charge in JFCE.